بلاگ

دفترچه راهنمای فارسی ps4 | ترفندهای PS4 [قسمت2]

دفترچه راهنمای فارسی ps4 برای افرادی که علاقمند به نصب بازی پی اس فور و انجام بازی ها با سرعت خوب و کیفیت مناسب می باشند ضروری است. چرا که آشنایی با این دستگاه بازی ، نحوه راه اندازی آن و همچنین ترفندهایش می تواند در بسیاری از مواقعی چون سردر گمی و خطاهای غیر قابل پیش بینی مشکل فرد را حل کند.

دفترچه راهنمای فارسی ps4| چگونگی بررسی مقدار فضای خالی روی هارد ps۴

برای اطلاع از میزان فضای خالی روی هارد کنسول می‌توانید وارد تنظیمات ps۴ شوید. و به قسمت منوی SystemStorage Management وارد شوید. تا در اینجا میزان فضای اشغال شده از هارد را ببینید. اگر فضای خالی در هارد شما کم باشد از همین قسمت می‌توانید بعضی از اطلاعات اضافی را پاک نمایید.

فقط کافی است وارد یکی از گزینه‌ها نمایش داده شده بشوید و دکمه options را روی کنترلر بزنید و پس از آن گزینه Delete را انتخاب کنید.  در این صورت اطلاعات اضافی و یا اپلیکیشن‌های به درد نخور پاک می‌شوند.  دقت کنید اگر بازی یا اپلیکیشنی را که قبلاً خرید کرده‌اید پاک کنید، می‌توانید دوباره با رفتن به library آن را دانلود نمایید.

 

 

دفترچه راهنمای فارسی ps4|چطور می‌توانیم هارد کنسول ps۴ را تغییر دهیم

اگر به هر دلیلی هارد ps۴ شما دازه کافی پاسخگوی بازی‌های شما نیست می‌توانید هارد بزرگ‌تری را برای ps4 خود تهیه کنید. دقت کنید که هارد شما باید حتماً دو و نیم اینچی و از مدلSATA ll  و با سرعت حداقل ۵۴۰۰ دور در دقیقه باشد و بهتر است ضخامت آن از ۹ و نیم میلیمتر بیشتر نشود.

دفترچه راهنمای فارسی ps4

برای جابجایی هارد در ps۴ باید با یک پیچ گوشتی بخش محافظ هارد را کنار بزنید از آنجایی که این قسمت داخل کنسول محسوب نمی‌شود ضمانتنامه دستگاه شما نیست باطل نمی‌شود پس از کنار زدن پوشش آن در این زمان هارد قدیمی را درآورده و جدید را با دقت وارد دستگاه کنید.

دفترچه راهنمای فارسی ps4| آیا امکان استفاده از هارد اکسترنال در ps۴ وجود دارد

شرکت سونی با ارائه آپدیت ۴.۵۰ به افرادی که کنسول دارند این اجازه رو می‌دهد که از هارد اکسترنال برای نصب بازی‌های خود استفاده نمایند .و برای استفاده از هارد اکسترنال فقط لازم است آن را به کنسول خود وصل کنید .و در قسمت تنظیمات کنسول به منوی Devices بروید و روی گزینه USB Storage Devices  کلیک کنید.

پس از آن گزینه Format as Externded Storage را انتخاب نموده تا هارد شما برای کنسول فرمت بشود. از این مرحله شما می‌توانید اطلاعات خود را به هارد جدید وارد کرده و بازی‌های خود را روی آن نصب کنید.

اموزش تنظیمات اولیه ps4 فارسی

دقت کنید که هارد جدیدی که خریداری می‌نمایید باید حتماً پورت usb 3 و حداقل فضای ۲۵۰ گیگ و حداکثر فضای ۸ ترابایت را داشته باشد.

دفترچه راهنمای فارسی ps4| نحوه انتقال اطلاعات از یک کنسول به کنسول دیگر

اگر دستگاه کنسول جدیدی را تهیه نموده‌اید و از دفترچه راهنمای فارسی ps4 آگاهی دارید . و تمایل دارید که اطلاعات کنسول قدیمی خود را وارد آن بکنید ، می‌توانید بدون دانلود و نصب مجدد کلیه بازی‌ها و اپلیکیشن‌های خود را از کنسول قدیمی به کنسول جدیدتان انتقال دهید .

سپس در کنسول جدید وارد قسمت تنظیمات شوید و از منوی system روی گزینهTransfer Data from Another کلیک کنید و دستوراتی که روی صفحه آمده را دنبال کنید.

تنظیمات ps4

دفترچه راهنمای فارسی ps4| آیا در ps۴ امکان اشتراک گذاری بازی‌ها وجود دارد

برای اینکه بازی‌هایی را که برای کنسول خود خریده‌اید بازی کنید ابتدا باید وارد اکانتی شوید که بازی را با آن خریده‌اید .برای این کار لازم است روی هر کنسولی وارد اکانت psn خود بشوید تا بتوانید به بازی‌های خود دسترسی داشته باشید .و باید دقت کنید که شما قادر نخواهید بود از اکانت خود به صورت همزمان روی چند کنسول استفاده نمایید.

تنظیمات پی اس فور

در صورتی که پلی استیشن خود را به عنوان  دستگاه اصلی به اکانت خود معرفی نموده‌اید. در این صورت می‌توانید بازی خود را به صورت آفلاین هم بازی نمایید برای این منظور در قسمت تنظیمات کنسول به منوی برویدPlayStation Network/Account Management و گزینه Active as your primary ps4 انتخاب نمایید.

با این روش نه فقط شما بلکه همه اکانت‌هایی که کنسول را به عنوان یک کنسول اصلی خود معرفی کرده اند، می‌توانند از بازی شما استفاده نمایند.

دفترچه راهنمای فارسی ps4|آیا امکان تغییر یوزرنیم اکانت psn وجود دارد?

نکته بعدی در رابطه با دفترچه راهنمای فارسی ps4 تغییر دادن یوزر نیم اکانت PSn  است. در پاسخ این سوال باید بگوییم خیر یوزرنیم اکانت شما قابل تغییر نیست و بر خلاف درخواست مکرر سونی این اجازه را به کاربران خود نمی‌دهد. پس زمان انتخاب یوزرنیم دقت کافی را داشته باشید .

چون دیگر قابل تغییر نیست اما نام نمایشی شما روی ps۴ قابل تغییر است که برای تغییر آن می‌توانید به قسمت تنظیمات کنسول به منوی Playstation Network/Account Management وارد شوید و گزینه Privacy Settings را انتخاب نمایید.

دفترچه راهنمای فارسی ps4| آیا برای بازی کردن به صورت آنلاین نیاز به اشتراک می‌باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که همه بازی‌های ps۴ برای اینکه به بازی‌های آنلاین دسترسی داشته باشند نیاز به اکانت پلی استیشن پلاس دارند. و باید آن را تهیه نمایید.  همچنین اضافه بر بازی‌های آنلاین کاربران  PS Plus دسترسی به تخفیف‌های مختلف و بازی‌های رایگان ماهیانه و همچنین ۱۰ گیگ فضای ذخیره آنلاین دارند.

برای اینکه بتوانید میزان زمان باقیمانده از اشتراک خود را بررسی کنید باید وارد قسمتplaystation plus شوید و روی گزینه Manage Membership کلیک کنید.  و گزینه Subscription را بزنید. و سپس تاریخ کنار Expires را بررسی نمایید.

آموزش تنظیمات ps4

ایا امکان نگه داشتن بازی های رایگان Playstation Plus وجود دارد؟

پس از آشنایی با دفترچه راهنمای فارسی ps4 می توان به سوالاتی از این دست ساده تر پاسخ داد.هر ماهه استفاده کنندگان از پلی استیشن پلاس تعداد زیادی بازی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. که این بازی‌ها در زمان مشخصی رایگانند. و بعد از مدتی قیمت آنها فعال می‌شود.

برای بازی کردن با آنها نیاز به دانلودشان نیست و فقط لازم است به قسمت library پلی استیشن خود روید و این بازی‌ها را به کنسول اضافه کنیم سپس در هر زمانی که بخواهید می‌توانید آنها را دانلود نمایید.

آموزش تنظیمات پی اس فور

دفترچه راهنمای فارسی ps4|نحوه ذخیره کردن فایل‌های سیو شده در فضای آنلاین

اگر پلی استیشن شما به عنوان پلی استیشن اصلی به کنسول معرفی شده باشد اشتراک ps پلاس هم داشته باشید .در این صورت فایل ذخیره بازی‌ها به طور خودکار در فضای آنلاین شما ذخیره می‌شود. برای اینکه بتوانید وضعیت آپلود این فایل‌ها را بررسی کنید و یا اینکه این ویژگی را برای بازی‌هایتان غیرفعال نمایید .

وارد تنظیمات کنسول و منوی Application Saved Data Management شوید و روی Auto upload کلیک کنید. سپس در منوی Application Saved Data Management شما خاطر خواهید بود فایل‌های خود را دانلود نمایید و به صورت دستی آنها را آپلود کرده و یا روی فلش بریزید.

دفترچه راهنمای فارسی ps4

 

آیا امکان استفاده از پلی استیشن ۴ به عنوان مدیا سرور هست یا خیر؟

پس از آشنایی مقدماتی با دفترچه راهنمای فارسی ps4 ،برای اینکه بتوانید از ps۴ برای تماشا کردن فیلم و یا سریال استفاده کنید. باید اپلیکیشن Media player را در کنسول خود نصب نمایید. پس از آن اپلیکیشن Universial Media Player رابر کامپیوتر خود نصب کرده و پوشه فیلم‌های مورد نظرتان را در سرور خانگی به اشتراک بگذارید. حال قادر خواهید بود با استفاده از مدیا پلیر روی ps۴ خود فیلم‌ها را استریم کنید.

تنظیمات پی اس

 

بازگشت به لیست

یک نظر در “دفترچه راهنمای فارسی ps4 | ترفندهای PS4 [قسمت2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *