ارورهای پلیاستیشن 5 قابل حل شدن است اگر دلیل هر کدام از آن خطاها را بدانیم. شاید برخورد به تعدادی از ارورها بعد از تهیه کنسول بازی و نصب بازی بر روی آن کمی طبیعی باشد و میتوان با استفاده از راهحلهایی، این مشکلات را برطرف کرد. در این مسئله تفاوتی ندارد بازی را در کجا نصب کرده باشید یا کنسول شما از چه مدلی باشد. مثلا نصب بازی پی اس فایو ربطی به بروز این مسائل ندارد و این ارورها همیشه امکان دارد ظاهر شوند.
با توجه به فراگیرشدن این مسائل و کنجکاوی گیمرها برای برطرف کردن آنها، با ما همراه باشید تا در قسمت آخر با بررسی ارورهای پلیاستیشن 5، به تعدادی دیگر از این مسائل بپردازیم.
ارورهای وب سرور (از ارورهای پلیاستیشن 5)
در ارورهای پلیاستیشن 5 کدها یا همان پیغام خطاهای بخش سرورهای وب کنسول با علامت WS شناخته میشود که مخفف Web Server است.
ارور WS-117224-7
سونی اعلام کرده که این پیغام خطا مربوطبه حساب کاربری شما میشود و کاربران پیام There may be a problem with 2-Step Verification setting را مشاهده میکنند. از اینرو بازیکنان باید یک بار اتصال حساب کاربری خود به کنسول را قطع کرده و مجددا اطلاعات را وارد کنند. در این صورت ارور WS-117224-7 که از ارورهای پلیاستیشن 5 است برطرف خواهد شد.
ارور WS-116522-7
سونی در وبسایت رسمی خود به این مورد اشاره کرده که از میان ارورهای پلیاستیشن 5، کد خطای WS-116522-7 به آپدیت پلی استیشن 5 و پیام The latest version of system is not recognized and the update failed مربوط میشود. ازاینرو کابران بهواسطهی راهحلهای زیر میتوانند این مشکل را حل کنند:
. پلی استیشن 5 خود را با کابل به مودم متصل کرده و تنظیمات اینترنت کنسول را مجددا انجام دهید
. اگر قادر به استفاده از کابل نیستید، کنسول را به مودم نزدیکتر و مواردی را که نویز تولید میکنند، از سر راه بردارید تا کیفیت اتصال وایرلس شما بهتر شود
. اگر برای رفع ارورهای پلیاستیشن 5 به واسطه روشهای بالا قادر به آپدیت کنسول نبودید، ازطریق USB این کار را انجام دهید
ارور WS-116439-4
این پیغام خطا میتواند به دو مشکل مربوط باشد. اگر پیامهای This service may be undergoing maintenance و Unable to connect to the server را مشاهده کردید، بهواسطهی روشهای زیر میتوانید این مشکل را حل کنید:
. تنظیمات اینترنت روی کنسول را مجددا انجام داده و برای درستی کار Test Connection را اجرا کنید.
. مودم یا روتر خود را خاموش و پنج دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را روشن کنید.
. به خاطر شلوغی سرورها، چند ساعت بعد این روشها را آزمایش کنید.
ارور WS-116420-4
یکی دیگر از پیامهای مربوطبه عدم اتصال به سرورها که ازطریق روشهای زیر میتوانید آن را حل کنید:
. ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
. پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهید.
. مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید.
. Firmware مودم خود را ارتقا دهید.
. وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
. از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید.
. در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است. با این روش یکی دیگر از ارورهای پلیاستیشن 5 برطرف خواهد شد.
ارور WS-116332-6
بعضی وقتها امکان دارد پیام Access to the PlayStation Network from you PS5 is prohibited due to reasons such as violation of the terms of service را مشاهده کنید. درحالیکه قوانین را اصلا نقض نکردهاید. سونی روشهایی را ارائه داده که امکان دارد این ارور PS5 را حل کنند:
. سرورهای بازی در صفحه سازنده بازی مورد نظر را چک کنید، شاید مشکلی برای سرورها پیش آمده باشد. همچنین صفحه اعلان وضعیت سرورهای پلی استیشن را هم بررسی کنید
. بعضی وقتها بهخاطر شلوغی بیش از اندازه سرورها هم این مشکل رخ میدهد.
ارور WS-116329-2
یکی دیگر از پیامهایی که به اطلاعات حساب کاربری مربوط میشود. زمانیکه اطلاعات خود را به اشتباه وارد کنید، کد خطای WS-116329-2 را مشاهده خواهید کرد.
ارور WS-116328-1
از میان ارورهای پلیاستیشن 5 این کد خطا به عدم دانلود آخرین آپدیت Firmware اشاره دارد و روشهای زیر میتواند کمک حال شما باشد:
. اگر حین دانلود آخرین آپدیت با پیغام خطای ذکر شده مواجه شدید، تنظیمات اتصال اینترنت پلی استیشن 5 را مجددا انجام دهید
. میتوانید از USB یا دیسک یک بازی برای نصب یا فعال کردن آپدیت جدیدترین Firmware پلی استیشن 5 استفاده کنید.
ارور WS-115192-5
اگر با خطا WS-115192-5 مواجه شدید، بدانید که به This service may be undergoing maintenance مربوط است و روشهای زیر میتواند کمک حال شما باشد:
. تنظیمات اینترنت پلی استیشن 5 را مجددا انجام داده و از Test Connection برای بررسی وضعیت تغییرات خود استفاده کنید
. مودم یا روتر خود را به مدت پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را روشن کنید
. اگر دو روش بالا جوابگو نبود، چند ساعت بعد امتحان کنید
ارورهای نمایش وب
خطاهای مربوطبه Web View با حروف WV نمایش داده میشود.
ارور WV-109144-9
یکی دیگر از ارورهای پلیاستیشن 5 که به عدم اتصال به سرورها اشاره دارد این ارور است. روشهای زیر میتواند شما را برای رفع این خطا کمک کند:
. ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
. پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
. مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
. Firmware مودم خود را ارتقا دهید
. همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
. از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
. از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
ارور WV-109145-0
این ارور PS5 به عدم اتصال به اینترنت در پلی استیشن 5 اشاره دارد و روشهای مورد قبل میتواند مشکل شما را حل کند.
ارور WV-109146-1
خطا WV-109146-1 هم به عدم اتصال به سرورهای PS5 اشاره دارد. ازاینرو روشهای مورد قبل را آزمایش کنید.
ارور WV-109153-9
پیام The Connection to the Network has timed out میتواند به پیغام خطا ذکر شده هم مربوط شود و باز هم روشهای مورد قبل، کارساز هستند.
ارور WV-109166-3
اگر کنسول شما به اینترنت متصل نمیشود و از میان ارورهای پلیاستیشن 5 خطای WV-109166-3 را مشاهده میکنید، باز هم به شما پیشنهاد میکنیم روشهای مورد قبل را آزمایش کنید.