ارورهای پلی استیشن5 خطاهایی هستند که ممکن است در حین بازی روی صفحه ظاهر شوند. وقتی با کنسولها یا به صورت کلی با پلتفرمهای مختلف کار و بازی انجام میدهیم، ممکن است با ارورها یا اخطارهای مختلفی مواجه شویم.هر کدام از این خطاها منشأ مخصوص به خود را دارند و میتوانند حاوی مسائل مهمی در رابطه با بازیها باشند. این ارورهای پلی استیشن5 که بعد از نصب بازی پی اس فایو با آنها مواجه میشویم، دلایل مخصوص به خود را دارند که باید هریک را بررسی کنیم.
ارورهای پلی استیشن5 مربوط به شبکه
ارورهای پلی استیشن5 معمولاً به کدهایی مربوط میشود که اول آنها با NW شروع میشود که به Network یا همان شبکه اشاره دارد.
ارور NW-102650-4
سونی اعلام کرده که این کد خطا مربوط به عدم اتصال به سرورها میشود و بازیکنان با پیغام Unable to connect to the server مواجه میشوند. برای رفع این ارور که یکی از ارورهای پلی استیشن5 است مراحل زیر را طی کنید:
. وارد صفحه وضعیت شبکه پلی استیشن شوید و وضعیت سرورها را مشاهده کنید
. اگر همه چیز درست بود و مشکلی در سرورها وجود نداشت، PS5 خود را با کابل به اینترنت متصل کنید
. اگر امکان این کار وجود نداشت، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کنید.
ارور NW-102417-5
برای حل این مشکل از ارورهای پلی استیشن5 باید تاحدی شبیه به قبل عمل کنید، غیر از اینکه علاوه بر سه مورد بالا، دو مورد دیگر را انجام دهید:
. مودم خود را خاموش کرده و پنج دقیقه صبر دهید؛ سپس مودم را روشن کنید
. اگر مودم یا روتر شما آپدیت نیست، Firmware آن را بهروزرسانی کنید
ارور NW-102315-2
این ارور که جزء ارورهای پلی استیشن5 است به مشکلات ارتباطی کنسول مربوط میشود و کاربران عبارت a communication error has occurred را مشاهده خواهند کرد. برای رفع این مشکل، روشهای زیر را آزمایش کنید:
. صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
. پلی استیشن را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
. مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
. Firmware مودم را ارتقا دهید
. وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
. از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
. از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
ارور NW-102261-2
این پیغام از ارورهای پلی استیشن5 مربوطبه عدم اتصال کاربران به شبکه پلی استیشن است. با انجام روشهای ارور قبلی، این مشکل رفع خواهد شد.
ارور NW-102308-4
شاید ظاهر و کدهای خطا بخش شبکه پلی استیشن از یکدیگر متفاوت باشد، اما راهحل آنها تقریبا یکی بوده و باز هم مانند مورد قبل عمل کنید. این پیغام خطا به خاطر پیام a communication error has occurred است و راههای زیر را انجام دهید.
ارور NW-102307-3
یکی دیگر از کد ارورهای پلی استیشن5 مربوطبه سرورهای بازی که باید کارهای مورد قبل را برای رفع این ارور هم انجام دهید.
خطاهای مربوط به شبکه پلی استیشن
این دسته از خطاها مختص به شبکه پلی استیشن بوده و اول کد آنها از NP استفاده میشود که به شبکه پلی استیشن اشاره دارد.
ارور NP-104530-3
بعضی وقتها بازی یا برنامه اجرایی بهصورت خودکار بسته میشود و کد خطا ذکر شده را مشاهده میکنید. سونی از میان ارورهای پلی استیشن5 متاسفانه هنوز راهحلی را برای رفع این مشکل ارائه نکرده است.
ارور NP-103111-7
کد خطا NP-103111-7 مربوطبه شلوغی یا در دست تعمیر بودن سرورهای سونی مربوط میشود. برای رفع این مشکل روشهای زیر را آزمایش کنید.
. کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
. مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
. بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
ارور NP-103109-4
یکی دیگر از ارورهای پلی استیشن5 که به شلوغی و در دست تعمیر بودن سرورهای شبکه پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده، روشهای زیر را امتحان کنید.
. کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
. مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
. بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است.
ارور NP-103107-2
یکی دیگر از خطاهایی که به شلوغی و در دست تعمیر بودن سرورهای شبکه پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده این ارور PS5، روشهای مورد قبل را امتحان کنید.
ارور NP-103105-0
این کد خطا به در دست تعمیر بودن سرورهای پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده، باز هم روشهای مورد قبل را امتحان کنید.
ارور NP-102947-3
سونی در وبسایت خود اعلام کرده اگر بازیکن از میان ارورهای پلی استیشن5، کد خطا NP-102947-3 را مشاهده کرد، بهخاطر پایدار نبودن اینترنت خواهد بود. ازاینرو موارد زیر میتواند کمک حال شما باشد.
. پلی استیشن 5 خود را با کابل به اینترنت متصل کنید و تنظیمات اینترنت کنسول را مجددا انجام دهید
. اگر امکان استفاده از کابل نبود، کنسول را به مودم نزدیکتر و مواردی را که نویز ایجاد میکنند، از سر راه کنسول بردارید
. مودم یا روتر خود را خاموش کرده و پنج دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را ری استارت کنید. همچنین آپدیت Firmware هم میتواند به شما کمک کند
. آخرین آپدیت پلی استیشن 5 را نصب کنید
. اگر هیچ یک از موارد بالا جواب نداد، چند ساعت صبر کرده و مجددا آزمایش کنید
ارور NP-102946-2
سونی اعلام کرده در صورت مشاهده این کد خطا، باید برنامه/بازی مورد نظر را آپدیت کنید. تنها کافی است راههای زیر را آزمایش کنید.
. کنسول خود را به اینترنت متصل کرده و آخرین آپدیت را دریافت کنید.
. اگر موقع دانلود آپدیت بازی یا برنامه با پیام خطا مواجه شدید، حافظه کنسول خود را چک کنید.
. منتظر بمانید تا آپدیت مورد نظر تمام شود.
ارور NP-102944-0
از میان ارورهای پلی استیشن5، ارور NP-102944-0 یکی دیگر از خطاهایی است که به آپدیت نرمافزاری کنسول PS5 مربوط میشود. روشهای زیر را امتحان کنید:
. اگر در طول آپدیت Firmware کنسول با پیغام خطا مواجه شدید، کنسول خود را به همراه مودم ریاستارت کنید.
. از اتصال USB به کنسول برای آپدیت پلی استیشن 5 استفاده کنید.
ارور NP-102945-1
یکی دیگر از خطاهایی که به آپدیت نرمافزاری کنسول PS5 مربوط میشود. روشهای مورد قبل را امتحان کنید.
ارور NP-102942-8
بازیکنان این ارور PS5 را زمانی مشاهده میکنند که به یک ویژگی دسترسی نداشته باشند. برای رفع این مشکل، از بخش تنظیمات، وارد بخش Family and Parental Control شده و مطمئن شوید که محدودیتی در این بخش وجود ندارد.
ارور NP-102955-2
بازیکنان این پیام خطا را زمانی مشاهده میکنند که نام کاربری و رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده باشند.
ارورهای استثنا
از میان لیست ارورهای پلی استیشن5 این بخش مربوطبه خطاهایی میشود که درمیان سایر خطاها استثنا بوده و با علامت E2 شناخته میشوند.
ارور E2-8223b089
این کد به سرورهای پلی استیشن 5 مربوط میشود و سونی اعلام کرده که راهحلهای زیر میتواند مشکل کاربران را حل کند:
. ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
. مودم یا روتر خود را خاموش کرده، پنج دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را مجددا روشن کنید
. از بخش Troubleshooting کنسول آن را رفع کنید
ارور E2-8223b400
این ارور PS5 به سرورهای پلی استیشن 5 مربوط میشود و سونی اعلام کرده که راهحلهای مورد قبل میتواند مشکل کاربران را حل کند.
ادامه دارد…