بلاگ

راهنمای دانلود و نصب بازی PS4 در قم

چگونگی نصب بازی PS4 در قم

نصب بازی PS4 در قم و شهرهای دیگر، به این خاطر که کنسول ps4 یکی از بهترین و جذاب‌ترین کنسول‌های بازی به حساب می آید و محبوبیت زیادی در سطح دنیا دارد، خیلی مهم است. اولین مساله پس از خرید کنسول 4  ، خرید اکانت و نصب بازی پی اس فور روی آن است.

زمان معرفی این کنسول توسط شرکت سونی، کمپانی‌های زیاد که در زمینه تولید بازی‌های ویدیویی مشغول هستند، بازی‌های باکیفیت بسیاری را برای این کنسول طراحی کرده و روانه بازار نموده‌اند. تنوع بازی‌ها، صاحبان PS4 را برای نصب بازی‌های بیشتر و جدیدتر، ترغیب می‌کند.

هزینه نصب و تنظیمات بازی‌ها، باعث شده که صاحبان کنسول های مختلف، خصوصاPS4 ، به دنبال یادگیری روش‌های دانلود و نصب بازی روی این کنسول بیفتند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله روش‌های نصب بازی PS4 در قم را به صورت کامل برایتان توضیح دهیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

نصب بازی PS4

روش های نصب بازی PS4

برای نصب بازی PS4 در قم و سایر شهرها باید بدانید با توجه به قیمت بسیار زیاد بازی‌های پلی استیشن، در حال حاضر استفاده از روش‌های متفاوت با قیمت‌های کمتر در کشور ما مرسوم است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد :

استفاده از اکانت های هکی

استفاده از اکانت‌های هکی برای کنسول‌های PS4 و PS5 در حال حاضر یکی از روش‌های مرسوم برای نصب بازی‌های روز دنیا است. این روش دو عیب دارد:

  1. مشکل بزرگ این روش، غیرقانونی‌بودن آن از نظر شرکت سونی و قوانین سایر کشورها می‌باشد که ممکن است بعد از استفاده از این اکانت‌ها و اتصال مجدد به اینترنت، بازی‌های شما قفل شوند(احتمال بسیار زیاد) یا کنسول شما بن شود(احتمال بسیار پایین). همین موضوع باعث شده تا نصب این بازی‌ها  ضمانتی نداشته و مسئولیت استفاده از آنها بر عهده صاحب کنسول باشد.
  2. مشکل دیگر این روش، یک‌بار مصرف بودن اکانت‌ها است. با بروز مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری که کنسول شما نیازمند فرمت اطلاعات است، باعث از بین‌رفتن تمام بازی‌های شما می‌شود.

اما مزیت این روش قیمت پایین‌تر نسبت به بازی‌های دیسکی و قانونی و توانایی انتخاب چند بازی برای نصب بازی PS4 در قم است. البته توجه کنید که نصب بازی به این روش بیشتر مناسب بازی‌های پرطرفدار بوده و بازی‌های خاص و قدیمی معمولا برای نصب به این روش، موجود نیستند.

همچنین چون شما هرگز نباید به اینترنت متصل شوید، امکان استفاده از قسمت آنلاین بازی‌ها (مانند بخش التیمیت بازی فیفا) را نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: فرق PS4 فت با اسلیم

نصب بازی PS4 در قم

استفاده از اکانت های قانونی

این روش هم یکی از روش‌های قدیمی برای نصب بازی PS4 در قم است. در این روش قیمت بازی بین چند نفر تقسیم شده و معمولا اکانت بازی با قیمتی کمتر از نصف دیسک فیزیکی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در این روش معمولا برای اکانت شما مشکلی پیش نمی آید و در صورت بروز هر مشکلی و در صورتی که از فروشنده معتبری خرید کرده باشید، مشکل شما برطرف خواهد شد. البته توجه کنید این اکانت‌ها اسما قانونی هستند و در عمل، شرکت سونی مخالف خرید و فروش اکانت بازی‌ها توسط افراد متفرقه است.

براساس همین قانون اگر شرکت سونی متوجه شود که اکانت شما به این روش تهیه شده، اقدام به بستن اکانت و قفل‌کردن بازی شما می‌کند، البته احتمال این اتفاق، خیلی کم است.

عیب این روش برای نصب بازی PS4 در قم ، قیمت نسبتا بالا برای ظرفیت‌های ۲ و ۳، عدم توانایی انتخاب چند بازی در یک اکانت و احتمالا کم سوختن اکانت شما است. همچنین معمولا این روش مناسب بازی‌های ترند و پرطرفدار بوده و شما نمی‌توانید برای بازی‌های خاص و قدیمی از این روش استفاده کنید.

مزیت این روش توانایی انجام بازی‌های آنلاین و اتصال کنسول به اینترنت (فقط ظرفیت‌های ۲و ۳) و کم ریسک بودن آن برای کنسول و بازی شما است. همچنین در صورت بروز هر مشکلی برای کنسول، در صورتی که فروشنده شما معتبر باشد، اکانت شما قابل بازیابی بوده و حتی در صورت تمایل می‌توانید اکانت خود را به فروش برسانید (هر چند فروش اکانت بازی‌های خاص معمولا با گذر زمان سخت می‌شود.)

بیشتر بخوانید:نصب بازی PS4 بدون اینترنت

نصب بازی PS4 در قم و سایر شهر ها

کپی خور کردن کنسول

این روش برای نصب بازی PS4 در قم و شهرهای دیگر، در حال حاضر مزایای بسیاری به همراه دارد که به صورت اختصار عبارتند از:

  1. امکان انتخاب ۹۹ درصد بازی‌های روز و قدیمی (به غیر از قسمت‌های آنلاین)
  2. ارزان بودن
  3. فرآیند نصب بازی بسیار سریع
  4. عدم امکان بن شدن کنسول و نبود چیزی به نام قفل‌شدن بازی در این روش

همچنین از طرف دیگر معایب این روش نیز عبارتند از: 

  1. ورژن کنسول شما باید ۹ یا پایین‌تر باشد
  2. قفل‌شدن بازی‌ها بعد از هربار خاموش‌کردن و لزوم انجام تنظیمات خاص برای اجرای بازی‌ها
  3. امکان خاموشی یا هنگ‌کردن کنسول در بعضی مواقع (تقریبا از هر ۱۰ بار ۱ یا ۲ بار)

ویژگی‌های PS4 کپی خور

. کنسول به‌صورت نرم‌افزاری کپی‌خور می‌شود و به‌هیچ وجه باز نخواهد شد. درواقع هیچ تغییری در سخت‌افزار کنسول شکل نخواهد گرفت.

. تمام بازی‌ها برای نصب بازی PS4 در قم ، به‌وسیله خود مشتری انتخاب خواهد شد. تقریبا اکثر بازی‌های موجود در بازار به‌ صورت کپی‌خور در دسترس هستند و می‌توان به دلخواه از بین آن‌ها عناوین موردنظر را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:نصب بازی PS4 بدون اینترنت

آموزش نصب بازی PS4 در قم

. برای دستگاه ۵۰۰ گیگابایتی، میانگین ۹ الی ۱۵ بازی را می‌توان روی کنسول کپی کرد. البته باید به حجم بازی‌های انتخاب شده نیز توجه داشت، چرا که ممکن است بعضی بازی‌ها بسیار کم‌حجم و برخی بیش از ۴۵ گیگابایت حجم داشته باشند. درنهایت تمام ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت کنسول شما برای نصب بازی PS4 در قم ، پُر خواهد شد و تعداد بازی‌ها ملاک دقیقی نیست.

. برای دستگاه یک ترابایت میانگین ۱۸ الی ۳۰ بازی می‌توان روی کنسول کپی کرد. حجم ملاک اصلی است و ممکن است این عدد با توجه به بازی‌های انتخاب‌شده توسط مشتری تغییر کند تا تمام ظرفیت یک ترابایت کنسول پر شود.

. توجه داشته باشید که بازی‌های چندنفره آنلاینی که فاقد بخش تک‌نفره و داستانی هستند، نباید در لیست شما وجود داشته باشد؛ دلیل این امر این است که کنسول کپی‌خور شما به هیچ‌وجه نباید به اینترنت متصل شود.

. آماده‌شدن کنسول کپی‌خور، ۲۴ ساعت کاری زمان خواهد برد.

. ممکن است گاهی اوقات کنسول کپی‌خور شما در حین بازی خاموش شود. نگران نباشید! دلیل این امر این است که بعضی اوقات لایسنس بازی‌ها از سمت کنسول، چک می‌شود و در این هنگام سیستم امنیتی مختص کنسول‌های کپی‌خور، برای لو نرفتن کپی‌بودن بازی‌ها، شرایطی را فراهم می‌کند که کنسول خاموش شود.

. هربار که کنسول را روشن می‌کنید، بازی‌ها قفل و غیر قابل استفاده هستند. پس در ابتدا باید سیستم کپی‌خور کنسول را راه‌اندازی کنید. نحوه راه اندازی کپی خور طی یک فیلم آموزشی بعد از اتمام کار دستگاه برای شما توسط تکنوشاپ ارسال خواهد شد.

. قیمت نصب بازی PS4 در قم به صورت کپی‌خور، بسیار ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از روش‌های دیگر است.

. هر بار که شما بخواهید بازی جدیدی بریزید، نیاز نیست کل بازی‌های کنسول خود را پاک کنید و مجددا از اول بازی بریزید. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید بازی جدید را اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: خطاهای رایج پلی استیشن

روش های نصب بازی PS4 در قم

استفاده از گیفت کارت های قانونی

در این روش شما معادل قیمت بازی، گیف کارت تهیه کرده و اقدام به خرید مستقیم بازی از فروشگاه سونی می‌کنید، در این حالت ممکن است شما اندکی بیشتر از خرید دیسک فیزیکی بازی، هزینه پرداخت کنید، اما بزرگترین مزیت این روش، توانایی استفاده از بازی به صورت همزمان توسط دو تا سه نفر است؛ بنابراین در این روش می‌توانید به همراه دوستان خود، بازی کنید.

این روش خرید هیچ محدودیت و مشکلی برای شما و کنسول شما نخواهد داشت و می‌توانید تمام بازی‌های موجود را به راحتی و بدون هیچ مشکلی به منظور نصب بازی PS4 در قم ، تهیه کنید.

استفاده از اکانت های اشتراکی

این روش از جهات بسیاری شبیه به روش تهیه اکانت قانونی است، با این تفاوت که اکانت ظرفیت ۳ با شرایط خاصی به چند نفر فروخته می‌شود و قیمت آن به همین دلیل کمتر است.

کدام روش برای من مناسب است؟

برای پاسخ به این سوال به تجربه نصب بازی PS4 در قم  و جاهای دیگر مراجعه کرده و پاسخ را به ترتیب اولویت روش‌های مختلف، اینطور ذکر می‌کنیم:

  1. استفاده از گیفت کارت
  2. کپی خور کردن
  3. اکانت اشتراکی
  4. اکانت‌های هکی
  5. اکانت‌های قانونی

البته دقت کنید که دلیل آخر بودن اکانتهای قانونی، کم‌بودن بازی‌های موجود و کم‌بودن فروشنده‌ها و مراکز معتبر است.

 

بیشتر بخوانید: آموزش بازی فیفا

چگونگی نصب بازی PS4 در قم

بازی ظرفیتی چیست؟

بازی ظرفیتی بازی است که به صورت کاملا قانونی بر روی یک اکانت اصلی خریداری شده باشد. هر اکانت سونی دارای سه ظرفیت قابل استفاده است که به ترتیب عبارتند از:

بازی ظرفیت ۱

این اکانت به صورت آفلاین است، به گونه‌ای که شما تا زمانی که از این اکانت برای نصب بازی PS4 در قم استفاده می‌کنید، نباید به اینترنت متصل شوید؛ زیرا در صورت اتصال کنسول به اینترنت، بازی موجود در این اکانت قفل شده و باید مجددا بابت خرید این اکانت هزینه کنید.

بازی ظرفیت ۲

در ظرفیت ۲ شما قابلیت بازی‌کردن به دو صورت آفلاین و آنلاین را در اختیار دارید، طوری که در هر حالتی می‌توانید بازی را اجرا کنید و بازی به هیچ عنوان قفل نمی‌شود. اگر اکانت ظرفیت ۲ را روی کنسول خود نصب می‌کنید، می‌توانید بازی را در اکانت شخصی خود پلی نمایید.

بازی ظرفیت ۳

در ظرفیت ۳، شما قابلیت بازی‌کردن تنها به صورت آنلاین را در اختیار دارید، یعنی تنها با اتصال دستگاه به اینترنت امکان بازی فراهم می‌شود. اگر اکانت ظرفیت ۳ را روی کنسول خود برای نصب بازی PS4 در قم راه‌اندازی کنید، تنها می‌توانید بازی را در اکانتی که خریداری کرده‌اید، پلی کنید.

راه های نصب بازی PS4 در قم

انواع پلی استیشن 4

سونی برای اولین بار پلی‌استیشن ۴ را در سال ۲۰۱۳ روانه بازار کرد. این کنسول دارای ۵۰۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بوده و اکنون که بیش از ۱۰ سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، علاقه‌مندان می‌توانند مدل‌های دست دوم آن را در بازار تهیه کنند. در حال حاضر، مدل‌های پلی‌استیشن ۴ اسلیم و پلی‌استیشن ۴ پرو به منظور نصب بازی PS4 در قم ، طرفداران بیشتری دارند و باید به سراغ آن‌ها بروید.

سه مدل در انواع پی اس فور دیده می‌شود و هر کدام هم قادر هستند که بازی‌های مشابهی را اجرا کنند و از این نظر تفاوتی وجود ندارد. با این حال، تفاوت‌هایی در این کنسول‌ها وجود دارد که اگر به دنبال خریدشان باشید، باید توجه کنید.

بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای فارسی ps4

نصب بازی PS4 راحت

پلی‌استیشن ۴

پلی‌استیشن ۴ اصلی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و با اینکه تقریبا بیش از یک دهه از عرضه آن می‌گذرد، هنوز هم کنسول قدرتمندی است. پلی‌استیشن ۴ در زمان عرضه خود به‌عنوان پیشرفته‌ترین دستگاه بازی در نظر گرفته می‌شد. این دستگاه مجهز به یک پردازنده گرافیکی بوده و قادر است حتی در چالش برانگیزترین بازی‌ها، تصاویری با کیفیت بالا تولید کند. همین نکته این کنسول را به انتخابی مناسب برای نصب بازی PS4 در قم و سایر شهرها تبدیل کرده است.

به لطف آپدیت، این کنسول از محدوده دینامیکی بالا (HDR) هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با تلویزیون‌های سازگار مورد استفاده قرار گیرد. این ارتقا، کنسول را به دستگاهی تبدیل می‌کند که می‌توانید در مدل‌های جدیدتر تلویزیون از آن استفاده کنید.

این کنسول همراه با طراحی جدیدی از کنترلر عرضه شد و دارای یک صفحه لمسی است. این کنترلر که DualShock  نام دارد، امکان شارژ خود را در حالت Sleep کنسول هم فراهم می‌کند. این امکان با کنترلر پلی‌استیشن ۳ ارائه نشد و یک ارتقای جالب برای نسل هشتم بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. حال به نکات تفصیلی درباره این کنسول دقت کنید.

طراحی

کنسول PS4 هنوز هم یک کنسول بازی عالی محسوب می‌شود. این محصول دارای یک مجموعه عالی از بازی‌ها بوده و می‌توانیم به مجموعه اسپایدرمن و Lost Ark اشاره کنیم که واقعا در دنیای بازی جایگاه ویژه‌ای دارند. از آنجا که پلی‌استیشن ۴ اصلی، یکی از مدل‌های قدیمی انواع پی اس فور محسوب می‌شود، سونی روی ایجاد تغییرات عمده در طراحی آن سرمایه‌گذاری نکرده است.

با این حال، شرکت‌های دیگری مانند Power A و Nyko یک سری لوازم جانبی مختلف مانند داک‌های شارژ و هارد اکسترنال را به این مدل اضافه می‌کنند؛ بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند هنوز هم از قدرت این کنسول استفاده کرده و آن را به عنوان یادگاری حفظ کنند و برای نصب بازی PS4 در قم از آن استفاده کنند.

کنسول PS4 بسیار شیک و مدرن بوده و ابعاد کامل آن در حد ۲۷۵ در ۳۰۵ در ۵۳ میلی‌متر بوده و آن را نسبت به ایکس باکس وان جمع و جورتر جلوه می‌دهد. سونی همچنین در این نسل توانست وزن PS4 را هم به ۲.۷۶ کیلوگرم کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه وارد تنظیمات ps4 شویم

نصب بازی PS4 در قم رایگان

منبع تغذیه کنسول در داخل دستگاه پنهان شده و با این کار، یکی از کابل‌های آن کاهش پیدا کرده است. یک درایو دی وی دی همراه با اسلات و دو پورت USB 3.0 هم در قسمت جلویی مشاهده می‌شود. این پورت‌ها به کنسول امکان می‌دهند که کنترلرهای DualShock 4 را هنگام فرو رفتن کنسول در حالت Rest Mode شارژ کنید.

قسمت پشتی دستگاه دارای گزینه‌های مختلف ارتباطی مانند اترنت، خروجی صوتی اپتیکال و پورت HDMI است. می‌دانید که یک دستگاه مجزا به نام PS4 Universal Remote هم وجود دارد که می‌تواند با استفاده از بلوتوث با سیستم همگام شود. این دستگاه می‌تواند چندین پخش‌کننده رسانه‌ای مانند نتفلیکس و Vuo را کنترل کرده و تعداد ریموت‌های مورد نیاز شما را در مرکز رسانه‌ای کاهش دهد. تمام اینها نکاتی است که در زمان خرید و نصب بازی PS4 در قم باید به آنها توجه کنید.

مشخصات فنی

سونی پلی‌استیشن ۴ را به‌عنوان یک دستگاه قدرتمند روانه بازار کرد و در نهایت با همین کنسول توانست بهترین عملکرد خود را به ثبت برساند. این محصول دارای طراحی تک‌تراشه‌ای بوده و با یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای همراه با پردازنده گرافیکی ۱.۸۴ ترا فلاپس ترکیب می‌شود.

حافظه رم دستگاه از نوع DDR5 بوده و ۸ گیگابایت هم ظرفیت دارد. هارد آن از نوع دیسکی بوده و ۵۰۰ گیگابایت هم ظرفیت دارد. اگر به دنبال حافظه ذخیره‌سازی بیشتر برای نصب بازی PS4 در قم هستید، می‌توانید درایو ۵۰۰ گیگابایتی این محصول را با یک نسخه بزرگ‌تر جایگزین کنید. نیازی هم به نگرانی نیست؛ چرا که این جایگزینی گارانتی دستگاه را لغو نخواهد کرد.

می‌دانیم که پلی‌استیشن ۴ از اتصالات بی‌سیم بلوتوث ۲.۱ و b/g/n 802.11 پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از آن برای اتصال به کنترلرهای DualShock 4 استفاده کنید. این دستگاه می‌تواند تصاویر چشم‌گیری را تولید کرده و به وضوح کیفیت بالاتری نسبت به کنسول نسل هفتم پلی‌استیشن ۳ دارد.

 

بیشتر بخوانید:نیو گیم پلاس گاد اف وار

نصب بازی PS4 در قم در سه سوت

پلی‌استیشن ۴ اسلیم

با اینکه کنسول اصلی نسل هشتم سونی در زمان خود بسیار عالی ظاهر شده بود، اما ویژگی‌های پلی‌استیشن ۴ اصلی کم کم به سمت منسوخ شدن حرکت کرده و سونی برای ادامه روند عالی خود، به سمت ارتقای آن به نسخه اسلیم رفت. پلی‌استیشن ۴ اسلیم یکی از انواع پی اس فور بوده و مقرون به صرفه‌ترین کنسول پلی‌استیشن ۴ محسوب می‌شود.

با اینکه تغییراتی در این کنسول دیده می‌شود، با این حال هنوز هم قدرت بالایی نسبت به پلی‌استیشن ۴ اصلی دارد. وضوح 4k یا خروجی صدای اپتیکال در این کنسول استفاده نشده و طراحی جمع و جورتری هم دارد. این طراحی سبب می‌شود که برای فعالیت‌های رسانه‌ای و نصب بازی PS4 در قم مناسب‌تر باشد. این محصول نسبت به نسخه ۲۰۱۳ کم‌صداتر بوده و انرژی کمتری هم مصرف می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: خرید دیسک کارکرده gta v برای PS4

چگونگی نصب بازی PS4 در قم

طراحی

زمانی که سونی از پلی‌استیشن ۴ اصلی رونمایی کرد، بحث‌های زیادی پیرامون طراحی غیر متعارف آن شنیده می‌شد. همان‌طور که از نام Slim پیداست، این نسخه فشرده‌تر از نسخه اصلی طراحی شده ولی مشکلی برای نصب بازی PS4 در قم وجود ندارد. پلی‌استیشن ۴ اصلی روی سطح خود یک روکش مشکیِ مات داشت و پلی‌استیشن ۴ اسلیم این طراحی را برای بخش‌های داخلی هم اضافه می‌کند.

نشانگر نوار نوری در این نسخه وجود نداشته و در عوض می‌توانید نقاط روشن‌تری را روی دکمه پاور داشته باشید. اسلات درایو دیسک هم در بالای دکمه‌های خروج دیسک و پاور قرار دارد و این بخش شباهت زیادی به پلی‌استیشن اصلی دارد.

پورت‌های USB این نسخه هم در جلو قرار گرفته و اتصال راحت‌تری را فراهم می‌کند. در پشت PS4 اسلیم یک سوکت برق، یک جک شبکه اترنت و یک پورت توسعه دوربین پلی‌استیشن قرار دارد. پورت خروجی اپتیکال از پشت کنسول حذف شده و این می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد.

پلی‌استیشن ۴ اسلیم را می‌توانید در دو نسخه ۱ ترابایتی و ۵۰۰ گیگابایتی دریافت کنید. درایو داخلی این کنسول هم به سرعت پر شده و حتی به واسطه یک سری فایل‌های اجباری بازی‌ها، قابلیت کنترل هم ندارد. در نظر داشته باشید که در انواع پی اس فور، ارتقا درایو یا اتصال حافظه اکسترنال بسیار راحت‌تر شده است.

مشخصات فنی

این کنسول نرخ فریم بالایی را فراهم کرده و تجربه بازی فوق‌العاده‌ای را در صورت نصب بازی PS4 در قم به همراه دارد. اکثر مشخصات آن مشابه با کنسول اصلی بوده و البته در یک بسته‌بندی کوچک‌تر در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. شما به یک پردازنده هشت هسته‌ای ۱.۸۴ ترا فلاپس دسترسی خواهید داشت و با پردازنده X86 طراحی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: نیو گیم پلاس گاد اف وار رگناروک

همه چی درمورد نصب بازی PS4 در قم

پلی‌استیشن ۴ پرو

با اینکه پلی‌استیشن ۴ پرو دیگر قدرتمندترین کنسول سونی نیست،‌ اما همچنان یک دستگاه بازی عالی محسوب می‌شود. قابلیت‌های 4k و طراحی روان آن، تجربه‌ای از یک بازی با کیفیت‌تر را در اختیار شما می‌گذارد. متاسفانه، پس از توقف عرضه پلی‌استیشن ۴ پرو در سال ۲۰۲۱، تهیه یک نسخه جدید به این آسانی نیست، به همین دلیل کار نصب بازی PS4 در قم بر روی این کنسول کمی مشکل است.

اگر به دنبال جدیدترین سخت‌افزار بازی با کیفیت 4k هستید، می‌توانید به جای آن به سراغ پلی‌استیشن ۵ رفته و نسل نهم بازی‌های ویدیویی را به‌صورت رسمی تجربه کنید. کاتالوگ بازی‌های پلی‌استیشن ۴ پرو مانند پلی‌استیشن ۴ استاندارد بوده و تفاوتی از این نظر وجود ندارد.

کاربران می‌توانند از سرویس PS Now استفاده کرده و ۸۰۰ بازی را از این طریق استریم کنند. با توجه به تجربه بازی، پلی‌استیشن ۴ پرو می‌تواند یک جایگزین عالی برای نسخه اسلیم باشد. قابلیت‌های 4k همراه با عملکردی قدرتمندتر نسبت به نسخه اسلیم، به اندازه کافی دلایل خوبی برای خرید این مدل است.

در انواع پی اس فور قطعا این پلی‌استیشن ۴ پرو است که بیشترین ارزش خرید و امکان نصب بازی PS4 در قم را دارد. با این حال، اگر دستگاه پخش‌کننده بلوری HD یا یک تلویزیون مناسب ندارید، بهتر است که به سراغ گزینه‌های استاندارد و رفته و هزینه کمتری را صرف کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی پلی استیشن ۴ اسلیم

بازی PS4

طراحی

با اینکه طراحی پلی‌استیشن ۴ پرو شباهت زیادی به پلی‌استیشن ۴ اصلی دارد، اما نمی‌توانیم بگوییم که یک کپی کامل از چنین سیستمی است. این محصول بیشتر شبیه به دو عدد پلی‌استیشن ۴ اسلیم است که روی هم چیده شده است. در مقایسه با پلی‌استیشن ۴ اصلی، این محصول کمی بزرگ‌تر بوده و با ابعاد ۲۹.۵ در ۳۲.۷ در ۵.۵ سانتی‌متر طراحی می‌شود.

این کنسول با اینکه سنگین‌تر است، اما بعید است که روی تجربه بازی شما و نصب بازی PS4 در قم تاثیر خاصی داشته باشد. پلی‌استیشن ۴ پرو به یک پوسته مشکیِ مات مجهز شده و برخلاف نسخه اسلیم، سیستم جدید دارای گوشه‌های گرد هم نیست و از لبه‌های شارپ‌تر استفاده می‌کند.

این محصول مجهز به یک لوگوی مرکزی نقره‌ای رنگ بوده و حس باکلاسی را به کل سیستم اضافه می‌کند. همچنین، یک کابل متفاوت و بزرگ‌تر هم داریم که برای جذب انرژی بیشتر طراحی می‌شود. این کابل برق متفاوت از کابلی است که سونی از آن برای سیستم‌های قبلی استفاده می‌کرد. سونی همچنین دکمه‌های لمسی خازنی را با دکمه‌های پلاستیکی جایگزین کرده و ارگونومی بهتری هم دارد.

 

بیشتر بخوانید: نصب بازی PS4

نصب بازی PS4 در ایران

کدام مدل PS4 را بخرم؟

یقینا عرضه پلی‌استیشن ۴ نوید‌بخش شروع یک دوره هیجان‌انگیز برای کنسول‌های بازی بود. سونی یک دستگاه فوق‌العاده قدرتمند با حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی و قابلیت‌های بصری بهبودیافته را منتشر کرد. از آن زمان، این شرکت به بهبود طراحی ادامه داده و چندین مدل پلی‌استیشن ۴ را به گیمرها ارائه داد تا بتواند نیازهای خاص آن‌ها را برآورده سازد.

با اینکه این سه مدل تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما تفاوت‌های خاصی وجود دارد که می‌تواند روی تجربه نصب بازی PS4 در قم و نحوه بازی شما تاثیرگذار باشد. ما پلی استیشن ۴ پرو را بهترین مدل در این نسل معرفی کرده که با افزایش عملکرد و قابلیت‌های دیگر مانند تجربه 4k بازی‌ها، می‌تواند هیجان بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید: انواع پی اس فور

در نهایت

اگر از ما بپرسید که برای نصب بازی PS4 در قم چه روش‌هایی وجود دارد، در جواب همان روش‌های پیش‌تر گفته شده در این مقاله را ذکر خواهیم کرد. همچنین ویژگی‌ها، مزایا و معایب هرکدام از شیوه‌ها را آورده و به ترتیب اولویت، توصیه کردیم کدام روش مناسب است.

در آخر انواع پی اس فور را با همدیگر بررسی کردیم و نکات فنی و ظاهری هرکدام را مرور کنیم. باید بدانید با وجود معرفی کنسول های جدید، هنوز هم کنسول‌های نسل گذشته سونی از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند . و علاقه‌مندان می‌توانند برای تجربه مناسب و ارزان‌ بازی‌ها، تجربه این مدل‌ها را در نظر بگیرند.

 

بازگشت به لیست

14 نظر در “راهنمای دانلود و نصب بازی PS4 در قم

  1. رها گفت:

    سپاس از شما، مفید و کاربردی

  2. kamran گفت:

    kheily mamnoon az maghale khobetun
    estefade kardam

  3. ali گفت:

    very goood

  4. ثنا گفت:

    جالب و مفید بود ممنون

  5. sadaf گفت:

    aaali

  6. Reloj de metal con esfera digital que muestra una fecha y cuenta con funciones sobre alarma y cronómetro.

  7. visite o site گفت:

    Ao utilizar o AliExpress, qualquer um permite
    o manuseio de cookies electronic concorda com because
    Políticas de Privacidade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *