بلاگ

10تا از خطاهای رایج پلی استیشن و راه حل آن

تمام خطاهای رایج پلی استیشن

خطاهای رایج پلی استیشن جزو موارد اذیت کننده ای است که هر گیمر قبل از اقدام به بازی و یا  نصب بازی پی اس فور یا پس اس فایو بهتر است آن ها را بداند. کنسول یا پلی استیشن یکی از وسیله‌های بازی بسیار عالی و محبوب می‌باشد.  اما مانند بسیاری از وسایل دیگر ممکن است مشکلاتی در مسیر خود داشته باشد.

مشکلات پیش روی گیمرها

کنسول های نسل هشتم در سال ۱۹۹۴ وارد بازار شد و تولید کننده آن شرکت سونی بود.  و در سال ۲۰۰۰ نسخه جدیدتری از آن رونمایی شد مسیر پیشرفت و ترقی ادامه داشت.  تا اینکه امروزه نسخه‌های ۴ و ۵ کنسول را مشاهده می‌نماییم. که امکانات بالایی دارند و تجربهبهترین بازی‌های ps۴ باکیفیت را به صورت آنلاین  به ما می‌دهند. این کنسول‌ها امکان اتصال به اینترنت را دارند. و می‌توان با استفاده از آنها حتی برای جستجو در اینترنت هم استفاده کنیم.

با تمام ویژگی های خوب کنسول‌ها، اما گاهی اوقات در زمان کار آنها مشکلاتی پیش می‌آید که بسیار اذیت کننده‌اند. که در این مقاله بنا داریم که رایج ترین و بیشترین مشکلاتی که کاربران بازی‌های کنسول نسل هشتم با آن روبرو می‌شوند . و در واقع خطاهای رایج پلی استیشن و راهکار مناسب برای حل آن را مطرح کنیم.

»»بیشتر بخوانید: نصب بازی PS4 در قم

۱۰ ارور رایج هنگام استفاده از کنسول

پلی استیشن عملاً مانند کامپیوتر می‌ماند که هنگام استفاده از آن ممکن است خطاهایی رخ دهد. این خطاهای رایج پلی استیشن بسیار زیادند و گاهی خواندن متن خطا کمکی به ما نمی‌کند. و دقیق متوجه نخواهیم شد که مشکل از چیست؟

  1. ارور اول : خطای متصل نشدن به حساب کاربری

    زمان نصب بازی PS4 ، اولین خطا در خطاهای رایج پلی استیشن وصل نشدن به حساب کاربری می باشد. بیشتر استفاده کنندگان از کنسول ۴ با این مشکل مواجه می‌شوند.  که به حساب کاربری خود وصل نمی‌شوند.  برای برطرف کردن این مسئله باید بررسی کنیم که شبکه ما فعال یا غیر فعال است.  بعضی از سرویس‌های ارائه دهنده اینترنت با وصل شدن به سایت پلی استیشن مشکل دارند.

  2. ارور دوم از خطاهای رایج پلی استیشن : خطای معتبر نبودن اطلاعات کارت اعتباری گیمر

    در بین خطاهای رایج پلی استیشن ، این ارور یعنی معتبر نبودن اطلاعات کارت اعتباری کاربران مربوط به اطلاعات وارد شده می‌باشد. که ابتدا باید درستی اطلاعات وارد کرده را بررسی کنیم. دقت کنید که آدرسی که در حساب SEN وارد کرده‌اید باید به آدرس کارت اعتباری یکی باشد.

  3. ارور سوم : خطایTime out

    در این ارور از خطاهای رایج پلی استیشن ، مشکل ما مربوط به اتصال به شبکه می‌باشد. که اگر با این مسئله روبرو شدید، به سرویس ارائه دهنده اینترنتتان مراجعه کرده . و از آنها در زمینه تنظیمات مربوط به firewall یا accesspoint تقاضای کمک کنید. تا مطمئن شوید پورت‌های مربوط به UDP3478 وUDP3479  بسته نباشد. البته این امکان هم وجود دارد که سرور در آن لحظه ترافیک بالایی داشته باشد.

  4. چهارمین ارور : مشکل مربوط به تمام شدن اعتبار کد تخفیف است

    گاهی اوقات ممکن است اعتبار کد تخفیف شما به پایان رسیده باشد. که جزو خطاهای رایج پلی استیشن می باشد. اگر با این مشکل روبرو شدید باید به سراغ سبد خود رفته و آن را خالی کنید و یا اینکه برای مطمئن شدن از درستی اطلاعات کدی که خریداری کرده‌اید با پشتیبان سایتی که از آن خرید نموده‌اید تماس بگیرید.

  5. پنجمین ارور : خطای مربوط بهNW31201-7 می‌باشد

    این خطا در میان خطاهای رایج پلی استیشن ، یکی از پر تکرار ترین ارورهایی می‌باشد که دلیل آن دسترسی نداشتن به سرور های پلی استیشن4 است. اگر در حین بازیاب زمان شروع بازی با این مشکل مواجه شدید. بهتر است شبکه خود و اتصال آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید به سرور وصل هستید یا نه.

    »»بیشتر بخوانید: انواع پی اس فور           گالری نشاط

  6. ششمین خطا : ارور دسترسی نداشتن به سرویسBroad PSN

    عدم دسترسی به این سرویس در خطاهای رایج پلی استیشن ، معمولا با گذشت چند ساعت و یا خاموش و روشن کردن و یا متوقف کردن بازی و ایجاد فاصله بر طرف می‌شود.  و ممکن است به صورت لحظه‌ای اختلالی در شبکه‌ها ایجاد شده باشد. که مربوط به شما نیست و باید کمی صبر کنید.

  7. هفتمین ارور WV33899-2

    ممکن است زمان بازی با این خطا مواجه شوید. این نیز یکی دیگر از خطاهای رایج پلی استیشن است. این خطا وقتی است که ps۴ نمی‌تواند به شبکه وصل شود. و برای برطرف کردن آن باید سرویس شبکه ps۴ خود را بررسی کنید.

  8. هشتمین خطا : ارور NP37667-9 می‌باشد

    این پیغام از میان خطاهای رایج پلی استیشن ، وقتی ظاهر می‌شود کهshareplay قطع شده باشد که دلیل آن هم وصل نبودن به شبکه است.  برای استفاده از شر پلی باید سعی کنید اینترنت شما سرعت بالا و قطعی های کمتری داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: خطاهای رایج پلی استیشن

  9. نهمین ارور : نداشتن امکان دسترسی به اینترنت

    از بین خطاهای رایج پلی استیشن ، یکی از معمول‌ترین مسائلی که گیمرها و کاربران ps4 با آن روبرو می‌شوند . مشکل دسترسی نداشتن به اینترنت است . با وجود اینکه شما به درستی به اینترنت وصل هستید. این خطا معمولاً وقتی داده می‌شود که شما نیاز به آپدیت دارید. و اکانت شما اتصالش را از سرورهای سونی از دست داده است.
    وقتی با این خطا مواجه شدید وارد بخش notification شوید . و در این قسمت دنبال پیغامی با موضوع آپدیت دستگاه خود بگردید. که از آن طریق کنسول خود را باید آپدیت کنید. البته دقت کنید که برای آپدیت آسان دستگاه کنسول خود باید دسترسی به پلی استیشن استور داشته باشید.
    در این هنگام دستگاه شما آپدیت می‌شود و شما می‌توانید به آسانی و بدون مشکلی به صورت آنلاین مانند گذشته بازی خود را ادامه دهید.

  10. ارور دهم : خطای مربوط بهCE-32895 یا An error has occurred

    گاهی اوقات ممکن است از خطاهای رایج پلی استیشن ، شما با این پیغام مواجه شوید . یعنی در واقع شما می‌خواهید از قسمت تنظیمات به اینترنت وصل شوید. اما این ارور ظاهر می‌شود .برای برطرف کردن آن باید ابتدا اتصال خود به اینترنت را با استفاده از دستگاه‌های دیگر هم بررسی کنید .که آیا اینترنت شما وصل هست یا نه؟
    اگر لازم شد یک بار مودم را خاموش و روشن و یا ریست کنید. به علاوه گاهی ممکن است در همان لحظه کارت وای فای کنسول شما با باگ مواجه شده باشد . که در این صورت با روشن و خاموش کردن دستگاهتان معمولاً مشکل برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: فرق PS4 فت با اسلیم                                گالری نشاط

سخن پایانی

خطاهای رایج پلی استیشن بسیار متنوع اند . خطاهای مطرح شده در این مقاله جزو رایج‌ترین خطاهایی بود که هر فرد ممکن است به طور طبیعی و هنگام استفاده از دستگاه ، با آن مواجه شود.البته تعداد ارورها و خطاها بسیار زیادند . و ممکن است با ارورهای دیگری در زمان استفاده از کنسول خود مواجه شوید اما احتما پیش آمدشان بسیار کم است.

در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می‌توانید سوال خود را در پایین این صفحه مطرح کرده تا همکاران ما در سایت پیکسل در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

بازگشت به لیست

یک نظر در “10تا از خطاهای رایج پلی استیشن و راه حل آن

  1. راز گفت:

    مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *