بلاگ

3 مدل پرفروش از انواع پی اس فور | راهنمای جامع خرید انواع پی اس فور

انواع پی اس فور چیست؟ با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید امروزه شاهد پیشرفت شگرفی در بازی‌های ویدیویی می‌باشیم. در بین بازی‌های ویدیویی نیز بازی‌های کنسول ۴ محبوبیت خاصی دارد که در وهله اول خرید نوع کنسول و در وهله دوم نصب بازی پی اس فور موضوع مهمی برای علاقمندان به بازی های ویدئویی است.

شرکت سونی نخستین بار کنسول ۴ را در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه کرد. که ۵۰۰ گیگ حافظه ذخیره داشت و الان با گذشت ۱۰ سال علاقمندان می‌توانند مدل‌های زیادی از این کنسول را تهیه نمایند . در میان  انواع پی اس فور ، مدل‌های اسلیم و پرو طرفداران زیادی دارند . و بهتر است اگر قصد خرید دارید یکی از این دو مدل را تهیه کنید.

در میان انواع ps۴ سه مدل مطرح است که هر کدام بازی‌های مشابه هم دارند .و از نظر بازی با هم تفاوتی ندارند .ولی یکسری فرق‌های اساسی در این کنسول‌ها وجود دارد که بهتر است قبل از خرید با آنها آشنا باشیم . و سپس موردی که بیشتر برای شما مناسب است خریداری نمایید.

بررسی انواع پی اس فور

زمانی که قصد دارید یک کنسول بازی برای خود تهیه نمایید باید چند کامل را توجه کنید. مثلاً نوع تلویزیون شما و اینکه آیا با کنسول سازگاری دارد یا نه ؟ به علاوه باید به فضای ذخیره مورد نیاز اینکه آیا از PSSR استفاده می‌کنید یا خیر  هم توجه نمایید.  در این مقاله به طور مختصر در رابطه با آنها توضیح می‌دهیم.

معرفی پلی استیشن ۴ اصلی

قبل از بررسی انواع پی اس فور باید بدانید که در سال ۲۰۱۳ پلی استیشن ۴ وارد بازار شد و با وجود اینکه دو دهه از ورود آن به بازار می‌گذرد .هنوز هم قدرتمند است و اعتبار خود را از دست نداده است .کنسول ۴ در زمانی که به بازار عرضه شد و می‌توانست در بازی‌های بسیار چالشی نیز پیشرفت تصاویر با کیفیتی ارائه دهد.

پس از عرضه ps۴ به بازار مدام آپدیت‌های جدید آن وارد بازار شد و در آپدیت‌های جدیدHDR را هم ساپورت می کند .و می تواند . به تلویزیون‌ها نیز وصل شود و این تحولی عظیم در این دستگاه بود. کنسول ۴ طراحی جدیدی از کنترلر  و یک صفحه لمسی داشت.

این کنترلر که دوئل شاک نام دارد این امکان را می‌دهد که در زمان اسلیپ کنسول امکان شارژ خودکار بدهد. این امکان در پلی استیشن ۳ وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: نصب بازی PS4 در قم

ویژگی‌های طراحی کنسول ۴

در بین انواع پی اس فور ، پلی استیشن ۴ هنوز هم کنسول بسیار جذاب به حساب می‌آید. بازی‌های بسیار متنوع و فراوانی دارد و می‌توانیم به مجموعه‌های اسپایدرمن ، لاست آرک اشاره کنیم .که واقعاً بین بازی‌ها بسیار مطرح هستند. از طرفی ps۴ اصلی ی از مدل‌های قدیمی ps۴ به حساب می‌آید.

سونی قصد ندارد روی طراحی اصلی آن تغییرات زیادی بدهد. با این وجود بعضی شرکت‌ها لوازم جانبی مختلفی را مانند داگ‌های شارژ و یا هاردهای اکسترنال به این مدل اضافه می‌کنند. پس اگر علاقمند به کنسول ۴ هستید هنوز هم این دستگاه می تواند با قدرت برای شما کار کند.

پی اس فور اصلی از نظر ظاهری هم مدرن و شیک است. و در ابعاد 275 در 305 در 53 میلی متر عرضه می شود. و کمی از ایکس باکس وان کوچکتر است.شرکت سونی دی این نسل از کنسول ها موفق شد. وزن پی اس فور را به 2.76 کیلو کاهش دهد.

در این مدل سونی موفق شده یکی از کابل های منبع تغذیه را با جاسازی داخل دستگاه پنهان کند . و همچنین یک درایو دی وی دی و دوتا پورت یو اس بی نیز در جلوی آن تعبیه شده است.

کنسول 4 از نظر فنی

شرکت قدرتمند سونی کنسول 4 را به عنوان یک دستگاه قوی به بازار فرستاد. و با این دستگاه توانست بهترین نمونه دستگاه بازی را به دنیا عرضه کند. پلی استیشن ۴ از تجهیزات بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند .مانند بلوتوث و می‌توانید از این برای وصل شدن به کنترلرهای دوئل شاک ۴ استفاده کنید .

و نسبت به نسل هفتمی‌ها بسیار واضح‌تر و با کیفیت‌تر است. در ادامه به بررسی انواع پی اس فور خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:نیو گیم پلاس گاد اف وار

 

انواع پی اس فور : پلی استیشن ۴ نوع اسلیم می‌باشد

پس از ورود کنسول اصلی در نسل هشتم با وجود اینکه در نوع خود بی‌نظیر بود. اما خصوصیات آن کم کم به سمت ضعیف شدن می‌رفت. و سونی برای اینکه بازار خود را حفظ کند تصمیم گرفت آن را به نسخه اسلیم ارتقا دهد .این نسخه هم اکنون در بازارهای جهانی عرضه می‌شود .

و با وجود اینکه پلی استیشن ۵ هم به بازار داریم اما افراد زیادی همچنان تمایل دارند از ps4 اسلیم استفاده کنند.در میان انواع پی اس فور ، پلی استیشن ۴ اسلیم یکی از مدل‌های ps۴ است و جز به صرفه‌ترین کنسول ۴ به حساب می‌آید. در این دستگاه وضوح تصاویر 4k و همچنین خروجی صدای اپتیکال استفاده نشده و طراحی‌های کوچک‌ترین نسبت به بقیه مدل‌ها دارد .

همین برای فعالیت‌های رسانه‌ای مناسب‌تر است و نسبت به مدل‌های قبل‌تر بی‌صداتر و با انرژی کمتری کار می‌کند. اما اگر برای شما بازی در بهترین شرایط مهم هست پلی استیشن 4 اسلیم زیاد انتخاب خوبی نیست کنسول بازی‌های 4k را اجرا نمی‌کند اما می‌توانید کتابخانه‌ای قوی از بازی‌های ‏ps۴  داشته باشید و سال‌ها از آن استفاده کنید.

پلی استیشن اسلیم از نظر طراحی

وقتی شرکت سونی ps4 را وارد بازار کرد در رابطه با طراحی آن حرف‌های زیادی بود . همانطور که از نام اسلیم بر می‌آید در این نسخه ps۴ فشرده‌تر شده است. نشانگر نواری نوری در مدل اسلیم وجود ندارد و به جای آن می‌توانید نقاط روشن‌تری را روی دکمه پاور داشته باشید. اسلاید درایو دیسک هم در بالای قسمت دکمه‌های خروج دیسک و پاور وجود دارد.

که بیشتر شبیه پلی استیشن اصلی است. درگاه usb آن در جلوی آناست امکان اتصال آسان‌تری را برایتان به همراه دارد .در پشت ps۴ سوکت برق جک شبکه اینترنت و پورت دوربین پلی استیشن وجود دارد .پی اس فور اسلیم در دو نسخه یک ترا بایتی و ۵۰۰ گیگابایتی عرضه می‌شود .

اگرچه نسخه یک ترابایتی آن طرفداران بیشتری دارد اما یک مقدار در بازار کمیاب است. البته باید دقت کرد که این نمی‌تواند یک نقص باشد.  چرا که در انواع ps۴ اسلیم می‌توان با یک هارد اکسترنال حافظه آن را ارتقا داد.

بیشتر بخوانید: چگونه وارد تنظیمات ps4 شویم

ویژگی‌های فنی پلی استیشن ۴ اسلیم

این نسخه از اسلیم از بین انواع پی اس فور ،  نرخ فریم بالایی را دارد و در نتیجه تجربه بازی بهتری را گیمر می‌تواند داشته باشد . از نظر مشخصات بیشتر شبیه کنسول اصلی است البته جعبه بسته‌بندی کوچکتری دارد.

 

انواع پی اس فور : پلی استیشن ۴ پرو

با وجود اینکه پلی استیشن 4 پرو از بین انواع پی اس فور دیگر جز قدرتمندترین کنسول‌های سونی نیست . اما همچنان به عنوان یک دستگاه محبوب عالی به حساب می‌آید. قابلیت 4k و طراحی روان این مدل تجربه بسیار عالی از یک بازی با کیفیت را به شما می‌دهد. متاسفانه پس از اینکه در سال ۲۰۲۱ تولید آن متوقف شد .دیگر پیدا کردن نمونه جدید آن در بازار کار بسیار سختی است.

اگر می‌خواهید با سخت‌افزارهای جدید با کیفیت 4k بازی کنید می‌توانید سراغ ps5 بروید.  و نسل نهم بازی‌های ویدیویی را امتحان کنید. کاتالوگ بازی‌های ps۴ پرو مانند ps۴ اصلی هست و تفاوتی از این لحاظ ندارد . کاربران استفاده کننده از  سرویسPS NOW می‌توانند ۸۰۰ بازی را از این طریق استریم کنند .

با توجه به تجربه بازی نمودن با این دستگاه کنسول 4 پرو می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای نسخه اسلیم آن باشد .قابلیت 4K که به آن اضافه شده عملکرد آن را قدرتمندتر از اسلیم می‌کند .و اگر بخواهیم مقایسه کنیم فقط همین قابلیت می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای رفتن به سراغ این مدل دستگاه باشد.

از نظر ارزش خرید نمودن در بین انواع پی اس فور ، پلی استیشن ۴ پرو بیشترین ارزش خرید را دارد اما با این حال اگر دستگاه پخش کننده HD یا تلویزیون مناسب نداشته باشید.  بهتر است سراغ گزینه‌های استاندارد بروید و هزینه کمتری صرف کنید.

ویژگی‌های ps۴ پرو از نظر طراحی

با وجود اینکه ps4 پرو با مدل اصلی آن بسیار شبیه است اما نمی‌توان اذعان کرد که کاملاً کپی آن است .این محصول بیشتر شبیه به دو عدد ps۴ اسلیم است که روی هم گذاشته شده باشند. و در مقایسه با ps۴ اصلی کمی بزرگتر است . و ابعاد آن ۳۰ در ۳۲ در ۵ سانت است.

این مدل کنسول وزن سنگین‌تری دارد .اما تاثیری روی تجربه و لذت شما از بازی نخواهد داشت پی اس فور پرو ای یک پوسته مشکی مات و گوشه‌های شارپ‌تری نسبت به اسلیم است.این مدل یک لوگوی نقره‌ای رنگ در وسط آن دارد و حس باکلاس بودن را به کل سیستم می‌دهد .

همچنین کابلی بزرگتر برای جذب انرژی بیشتر در آن طراحی شده که این کابل برق متفاوت از کابل‌هایی است که سونی برای سیستم‌های قبلی ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای فارسی ps4

از بین انواع پی اس فور ، کدام مدل پلی استیشن ۴ مناسب‌تر است

مسلماً ورود پلی استیشن ۴ نوید یک شروع پرهیجان را برای کنسول‌های بازی داد . سونی دستگاه بسیار قدرتمندی را با حجم زیادی از فضای ذخیره سازی قابلیت‌های گرافیکی بالا منتشر کرد .و دائماً در حال به روز رسانی آنها می‌باشد. با وجود اینکه سه مدل انواع پی اس فور تفاوت خاصی با هم ندارند. اما ممکن است بر تجربه شما در بازی تاثیر بگذارند و ما در بین آنها.

حرف پایانی

در اینجا تلاش کردیم که انواع پی اس فور را با هم بررسی کنیم من از نظر طراحی و فنی نکات لازم را ذکر نماییم قبل از خرید کنسول ۴ باید ببینید . ملزومات اجرای بازی با آن را دارید یا نه پس حتماً این مقاله را به دقت بخوانید . کنسول‌ها وقتی وارد بازار شدند بسیار قدرتمند عرضه شدند .

به طوری که هنوز هم تک تک مدل‌های آن ارزش خرید بالایی دارند. علاقه‌مندان می‌توانند داشتن تجربه ارزان‌تر به سراغ مدل‌های پایین‌تر بروند . به نظر شما در بین مدل‌های ps۴ کدام یک ارزش بهتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *