بلاگ

روش تشخیص ps5 اصل از تقلبی| معرفی 6 ویژگی پی اس فایو اصل

تشخیص ps5 اصل

تشخیص ps5 اصل از تقلبی کاری است که قبل از خرید باید آن را یاد گرفت.پلی استیشن 5 یا همان پی اس فایو  آخرین نسل از کنسول‌های بازی شرکت سونی است. این پلی استیشن که رقیب اصلی کنسول xbox سری اس است بعد از آمدن به بازار توانست طرفداران زیادی برای خود پیدا کند. در واقع ps5 جزء معروف‌ترین کنسول‌‌های بازی محسوب می‌شود. این کنسول با توجه به ویژگی‌های خوبی که دارد توانست روز به روز بر طرفداران خود بیافزاید. به طوری که نصب بازی ps5 در قم و سایر شهرهای ایران هر روز بیشتر می‌شود. البته بعد از آمدن این محصول به بازار همچون هر محصول دیگری، خیلی سریع سر و کله نسخه تقلبی آن پیدا شد. از این رو با توجه به قیمت بالایی که دارد منصفانه نیست که تشخیص ps5 اصل را بلد نباشیم و نسخه تقلبی آن را بخریم.

در این مقاله قصد داریم به بیان ویژگی‌های نسخه اصلی ps5 بپردازیم تا اگر قصد خرید این پلی استیشن پرطرفدار را دارید  تشخیص ps5 اصل از تقلبی برای شما راحت‌تر باشد. با ما همراه باشید.

 

ps5 اصل چه امکاناتی دارد؟

از اولین امکاناتی که می‌توان برای پلی استیشن 5 نام برد دوربین آن است. HD Camera نام دوربین این کنسول بازی است. 2 لنز 1080 پیکسل مشخصه خوب این دوربین است.

ویژگی برتر دیگر این پلی استیشن هدست‌های بی سیم آن است. این هدست‌ها که Plus 3D نام دارد صدا را در هنگام بازی 3 بعدی می‌کند و همین امر بازی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. همچنین هدست‌ها دارای میکروفونی با تکنولوژی نویز کنسلینگ است. حتماً می‌پرسید این چه تکنولوژی است؟ این میکروفن با داشتن این تکنولوژی باعث می‌شود هر صدای اضافی هنگام بازی حذف شود و صدای سه بعدی به صورت شفاف و واضح به شما منتقل شود.

از دیگر امکانات پی اس فایو برای تشخیص ps5 اصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ریموت کنترل کننده صدا و تصویر

پایه برای شارژ دسته های بازی (کنترلرهای بازی)

میکروفون داخلی

 

 ps5 اصل

ps5 اصلی چه مشخصه‌های ظاهری دارد؟

مشخصه ظاهری این دستگاه داشتن رنگ‌بندی سفید و مشکی است. این رنگ‌بندی جذاب در قسمت وسط دستگاه مشخص است. هنگام روشن کردن دستگاه و نصب بازی پی اس فایو یک نوار به رنگ آبی اطراف کنسول ظاهر می شود. پلی استیشن 5 در دو مدل دیجیتالی و فیزیکی در بازار عرضه‌ شده است که هر دو از نظر ظاهری شبیه به هم هستند. با این تفاوت که مدل دیجیتالی قسمت دیسک درایو ندارد. همچنین نسبت به مدل فیزیکی نازک تر است. بنابراین برای خرید و تشخیص ps5 اصل به این نکات توجه کنید.

در پی اس فایو اصل، دسته‌های بازی طوری طراحی شده است که خوش دست و راحت هستند. از این رو بازی را برای بازیکنان جذاب‌تر می‌کند. لوگو شرکت سونی و اشکال هندسی این شرکت بر روی دکمه‌های دسته بازی ( DualSense5) حک شده است. این نوع طراحی، آن را از دسته‌های قدیمی‌تر متمایز کرده است. در کل سونی در طراحی اکنسول جدیدش سعی کرده ابعاد را بزرگتر کند به طوری‌که طول و عرض دقیق یک پی اس فایو 160 در 66 میلی متر است. همچنین ارتفاع آن 106 میلی متر است.

از دیگر مشخصه های ps5 اصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن باتری با دوام

داشتن پورت USB-C

حساس بودن بالای تریگرها

حسگرهای لمسی (این حسگرها باعث ارتقاء عملکرد بازی شده است.)

خلاصه اینکه برای خرید پی اس فایو اصل خوب است با مشخصه‌های فنی دستگاه آشنا باشید تا بتوانید پلی استیشن اصل را از فیک تشخیص دهید.

 

روش تشخیص ps5 اصل از تقلبی

در هنگام خرید پلی استیشن 5 اصل، ترس نداشته باشید. درست است که نسخه تقلبی آن هم وارد بازار شده است اما با شناخت یک سری راه‌ها به راحتی می‌توانید پی اس فایو اصل را از مدل فیک آن تشخیص دهید. راه های مختلفی برای این تشخیص وجود دارد. در اینجا قصد داریم بهترین راه‌های تشخیص ps5 اصل از تقلبی را برای شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید با خیالی آسوده و اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید.

1. توجه به قیمت

قبل از اینکه اقدام به خرید این کنسول بازی کنید از جاهای مختلف قیمت ps5 را جویا شوید. با مراجعه به فروشگاه‌های محصولات بازی و یا سایت‌های فروش کنسول‌های بازی به صورت آنلاین قیمت دستتان می‌آید. مشخص است که پی اس فایو فیک قیمت بسیار پایین‌تری از پی اس فایو اصلی دارد. بنابراین هر کجا دیدید که محصولی قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به سایر فروشگاه ها دارد متوجه مشکل دار بودن و یا تقلبی بودن آن شوید. سعی کنید همیشه از مراکز معتبر خرید کنید. در این صورت از اصالت کالایی که می‌خرید مطمئن خواهید بود.

2. بررسی جعبه دستگاه

دومین راه برای تشخیص ps5 اصل از تقلبی توجه به جعبه آن است. توجه به جعبه محصول روشی است که برای هر خریدی اهمیت دارد. اگر جعبه دارای برچسب پلمپ باشد اصل بودن کنسول بازی مشخص می‌شود. البته این مشخصه به تنهایی نمی‌تواند فیک بودن و یا اصل بودن محصول را ثابت کند.

3. باز کردن پوشش بیرونی دستگاه

در هنگام خرید کنسول بازی پی اس فایو پوشش بیرونی آن را باز کنید تا اگر خط و خشی روی پلیت‌ دستگاه بود آن را ببینید. داشتن خط و خش روی پلیت نشان می‌دهد که آن کنسول دستکاری شده است و به نوعی فیک است.

پلی استیشن

4. توجه به پیچ‌های پلمپ

بعد از برداشتن پلیت به پیچ‌های پلمپ دستگاه که در دو طرف آن است توجه کنید. مسلّم است که اگر این پیچ‌ها باز شده بود دستگاه دستکاری شده است.

5. توجه به شماره سریال جعبه و دستگاه

از مهم‌ترین روش های تشخیص ps5 اصل از فیک توجه به شمار سریال آن است. در هنگام خرید به شماره سریال درج شده روی جعبه دقت کنید و آن را با شماره سریال روی کنسول بازی مطابقت دهید. اگر شماره سریال‌ها یکی بود دستگاه اصل و اگر یکی نبود تقلبی و فیک می‌باشد.

6. توجه به دسته های بازی ps5DualSense5)

در پی اس فایو اصل قسمت پایین کنترلر چهار نماد معروف دایره، مثلث، ضرب در و مربع وجود دارد. همچنین ویژگی های ظاهری این دسته قبل تر توضیح داده شد. با توجه به این ویژگی‌ها دسته بازی اصل از تقلبی را می‌توانید تشخیص دهید.

 

حرف آخر

امروزه بازی‌های ویدیویی طرفداران زیادی مخصوصاً در بین نوجوانان پیدا کرده است. اگر تصمیم دارید که برای سرگرمی خود و یا فرزندتان به سراغ خرید کنسول‌های بازی بروید پلی استیشن 5 گزینه مناسبی است. از آنجایی که همه به دنبال خرید جنس‌های اصل هستند و دوست دارند پولی که صرف یک محصول می‌کنند هدر نرود سعی کنید راه تشخیص ps5 اصل از تقلبی را به خاطر بسپارید تا در هنگام خرید به مشکل برنخورید و از خرید خود پشیمان نشوید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *