بلاگ

رفع مشکل خاموش شدن بی‌‌دلیل پلی استیشن

خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن

خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن از مشکلاتی است که ممکن است گاهی بازیکنان با آن روبه‌رو شوند. وقتی بازیکنی بعد از نصب بازی پی اس فایو، سرگرم بازی با پلی استیشن است و غرق در دنیای بازی است ناگهان ممکن است دستگاه خاموش شود. خاموش شدن بی‌دلیل پلی استیشن هیجان بازی را از بازیکن می‌گیرد و ناگهان او را دچار شوکه می‌کند.

گاهی ممکن است شما از دوستان‌تان دعوت ‌کنید تا به خانه شما بیایند و با هم به انجام بازیps5  مشغول شوید؛ ناگهان وسط بازی دستگاه خاموش ‌شود. مسلّماً اعصاب‌تان خورد می‌شود. حتی ممکن است جلوی دوستان‌تان حس شرمندگی ‌کنید.

این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و یا حتی مسائل برق خانه و محل بازی رخ دهد. در این هنگام باید ابتدا با دلایل خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن آشنا شویم. سپس راهکارهای رفع این مشکل را بشناسیم و برای رفع آن مشکل اقدام کنیم. در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل خاموش شدن ناگهانی پلی استیشن آشنا کنیم. سپس راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا این مشکل را بتوانید به خوبی حل کنید. با ما همراه باشید.

ماشین بازی

مهم‌ترین دلایل خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن

خاموش شدن ناگهانی دستگاه بازی تجربه بدی را در هنگام بازی برای شما ایجاد می‌کند. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله بروز خطا در سیستم عامل، نصب ناقص برنامه‌ها و بازی‌ها، دمای داخلی سیستم و یا حتی مشکلات سخت‌افزاری پلی استیشن بوجود بیاید. در ادامه به بررسی عوامل مهم خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن می‌پردازیم:

چک کردن اتصالات برق دستگاه

اولین اقدامی که بعد از خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن باید انجام داد چک کردن اتصال برق است. ممکن است بین پلی استیشن و منبع تغذیه برق اتصال به درستی برقرار نشده باشد و همین امر باعث خاموش شدن بی‌ دلیل پلی استیشن شده باشد. برای این کار ابتدا کافی است سیم برق را بررسی کنید تا از وصل شدن درست آن مطمئن شوید. اگر سیم برق به درستی وصل شده بود، از پریز دیگری استفاده کنید و یا سیم برق را عوض کنید. با این کار می‌توانید متوجه شوید که مشکل از پریز است یا از سیم برق و یا از اتصالات.

بررسی اتصال کابلی اینترنت

از دیگر دلایل خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن ممکن است اتصالات کابل اینترنت باشد. وقتی کابل بین دستگاه بازی و روتر یا مودم با مشکل مواجه شود، ممکن است دستگاه بازی خود به خود خاموش شود. برای رفع این مشکل ابتدا مطمئن شوید که کابل به درستی و محکم به مودم و دستگاه پلی استیشن وصل شده است یا خیر. اگر کابل آسیب دیده بود آن را تعویض کنید تا از خاموش شدن پلی استیشن وسط بازی جلوگیری کنید.

بررسی دمای داخلی PlayStation

ارتفاع دمای داخل پلی استیشن ممکن است علت خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن در هنگام بازی باشد. زمانی که دمای دستگاه افزایش پیدا کند و به نوعی دستگاه داغ شود، پلی استیشن برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه به صورت خود به خود خاموش می‌شود.

در قدم اول مطمئن شوید دستگاه در جای گرمی نیست و فضای اطرافش خنک است.

در قدم دوم بررسی کنید و ببینید که آیا سوراخ‌های تهویه هوای دستگاه تمیز هستند و راه آنها بسته نشده است.

در قدم سوم فن دستگاه را بررسی کنید. ممکن است مشکل از فن خنک‌کننده دستگاه باشد. اگر فن به دلایلی خراب شود باعث افزایش دمای پلی استیشن خواهد شد و افزایش دما خاموش شدن بی‌دلیل پلی استیشن را به همراه دارد. بنابراین اگر مشکل از فن دستگاه باشد باید اقدام به تعمیر و یا تعویض فن خنک‌کننده پلی استیشن نمود تا از داغ شدن دستگاه جلوگیری کرد.

پی اس فایو

خرید دستگاه بازی ps5

پلی استیشن 5 یا همان ps5 کنسول نسل نهم شرکت سونی است که در سال 2020 توسط این شرکت عرضه شد. نسخه قبلی این کنسول بازی یعنی ps4 جزء پرطرفدارترین کنسول‌های بازی بود و تا تاریخ 2021 ،116 میلیون تعداد از آن به فروش رفت. پلی استیشن 2 هم یک کنسول بازی خانگی عالی برای گیمرها بود که طرفداران زیادی داشت. اما بعد از عرضه بازی پلی استیشن 5 و قابلیت‌های ویژه آن، رفته رفته طرفداران این کنسول بازی افزایش پیدا کرد و توانست گوی سبقت را در این میدان در دست بگیرد. نکات خرید این پلی استیشن شامل موارد زیر است:

خرید از فروشنده معتبر

ابتدا دقت کنید که برای خرید از یک فروشگاه معتبر خرید کنید. این فروشگاه می‌تواند یک فروشگاه اینترنتی باشد و یا یک فروشگاه حضوری. در هر صورت اعتبار آن بسیار مهم است.

قیمت

قبل از خرید، از فروشگاه‌های مختلف قیمت‌ها را مقایسه کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که گاهی داشتن قیمت پایین نشان از تقلبی بودن آن است. بنابراین از مراکز معتبر و با قیمت مناسب خرید کنید.

گارانتی

سعی کنید دستگاه را با گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کنید تا اگر بعد از خرید مشکلی در آن بوجود آمد بتوانید از فروشنده بخواهید آن را رفع نماید.

انتخاب نسخه مناسب

پلی استیشن 5 در دو مدل دیجیتالی و دیسکی ارائه می‌شود. نسخه دیجیتالی قسمتی برای قرار دادن دیسک ندارد و باید بازی‌ها را به صورت آنلاین روی دستگاه نصب کنید. پلی استیشن 5 دیسکی، قسمت دیسک‌خور دارد که دیسک بازی داخل آن قرار داده می‌شود. قبل از اقدام به خرید تصمیم بگیرید که کدام مدل را می‌خواهید انتخاب کنید.

بررسی نظرات کاربران

نظرات کاربران و خریداران می‌تواند روی تصمیم‌گیری شما کمک زیادی بکنید. اگر قصد خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را دارید نظرات کاربران را بررسی کنید و ببینید خریداران از آن راضی بوده‌اند یا خیر.

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *