بلاگ

بررسی کامل کنسول پلی استیشن 4 اسلیم[قسمت اول]

بررسی پلی استیشن 4 اسلیم

بررسی پلی استیشن 4 اسلیم موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم . یکی از کنسول‌های بازی اقتصادی و ارزان‌قیمت، پلی استیشن 4 اسلیم است. این کنسول با وجود اینکه از معایبی مثل تجهیز نشدن به خروجی 4K و صدای فراگیر برخوردار است، ولی باز هم توانسته نظر گیمرها را برای انجام بازی و نصب بازی پی اس فور جلب کند.

در صورتی که این مسائل برای شما مهم نباشد، این کنسول می‌تواند یک گزینه مناسب برایتان محسوب شود.

بررسی پلی استیشن 4 اسلیم

تصمیم‌گیری در مورد خریدن یا نخریدن پلی استیشن 4 اسلیم در صورتی که مایکروسافت کنسول ایکس باکس وان خود را به یک پلیر بلوری 4 کی (4K Bluray) مجهز نکرده بود. و بازی‌های جدید این سازنده به قابلیت‌های 4 کی و اچ‌دی‌آر مجهز نشده بودند، ساده‌تر می‌شد.

در این میان موضوع دیگری که در بررسی پلی استیشن 4 اسلیم مطرح می شود و خریدن اسلیم را به یک تصمیم پیچیده‌تر تبدیل می‌کند این است که سونی پلی استیشن 4 پرو را با قابلیت 4K عرضه کرده و از این طریق فاکتور کارایی را در اکوسیستم پلی استیشن 4 بهبود بخشیده است؛ باید به این نکته نیز اشاره کرد که اسلیم کم و بیش از نظر عملکرد به کنسول بازی پی اس 4 استاندارد سونی شبیه است.

مدل 500 گیگابایتی پلی استیشن 4 اسلیم با قیمت 299 دلار در بازار خرید فروش می‌شود. این دستگاه در یک مدل 1 ترابایتی هم عرضه می‌گردد، اما باید در نظر داشت که این مدل قیمت گران‌تری دارد. اسلیم به عنوان کنسول بازی اقتصادی سازنده مشهور ژاپنی وارد بازار شده، اما نباید این گونه برداشت کرد که صرفا به این دلیل مشخصات ضعیفی دارد.

این دستگاه از نظر عملکرد شباهت زیادی به پلی استیشن 4 استاندارد داشته و حتی در برخی موارد عملکرد بهتری را نیز از خود به‌نمایش می‌گذارد. بازی‌های برتر پلی استیشن 4 نظر مثبت تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کرده‌‌اند. در این میان Uncharted 4  و Bloodborne از جمله بازی‌هایی هستند که توانسته‌اند حسادت گیمرهای علاقمند به بازی‌های قابل اجرا بر روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان را برانگیزند.

این بازی‌ها بر روی پلی استیشن 4 اسلیم هم قابل اجرا هستند و سونی هم گفته است که بازی‌های آینده خود را نیز با قابلیت پشتیبانی این کنسول وارد بازار می‌کند.در دنیای گیمینگ، شبکه پی‌اس‌پلاس همیشه یک قابلیت خوب بوده، زیرا کاربر را قادر ساخته است که در بازی‌های چند نفره آنلاین مختلف شرکت کند .و علاوه بر این امکان انتخاب 3 بازی رایگان جدید را نیز به طور ماهانه برای گیمرها فراهم ساخته است.

پلی استیشن 4 پرو

بررسی پلی استیشن 4 اسلیم از نظر طراحی

در ادامه بررسی پلی استیشن 4 اسلیم ، نوع طراحی این مدل پی اس فور را به چالش می کشیم. به سختی می‌توان به کمک لغات توضیح داد که سونی تا چه حدی کاربران را با عرضه پلی استیشن 4 استاندارد خوشحال کرد. پلی استیشن 4 اسلیم در سال 2016 میلادی وارد بازار شد.

این کنسول از نظر ظاهری تقریبا شبیه به پلی استیشن 4 استاندارد است، با این تفاوت که ضریب شکل بسیار کوچک‌تری دارد و از لبه‌هایی منحنی شکل نیز بهره می‌برد. در این زمینه بد نیست بدانید که پلی استیشن 4 استاندارد با ابعادی معادل 27.5 در 30 در 5.3 سانتی‌متر ساخته شده است، اما مدل اسلیم این دستگاه بازی یک کنسول 26.5 در 26.5 در 3.8 سانتی‌متری است.

این کاهش ابعاد باعث شده که اسلیم نسبت به پلی استیشن 4 استاندارد با قالبی سبک‌تر و کوچک‌تر در اختیار گیمرها قرار گیرد. سونی کنسول پلی استیشن 4 استاندارد را با یک بدنه ساخته شده از مواد پلاستیکی براق و مات عرضه کرد، اما اسلیم را با بدنه‌ای تماما به رنگ مشکی مات ساخته است.

اسلیم همچنین فاقد شاخص نوری فوقانی پلی استیشن 4 استاندارد که حالت‌های خاموش، روشن و خواب بودن دستگاه را نشان می‌دهد، است. سونی در ساخت کنسول جدیدش به جای این نوار نورانی از نقطه‌هایی روشن در اطراف کلید پاور دستگاه استفاده کرده است.

این نقطه‌ها به سختی دیده می‌شوند به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از کشیدن کابل پلی استیشن 4 اسلیم از پریز برق، به منظور جلوگیری از خراب شدن داده‌های بازی، نسبت به وضعیت این نقطه‌های نورانی اطمینان حاصل کنید.

بررسی پلی استیشن 4 اسلیم از نظر طراحی

در پلی استیشن 4 اسلیم درایو دیسک در جلوی دستگاه در بالای یک کلید کوچک پاور و شاسی‌های خروج قرار دارد. مدل‌های جدیدتر پلی استیشن 4 همچنین به کلیدهایی فیزیکی در بالای خود مجهز شده‌اند اما این کلیدها هنوز نتوانسته‌اند علاقه کاربران پلی استیشن 4 استاندارد را نسبت به کلیدهای لمسی این کنسول زیبا کم کنند.

سونی دو پورت USB را نیز به جلوی پلی استیشن 4 اسلیم نیز افزوده است. مدل های قبلی پلی استیشن 4 هم این دو پورت را داشتند اما در اسلیم این دو قابلیت نسبت به یکدیگر با فاصله بیشتری گذاشته شده‌اند از این رو کاربر می‌تواند راحت‌تر از آن‌ها استفاده کند.

بررسی پلی استیشن 4 اسلیم | سوکت و پورت

در ادامه مقاله بررسی پلی استیشن 4 اسلیم به امکانات این دستگاه کنسول می پردازیم. سازنده ژاپنی یک سوکت برق، پورت HDMI، پورت توسعه دوربین پلی استیشن و سوکت جک شبکه اترنت را نیز در پشت پلی استیشن 4 اسلیم نصب کرده است. تنها نقطه ضعف عدم استفاده از پورت خروجی اپتیکال در پشت این کنسول است؛

پورت HDMI به کار رفته در پلی استیشن 4 اسلیم تقریبا همه نیازهای صوتی کاربران را برآورده می‌کند، اما عدم تجهیز این کنسول به پورت خروجی اپتیکال باعث شده کاربرانی که از گیرنده‌های سینمایی قدیمی خانگی یا هدست‌های گیمینگ استفاده می‌کنند. نتوانند تجربه بازی منحصر بفردی را کسب کنند.

پی اس 4 اسلیم از یک شاسی با طراحی منحصر بفرد بهره می‌برد. سونی سمبل‌های نمادین مربع، مثلث، دایره و صلیبی شکل کنسول پلی استیشن را بر روی دیواره جانبی این دستگاه قرار داده است. نماد دایره‌ای شکل به شما کمک می‌کند که پلی استیشن 4 اسلیم را بر روی یک پایه قرار دهید تا راحت‌تر از آن استفاده کنید.

تست پلی استیشن 4

اسلیم چند سمبل را نیز در قسمت تحتانی خود دارد. این نمادها باعث می‌شوند که این کنسول در سطح بالاتری از زمین قرار گیرند و از این رو جریان هوا راحت‌تر از زیر آن عبور کند.

بررسی پلی استیشن 4 اسلیم | نصب

نصب پلی استیشن 4 اسلیم مطلبی است که در ادامه بررسی پلی استیشن 4 اسلیم به آن می پردازیم . فرآیند نصب ، یک فرآیند ساده دارد. مخصوصا در صورتی که قبل از این دستگاه کنسول‌هایی مانند پلی استیشن 4 استاندارد یا پلی استیشن 3 داشته‌اید. زیرا می‌توانید از کابل این کنسول‌ها نیز برای نصب کنسول جدید خود استفاده کنید.

بدون اینکه کابل‌ها را از پشت تلویزیون خود جدا نمایید. برای نصب پلی استیشن 4 اسلیم تنها باید کابل‌های HDMI و برق را نصب کنید و سپس به اینترنت متصل شوید تا پچ‌ها و بروزرسانی‌های مختلف منتشر شده برای کنسول را دانلود نمایید. شما همچنین می‌توانید از نصب شدن به اترنت یا وای فای صرف نظر کنید .و مستقیما بازی مورد علاقه خود را اجرا نمایید.

در پلی استیشن 4 اسلیم ، برخلاف ایکس باکس وان، کاربر می‌تواند بدون باز کردن وب و نصب پچ‌ها به صفحه خانه برود. برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد بررسی پلی استیشن 4 اسلیم به قسمت دوم این مقاله مراجعه نمایید.

ادامه دارد…

 

بازگشت به لیست

یک نظر در “بررسی کامل کنسول پلی استیشن 4 اسلیم[قسمت اول]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *