فروشگاه دیجیتال

آموزش بازی فیفا در 8 گام طلایی|راهنمای کامل نصب واجرای بازی فیفا

آموزش بازی فیفا 22

آموزش بازی فیفا یک از موارد پر طرفدار علاقمندان به بازی های کنسول است. دانلود و نصب بازی پی اس فور نیز یکی از موارد مهم برای گیمر ها می باشد که در مقاله های قبلی کامل توضیح دادیم. بازی‌های کنسول بازی‌های ویدیویی بسیار پرطرفداری هستند که توجه بسیاری از نوجوان‌ها و حتی بزرگسالان را به خود جلب نموده اند.

دلیل اصلی جذابیت این بازی‌ها داستان‌های گیرا و جذاب، گرافیک‌های بسیار بالا و تنوع موضوعات بازی‌ها می‌باشد .که هر فرد می‌تواند متناسب با علاقه‌مندی خود نوع بازی را انتخاب و خود را در فضای بازی حس کند. یکی از بازی‌های پرطرفدار کنسول بازی فیفا می‌باشد که مختص بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله ps4  ،ps5 ،ایکس باکس، پی سی‌ها طراحی شده است .

راهنمای نصب بازی فیفا

و با توجه به اینکه منتقدان تعریف‌های زیادی که از این بازی کرده‌اند. به نظر می‌رسد به خوبی توانسته جای خود را در بین نسل کنسول‌های جدید باز کرده و عملکرد خوبی داشته باشد. اگر تا به حال موفق نشده‌اید که یکی از بازی‌های فیفا را انجام دهید یا تمایل دارید در رابطه با این بازی‌ها و روش انجام آنها اطلاعاتی به دست آورید توصیه می‌شود مقاله زیر را مطالعه نمایید و راهنمای انجام این بازی را برای شما توضیح دهیم.

مراحل آماده‌سازی ابتدایی بازی و آموزش بازی فیفا

پیش از آنکه آموزش بازی فیفا را بخوانید و روی کنسولتان اجرا کنید. توصیه می‌کنیم که ابتدا کنترل ها و کارکردهای دکمه‌های دسته بازی را یاد بگیرید. تا با این کار با این بازی بیشتر آشنا شده و بر آن مسلط شوید. اما قبل از شروع بهتر است ابتدا دکمه‌های کنترل و چگونگی ترکیب آنها را برای اجرای کامبوها دریبل‌ها و تکنیک‌های شخصی هر بازیکن یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: فرق PS4 فت با اسلیم

بیشتر بخوانید: نصب بازی PS4 در قم

چگونگی متصل شدن به اینترنت

اولین گام در آموزش بازی فیفا اتصال به اینترنت است. پس از نصب بازی فیفا ۲۰۲۲ روی کنسول خود برای اینکه بتوانید به سرورهای EA متصل شوید، و سابقه اکانت بازی خود را در این سرور ثبت نمایید، لازم است به اینترنت وصل شوید .پس ابتدا مطمئن شوید که به یک اینترنت پایدار وصل شده‌اید .

در غیر این صورت با وجود اینکه می‌توانید بازی را اجرا کنید .و انجام دهید اما سوابق شما ثبت نخواهد شد. و قادر نخواهید بود آپدیت‌های جدید بازی را دریافت نمایید.

اجرا نمودن بازی فیفا ۲۰۲۲

دومین گام در آموزش بازی فیفا ، این است که پس از اتصال به اینترنت با کلیک روی این بازی , انتخاب آن از صفحه اصلی کنسول می‌توانید بازی را اجرا نمایید .بازی‌هایی که روی ps۴ و یا ایکس باکس و کنسول‌های نسل نهم نصب شده‌اند .برای اجرای بازی می‌توانید به منوی اصلی آنها مراجعه نمایید.

و اگر بازی روی کامپیوتر نصب شده باشد این بازی را در پوشه‌ای که آن را نصب کرده‌اید می‌توانید پیدا کنید.

تعیین زبان بازی

در گام بعدی آموزش بازی فیفا و پس از اینکه بازی را اجرا کردید از شما منطقه جغرافیایی‌تان را سوال می‌کند . که با انتخاب آن و مشخص کردن زبان درون بازی تعیین می‌کنید . که در زمان بازی زبان نوشته‌هایتان و صداها به چه زبانی باشد و اطلاعات آنلاین داخل بازی شما نیز  طبق منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید مشخص می‌شود.

در این مرحله ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا زبان خود را انتخاب کنید. در غیر این صورت زبان پیش فرض که انگلیسی هست خود به خود انتخاب می‌شود. البته اکثر افراد همان زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:»»نصب بازی PS4 در قم

اجرای مسابقه Intro Match

پیش از ورود به منوی اصلی بازی فیفا ۲۰۲۲ د رقدم بعدی برای آموزش بازی فیفا به شما پیشنهاد می‌شود که یک مسابقه مقدماتی با عنوان Intro match در قسمت ولتا را به صورت آزمایشی انجام دهید. اگرچه شما می‌توانید از این مرحله بگذرید اما با بازی این مرحله می‌توانید با دکمه‌ها و کنترل‌ها فضای بازی آشنا شده و تا حدودی سطح شما تعیین می‌گردد.

آموزش بازی فیفا

بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای فارسی ps4

متصل شدن به سرور EA

در این مرحله hc آموزش بازی فیفا T برای اینکه بتوانید وارد سرور EA شوید. روی Sign in و یا Sign u کلیک کنید. اگر در گذشته اکانت این بازی را ساخته‌اید، روی Sign in کلیک کنید و وارد اکانت خود شوید. که در این مرحله برای شما یک ایمیلی فرستاده می‌شود که با رفتن و تایید آن می‌توانید وارد بازی شوید. اگر هم هنوز اکانتی نساخته‌اید با گزینه Sign up می‌توانید اکانت جدیدی بسازید و مراحل بالا را انجام دهید.

پذیرش توافقنامه که در ورود به اکانت به شما نشان داده می‌شود

زمانی که می‌خواهید وارد اکانت خود شوید یک توافقنامه کاربری مخصوص شرکتEA به نام User Agreement به شما نشان داده می‌شود که برای اینکه وارد بازی شوید باید آن را تایید کنید البته اطلاعات خاصی در این توافقنامه وجود ندارد که موجب نگرانی شما شود پس آن را تایید کرده و وارد مرحله بعد شوید.

مشخص کردن میزان دشواری دکمه‌های کنترلر

در ادامه ماجرای آموزش بازی فیفا ، از شما می‌خواهد که میزان دشواری بازی را مشخص کنید دکمه‌های کنترل را تنظیم کنید البته خود بازی نیست با توجه به سابقه قبلی بازی شما به شما به صورت پیش فرض سطحی را از ساده تا دشوار معرفی می‌کند و همچنین تنظیمات کنترلرها را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید در قسمت تنظیمات بازی این گزینه‌ها را تغییر دهید.

آموزش بازی فیفا2022
انتخاب تیم مورد علاقه خود

قبل از ورود به بازی لازم است تیم یا باشگاه خود را انتخاب کنید. با توجه به علاقه‌مندی خود باشگاه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. که با پروفایل شما در EA Sports Football Club نمایش داده می‌شود .همچنین از شما می‌خواهد که اطلاعات کلی اکانتتان را به اشتراک بگذارید .و اجازه دهید که از طرف شرکت EA برایتان ایمیل فرستاده شود.

اطلاعات عمومی شما که با ea برای همه اشتراک گذاری می‌شود آدرس ایمیلتان کشور، سن شما، فعالیت‌های EASFC در شرکت‌ها باشگاه‌های زیر نظر فیفا و یوفا می‌باشد. لیگی که سازمان مربوط به آن را انتخاب کرده‌اید و باشگاهی که مشخص می‌کنید تعیین کننده تبلیغات محصولات مرتبط رویدادها و ابلاغیه‌هایی است که برای شما ایمیل می‌شود. البته این امکان وجود دارد که اشتراک گذاری اطلاعات عمومی خود را نپذیرید و آن را غیر فعال کنید. و مشکلی برای بازیتان پیش نخواهد آمد.

ورود به صفحه خوش آمدگویی و ریواردها

در این قسمت از آموزش بازی فیفا، وارد صفحه خوش آمدگویی می‌شوید که بر اساس میزانXP که در گذشته به دست آورده‌اید . ممکن است پاداش‌هایی را به دست آورید این پاداش‌ها شامل ای اف سی سی و اف یو تی می‌شود. این جایزه‌ها بدن ی که بیشتر بازی می‌کنید به شما تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:نصب بازی PS4 بدون اینترنت

ورود به صفحه اصلی بازی

وقتی وارد صفحه اصلی بازی فیفا ۲۰۲۲ می‌شوید می‌بینید که موارد مقدماتی را گذرانده‌اید و وارد بخش اصلی بازی شده‌اید. در این قسمت منوی بازی نمایش داده می‌شود که گزینه‌های مختلفی دارد. در ادامه آموزش بازی فیفا ، می‌توانید مد مورد نظر خود را برای بازی انتخاب کنید. بازی فیفا ۲۰۲۲ در رابط کاربری اصلی موارد زیر را دارد:

قسمت هوم یا خانه که در این قسمت گزینه موجود است.

  • گزینه اول آخرین مدی که برای بازی انتخاب کرده‌اید
  • دومین گزینه فوتبال خیابانی یا همان Volta شما می‌باشد.
  • سومین گزینه تب که promo آیتم‌های ویژه را ارائه می‌دهد.
  • چهارمین گزینه More useful/Promotional option می‌باشد که سربرگ ریزی را نشان می‌دهد که در آن چند عدد پرومو یا پشتیبانی بازی موجود است.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی فیفا

آموزش بازی فیفا 22
قسمتPlay

در این قسمت از آموزش بازی فیفا ، می توان هر مدی را که در بازی خود وجود دارد انتخاب کنید مودهایی مثل: FUT, Career Mode, Volta Skill Games یا kick of یا UEFA Champions Leage و….
قسمت آنلاین
در این قسمت هم گزینه‌ها و مودهای آنلاین مرتبط با بازی وجود دارد که می‌توانید چهار مود اصلی را در قسمت آنلاین تجربه کنید:

  • Online season
  • Pro club
  • Online co-op seasons
  • Online Friendlies

که قسمت اول مربوط به فصل‌های آنلاین می‌باشد قسمت دوم در مورد باشگاه‌های پیشرفته قسمت سوم فصل‌های دونفره آنلاین و قسمت چهارم بازی‌های آنلاین دوستانه

قسمت Customise

در این بخش از آموزش بازی فیفاسربرگی وجود دارد که می‌توانید بازی را در آن خصوصی‌سازی کنید .و تنظیمات بازی را مثل تنظیمات عمومی و کنترلرها و دکمه‌ها پروفایل تنظیم بازی آنلاین تنظیم دوربین،  تغییر تیم تغییر بازیکن یا ساختن آن آهنگ‌ها و موسیقی‌ها را تغییر دهید و طبق خواست خود تنظیم کنید.

آموزش بازی فیفا
نکات مهم در رابطه با راهنمای بازی فیفا ۲۰۲۲

اگر می‌خواهید در بازی فیفا لذت بیشتری ببرید. و راحت‌تر حریفان را پشت سر بگذارید بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. بر اساس سبک بازی خود تنظیمات دسته را تعیین کنید

    نظر به اینکه سبک بازی و سلیقه شما چگونه است تنظیمات مربوط به بازی را تغییر داده و ترکیب دکمه‌ها را بر اساس نظر خود شخصی‌سازی کنید . بعضی از بازیکنان دوست دارند از تنظیمات کلاسیک استفاده کنند .و برخی تنظیمات مدرن.
    بعضی از گیمرها هم به خصوص افرادی که عناوین ps را تجربه کرده‌اند دوست دارند. تنظیمات دسته مانند تنظیمات بازی ps باشد. علاوه بر ترکیب نمودن دکمه‌ها می‌توان مواردی که به بازی شما مربوط می‌شود مانند زمان پایان شوت، چگونگی کمک از مدافع دوم و مواردی مانند تنظیم دسته را شخصی سازی کنید.

  2. جهت دوربین را طبق سلیقه خود شخصی کنید

    در ادامه آموزش بازی فیفا باید متذکر شویم که دوربین ها به طور پیش فرض بر اساس واقع‌گرایی و ظاهر زیبای بازی تنظیم شده است .اما این ممکن است برای بعضی از افراد هیجان انگیز نباشد. اگر می‌خواهید در بازی رقابتی تر عمل کنید این شرایط برایتان جذابیت ندارد . می‌توانید در تنظیمات دوربین آن را مطابق با خواست خود تغییر دهید .
    و بیشتر روی زاویه دیدتان نسبت به موقعیت بازیکنان تمرکز کنید.

  3. بلوک نمودن شوت‌های حریف

    در ادامه آموزش بازی فیفا این موضوع مطرح است و البته بیان آن ممکن است به نظرتان خیلی واضح بیاید. اما در بازی اهمیت زیادی دارد و ممکن است فرد فراموش کند . زمانی که قرار است از محوطه جریمه خود دفاع کنید نتوانید در برابر شوت‌های مهاجمین و هافبک‌ها مقاومت کنید. بهتر است آنها را قطع و یا بلوکه کنید .
    در غیر این صورت حریف برای شما خطرناک است .و فرصت گل زدن را به آن طرف مقابل می‌دهد. از طرفی چون طرف مقابل شما یک هوش مصنوعی است. و زیاد قوی نیست شما می‌توانید پیش بینی کنید که مسیر شوت‌ها کدام سمت است و آنها را بلوک کنید.
    شاید این بلوکه کردن در ابتدا کار سختی است اما کم کم وقتی با تاکتیک‌های دفاعی بیشتری آشنا می‌شوید ع‌تر می‌توانید آنها را قطع کنید.

بیشتر بخوانید: خطاهای رایج پلی استیشن

آموزش بازی فیفا2022

  1. سعی کنید تمام قسمت‌های اسکیل گیم‌های بازی را انجام دهید

    اگر افرادی که تازه وارد این بازی شدند و تازه در حال آموزش بازی فیفا می باشند را کنار بگذاریم . برای افرادی که سال‌ها تجربه بازی فیفا را دارند، توصیه می‌کنیم که Skill Game ‌های بازی را انجام دهند. چرا که این اسکیل گیم‌ها در خود تغییرات جدید را دارند، در قسمت‌های مختلف بازی اعمال شده است .
    و با انجام آنها می‌توانید سبک بازی خود را تا حدودی تغییر داده و هماهنگ با پاس‌ها و شوت‌ها نمایید.

  2. بخش تاکتیک‌ها را فراموش ننمایید

    قسمت مربوط به تاکتیک‌ها در آموزش بازی فیفا ، توسط برخی گیمرها مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد پس بهتر است قبل از شروع بازی و پس از اینکه مشخص گردید ترکیب تیم شما چگونه باشد به سراغ سربرگTactics بروید و چگونگی سبک بازی بازیکنانتان را مشخص کنید تا استراتژی‌های خود را بهتر بتوانید پیاده کنید.

  3. سعی کنید روی دریبل‌ها و حرکت‌های تکنیکی تسلط پیدا کنید

    حرکت‌های تکنیکی و دریبل‌ها بسیار زیادی در بازی فیفا وجود دارد. که در بالای همین مقاله آموزش بازی فیفا چگونگی اجرای آنها و چگونگی ترکیب کلیدهای مربوط به آنها را توضیح دادیم . اما به ذهن سپردن همه آنها شاید دشوار باشد.
    بهتر است به جای حفظ کردن تمام این حرکات تلاش کنید روی چند حرکت خاص که فکر می‌کنید بیشتر به دردتان می‌خورد تسلط پیدا کنید. دقت کنید که گاهی استفاده از دریبل‌های ساده و مفید از دریبل‌های پیچیده و عجیب غریب بهتر است . پس موقعیت بازیکنان و تیم را در نظر بگیرید و آنها را مشخص کنید.

    بیشتر بخوانید: فرق PS4 فت با اسلیم

    ps5 اصل

  4. دقت در زمان شلیک توپ به سمت دروازه

    برای آموزش بازی فیفا بصورت حرفه ای باید به نکات ریز دقت کرد. نظر به اینکه در بازی فیفا ۲۰۲۲ دروازه‌بان از لحاظ تکنیک پیشرفت کرده  باید دقت کنیم که زمان شوت‌هایمان هوش مصنوعی حرفه‌ای‌تری روبروی ما هست. اگر قصد دارید از خارج از محوطه جریمه شوت بزنید بهتر این است که شوت‌های Time finish و شوت‌های قوس‌دار بزنید.
    این نوع شوت‌ها معمولاً قدرت بیشتری داشته و دقیق‌ترند البته برای تازه وارد ها ممکن است تسلط بر آن زمانی طول بکشد.

  5. چگونگی پرس کردن با دو بازیکن را بیاموزید

    اگر زمان کار با دسته بازی از تنظیمات کلاسیک استفاده می‌کنید زمان دفاع کردن می‌توانید با فشار دادن کلیدR1 یک بازیکن دیگر را برای پرس کردن بازیکن تیم حریف فراخوانی کنید . با این کار شما قادر خواهید بود بازیکن حریف را تحت فشار زیادی قرار دهید.
    اگر در گذشته آموزش بازی فیفا را در هیچ موردی ندیده اید. و با بازی‌های فیفا آشنایی ندارید و اکنون می‌خواهید برای اولین بار این بازی را انجام دهید .و یا اینکه در رابطه با حرکت‌های تکنیکی و دریبل‌ها آشنایی زیادی ندارید بهتر است ابتدا با نحوه کار کنترل‌ها دکمه‌ها و حرکت‌های فنی بازی فیفا آشنا بشوید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی نمودیم نکات مهم در رابطه با آموزش بازی فیفا 22 را برای شما شرح دهیم و پگونگی نصب و راه اندازی بازی را توضیح دهیم که برای سایر بازی های فیفا نیز تا حدودی روش کار به همین منوال است. در پایان نیز برخی کلید های دسته های بازی را برایتان خلاصه وار آورده ایم که امید است مفید واقع شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *