بلاگ

آشنایی با بهترین بازی های پلی استیشن 4 [قسمت دوم]

برترین بازی های پلی استیشن 4

بهترین بازی های پلی استیشن 4 موضوعی است که پس از خرید کنسول و نصب بازی پی اس فور ممکن است برایتان سوال باشد .که بهترین بازی ها کدامند؟ با گذشت چندین سال از عرضه پلی استیشن 4 و تجربه کار با این کنسول، حالا بهترین زمان برای بررسی برترین بازی‌های منتشرشده برای این کنسول است.

این بررسی از جهت کیفیت بازی و اینکه در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارند، است. شما به عنوان گیمر بعد از نصب بازی ps4 در قم یا مناطق دیگر و کمی کار با آن می‌توانید از جهات مختلف درباره آن نظر بدهید. با ما همراه باشید تا در ادامه بررسی بهترین بازی های پلی استیشن 4 ، به تعدادی دیگر از این بازی‌ها بپردازیم:

بهترین بازی های پلی استیشن 4

بازی Final Fantasy XIV: Shadowbringers

سری فاینال فانتزی نسخه‌های متعددی دارد که اگر جزو طرفداران آن نباشید، طبیعی است که شناخت زیادی از برخی از آن‌ها هم نداشته باشید. این وسط Final Fantasy XIV، یکی از نسخه‌های بازی است که سرنوشت جالبی داشته؛ این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۰ در قالب یک تجربه MMORPG برای پی‌سی منتشر شد و اصلا و ابدا تجربه موفقی نبود؛ تا جایی که سازندگانش تصمیم گرفتند در سال ۲۰۱۲ سرور‌های بازی را غیرفعال و روی یک نسخه جایگزین کار کنند.

این نسخه جدید در سال ۲۰۱۳ برای ویندوز و پلی‌استیشن 3 و یک سال بعد هم برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد و خب زمین تا آسمان با نسخه قبلی فرق داشت؛ به طوریکه دقیقا برعکس آن با استقبال واقعا خوب منتقدین هم روبه‌رو شد.

همین موفقیت بازی باعث شد تا سازندگانش به مرور زمان محتویات مختلفی برایش منتشر کنند که در این میان، Shadowbringers به عنوان آخرین بسته الحاقی بزرگ بازی، شدیدا عملکرد موفقی داشت تا جایی که با متای ۹۱ در بین بهترین بازی های پلی استیشن 4 هم دیده می‌شود.

بازی Divinity: Original Sin II

یکی دیگر از بهترین بازی های پلی استیشن 4  این بازی جذاب می باشد. این بازی ،یک بازی نقش آفرینی ps4 دیگر و این بار از استودیو لارین که با این بازی، یکی از بهترین تجربه‌های نقش آفرینی ایزومتریک سال‌های اخیر را تقدیم مخاطبین کرد. این اثر داستان بسیار جذابی را در دنیایی فانتزی روایت می‌کند که با گیم‌پلی طولانی هم همراه شده است.

در نتیجه اگر دنبال بازی می‌گردید که ارزش محتوایی بالایی در مقابل هزینه‌ای که می‌کنید داشته باشید، Divinity: Original Sin II یک انتخاب کاملا مناسب خواهد بود. گیم‌پلی بازی، صرفا طولانی نیست و این مدت زمان بالا با دقایق واقعا ارزشمندی پُر شده است؛

به طوریکه تنوع شخصیتی خوب بازی امکان پیاده‌سازی شیوه‌های مختلف بازی کردن را در آن فراهم می‌کند و سیستم‌های دیالوگ، لوت و درخت مهارت‌ها هم که از ویژگی‌های بنیادی یک اثر نقش آفرینی هستند، بسیار دقیق پیاده شده‌اند.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

استودیو سی‌دی پراجکت رد با سری بازی‌های ویچر خودش، آنقدر عالی عمل کرده که نمی‌توان منتظر بازی جدیدش نبود. اما فعلا بحث سایبرپانک را کنار بگذاریم و از یک گزینه در دسترس این استودیو صحبت کنیم که اگر به هر دلیلی امکانش را داشتید ولی آن را بازی نکرده‌اید، ظلم بدی به خودتان کرده‌اید. بله منظورم چیزی نیست جز ویچر ۳ که بی‌اغراق می‌توان آن را اوج ماجراجویی‌های گرالت دانست.

ویچر ۳ هم از آن دست آثاری است که تا حد خیلی زیادی هر انتظاری را که می‌توانید از یک بازی و مخصوصا یک بازی نقش آفرینی داشته باشید، برآورده می‌کند؛ اولا بازی دنیایی واقعا پرجزییات دارد که در گوشه گوشه آن ماجراهای جالبی از مبارزه با دشمنی وحشتناک گرفته تا شخصی که نیازمند کمک است انتظارتان را می‌کشند.

علاوه بر این، با وجود گذشت چند سال از انتشار، هنوز هم در بین بهترین بازی های پلی استیشن 4  به چشم می خورد و هنوز گرافیک ویچر ۳ شدیدا چشم‌نواز است .و اگر به جزییات بصری علاقه داشته باشید بازی اصلا ناا‌مید‌تان نمی‌کند. از داستان هم نگویم که سازندگان چقدر با ظرافت عالی تلاش گرالت برای پیدا کردن سیری و ماجرا‌هایی را که در این بین برایش رخ می‌دهند روایت کرده است. و این، فقط محدود به خط اصلی داستان بازی نمی‌شود و ماموریت‌های فرعی هم به‌همان اندازه جذابند.

بازی Undertale

در رتبه بعدی بهترین بازی های پلی استیشن 4 ، شاهد یک بازی مستقل دیگر هستیم که بی‌اغراق اتفاق ویژه‌ای در دهه ۲۰۱۰ بازی‌های ویدیویی بود. بله منظورم بازی آندرتیل، ساخته تحسین‌شده توبی فاکس است که شاید در ظاهرش همه‌چیز ساده به‌نظر برسد. ولی در عمل با یک بازی بسیار پرجزییات و با‌کیفیت روبه‌رو هستیم.

داستان آندرتیل، روایتگر وضعیت پسری است که بنا به دلایلی وارد دنیای زیرزمینی شده و برای اینکه شانس برگشت به زمین را داشته باشید، باید موانع مختلفی را پشت سر بگذارید. این وسط، بازیکن با دشمنانی روبه‌رو می‌شود که برخی از آن‌ها هم طراحی شدیدا عجیب و غریبی دارند.

اما نکته جالب بازی، شیوه‌ای است که برای این مبارزه‌ها انتخاب کرده است. شما برای زنده ماندن، باید از ضربات دشمنان در مبارزه‌ها جاخالی بدهید. پس از آن و در برخی مبارزه‌ها، این حق انتخاب به بازیکن داده می‌شود تا به جای کشتن دشمنان، آن‌ها را ببخشد. و این تصمیم‌ها، نه فقط در نتیجه آن مبارزه که در کل جریان بازی هم تاثیرگذار هستند.

به طوریکه دیالوگ‌ها و وقایع داستانی بازی بسته به تصمیمات شما تغییر می‌کند و همین امر ارزش تکرار زیادی به بازی می‌بخشد تا بتوان آن را برای دفعات متعدد و هر بار با تصمیمات جدیدی تجربه کرد.

بازی Bloodborne

این بازی از فرام‌سافتور بهترین رتبه را در بین بهترین بازی های پلی استیشن 4 دارد، بلادبورن محبوب و دوست‌داشتنی است. از نقاط قوت واضحی مثل گیم‌پلی، اتمسفر بی‌نقصی است که فرام‌سافتور در این بازی خلق کرده است؛ اتمسفری که باعث می‌شود تا پس از شروع کردن بلادبورن و وارد شدن به شهر Yharnam، شیفته آن شوید؛

البته به شرطی که به جهان‌های تاریک و حتی می‌توان گفت ترسناک علاقه داشته باشید. علاوه بر اتمسفر عالی، بلادبورن به هر حال یک بازی ساخته فرام‌سافتور است و یکی از اتفاقات مورد‌انتظار در رابطه با آن درجه سختی بالا است؛ البته در نظر داشته باشید .که این بازی هم از حیث گیم‌پلی با وجود به ارث بردن یک سری مکانیک‌های کلی از سری سولز، کمی متفاوت از آن‌ها به‌نظر می‌رسد و روندی سریع‌تر دارد.

بلادبورن همچنین واقعا چیزی کم از یک بازی ترسناک هم ندارد و قدم زدن در محیط‌های تاریک شهرِ بازی که تحت تاثیر یک بیماری اهالی‌اش تبدیل به موجوداتی وحشتناک شده‌اند و صد البته روبه‌رو شدن با دشمنان مختلف، می‌تواند تجربه‌ای واقعا وحشتناک باشد.

بهترین بازی های پلی استیشن 4 | بازی Journey

این بازی که شاید در ظاهر تجربه ساده و حتی کوتاهی به‌نظر برسد، ولی پس از تمام کردنش تا مدت‌ها مزه آن زیر زبان‌تان خواهد ماند و چه بسا برای لذت بردن بیش‌تر از این تجربه جادویی، چند بار آن را تجربه خواهید کرد. داستان بازی، روایتگر سفر و تلاش شخصیتی شنل‌پوش برای رسیدن به یک کوه است .و برای این منظور باید وی را در یک محیط بیابانی‌مانند هدایت کنید.

اگر انتظار گیم‌پلی خیلی چالش‌برانگیز و سختی را دارید، Journey بازی شما نیست؛ چرا که هدف این بازی نه به چالش کشیدن توانایی‌های بازیکن در حل معما یا پازل که ارائه تجربه‌ای آرامش‌بخش است که بی‌اغراق می‌تواند روح و روان‌تان را نوازش کند.

مثل بازی Flower، استودیو سازنده در Journey هم وسواس و دقت زیادی به جزییات هنری بازی داشته است و با ترکیب موسیقی و گرافیکی بسیار زیبا، تاثیرگذاری احساسی بالایی روی بازیکن دارد؛ به طوریکه اکثر منتقدین این دو جنبه بازی را شدیدا تحسین کردند.

و جالب است بدانید که بازی از طرف سایت پوش اسکوئر، جایزه بهترین موسیقی دهه ۲۰۱۰ را هم دریافت کرده است. تمام این‌ها در کنار نمره متای ۹۲ باعث شده‌اند تا Journey یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 باشد که اصلا نباید تجربه‌اش را از دست بدهید.

ادامه دارد…

 

بازگشت به لیست

2 نظر در “آشنایی با بهترین بازی های پلی استیشن 4 [قسمت دوم]

  1. رضا گفت:

    ممنون استفذده کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *