بلاگ

لیست بهترین بازی های PS4 2023 [قسمت سوم]

بهترین بازی های PS4 2023

بهترین بازی های PS4 2023 از عناوین جذاب و پر سرچ دوست داران کنسول بازی می باشد. همانطور که در قسمت‌های قبلی بیان کردیم، لیستی که با عنوان برترین بازیهای پلی استیشن 4 جمع‌آوری کرده‌ایم. که به بازی‌های فقط انحصاری، محدود نمی‌شود.

بلکه سعی ما این بوده تا بسته‌های الحاقی که بازی اصلی‌ آنها در لیست وجود دارد و بازی‌هایی که به خاطر برخورداری از نسخه کامل‌تر، دو بار در لیست سایت‌های خارجی وجود داشتند، از لیست ما حذف شوند تا لیست متنوعی را به شما ارائه دهیم. توجه داشته باشید که شما نیز به عنوان گیمر می‌توانید تجربه خود را بعد از نصب بازی ps4 در قم و کار با آن، با متخصصان در میان بگذارید.

با ما همراه باشید تا در قسمت آخر از این مقاله، کار بررسی بهترین بازی های PS4 2023 را به پایان برسانیم:

بهترین بازی های PS4 2023

بهترین بازی های PS4 2023| بازی Uncharted 4: A Thief’s End

بالاخره به جایی از لیست رسیدیم که یکی از بزرگ‌ترین استودیو‌های سونی یعنی ناتی‌داگ و آثارش وارد لیست می‌شوند. در رتبه بعدی لیست، آخرین ماجراجویی نیتن دریک دوست‌داشتنی تا امروز یعنی Uncharted 4: A Thief’s End قرار گرفته است. خب در نظر بگیرید که با قیمت پایین‌تر فعلی بازی چقدر این اثر ارزش تجربه بالایی دارد.

آنچارتد ۴، داستان نیتن دریک را در حالی روایت می‌کند که تصمیم گرفته تا برای همیشه قیدِ ماجراجویی‌های خطرناکش را بزند. با این حال ظاهر شدن سم، برادرش، تمام این معادلات را به‌هم می‌زند و نیتن با دروغ گفتن به النا، راهی یک ماجراجویی جدید می‌شود.

آنچارتد ۴ را می‌توان بلوغ این مجموعه از خیلی جهات از جمله گیم‌پلی دانست؛ بلوغی که در نتیجه آن شاهد یک گیم‌پلی بسیار هیجان‌انگیز مملو از صحنه‌های سینمایی ناب، اکشن‌های درگیر‌کننده و سکوبازی‌های دوست‌داشتنی هستیم.علاوه بر این ناتی‌داگ همیشه قدرتش را در خلق گرافیک زیبا در میان بهترین بازی های PS4 2023 به‌رخ کشیده .

و آنچارتد ۴ با گذشت چند سال از انتشار هنوز هم از این نظر شدیدا چشم‌نواز است و محیط‌های متنوع آن که برخی از آن‌ها در مقایسه با نسخه‌های قبلی این سری وسعت خیلی بیش‌تری هم دارند، جزییات واقعا زیبایی ارائه می‌دهند. آنچارتد ۴ یکی از بهترین بازی های PS4 2023 است که تمام دارندگان این کنسول باید تجربه‌اش کنند.

بهترین بازی های PS4 2023|  بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

آخرین ساخته منتشر‌شده کوجیما در کونامی یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اثری است که خاطرات خیلی خوبی در ذهن علاقه‌مندانش ثبت کرده است. و جزو بهترین بازی های PS4 2023 می باشد. هرچند خودِ بازی هم حاشیه‌هایی داشت و برای مثال اخباری از حذف شدن بخش‌هایی از آن منتشر شد.

ولی آنچه که اهمیت دارد این است که تجربه نهایی بازی شدیدا لذت‌بخش و پکیجی کامل است.The Phantom Pain مثل نسخه‌های قدیمی‌تر این سری، داستانی شدیدا مرموز با ارجاعات و نقد‌هایی به اتفاقات دنیای واقعی دارد. و مخصوصا اگر از افرادی باشید که با دقت زیادی حوصله گشتن محیط‌های بازی را دارند.

بیش‌تر هم از این ارجاعات ارزشمند مطلع خواهید شد.

بهترین بازی های PS4 2023

بازی The Last of Us Part II

این بازی که با جنجال‌های واقعا زیادی همراه شد و هنوز هم جزو بهترین بازی های PS4 2023 هستند و البته افرادی هستند که هنوز دلشان با آن صاف نشده است! از یک طرف، بازی نمره‌های بسیار خوبی از منتقدین دریافت کرد و از طرف دیگر اما بازی در روز‌ها و حتی ساعت‌های اول انتشار مورد انتقاد شدید گیمر‌ها قرار گرفت .

و نمره کاربران آن در متاکریتیک چیزی حدود ۳.۵ بود! اتفاقی که حتی سیاست‌های متاکریتیک برای نمره کاربران را هم تغییر داد. اما از این حرف‌ها که بگذریم، لست آو آس ۲ بازی نیست که بخواهید به این سادگی تجربه‌اش را از دست بدهید. از یک طرف، لست آو آس ۲ داستان پرجزییاتی دارد؛

داستانی که بارها و بارها با پیچش‌های شگفت‌زده‌تان می‌کند و تا آخرین لحظه سورپرایز‌های جالبی در آستین دارد. جدا از این، ناتی‌داگ یک بار دیگر قدرتش در خلق گرافیکی بی‌نظیر را در این بازی به‌رخ کشیده و به عقیده خیلی‌ها، لست آو آس ۲ زیباترین بازی است که روی پلی‌استیشن 4 منتشر شده است.

و احتمالا هم بازی دیگری این جایگاه را تا پایان نسل از آن نخواهد گرفت. محیط‌های مختلف بازی، جزییات انیمیشن شخصیت‌ها و دشمنان و تمام جنبه‌های بصری دیگر اثر در بهترین حالت هستند و به همین میزان، بازی از حیث صوتی هم عالی عمل کرده است.

 

بهترین بازی های PS4 2023 | بازی God of War

این اثر توسط سانتا مونیکا ساخته شده و تجربه‌ای لایق محبوبیت و نام کریتوس به‌حساب می‌آید. گاد آو وار در حالی آغاز می‌شود که کریتوس پس از سلاخی خدایان یونانی و بلا‌هایی که سر آن‌ها آورده، این بار به نبرد با خدایان و هیولا‌های نورس می‌رود؛ با این تفاوت که برخلاف گذشته تنها نیست و آترئوس، پسرش هم او را در این ماجراجویی که البته هدفی خاص هم دارد، همراهی می‌کند.

برخلاف نسخه‌های قدیمی‌تر، دوربین بازی در گاد آو وار جدید دست‌خوش تغییراتی شده و نتیجه آن این است که مبارزات بازی با حفظ خشونت ذاتی این مجموعه، طبیعی‌تر و واقعی‌تر از همیشه احساس می‌شوند و کریتوس با استفاده از تبرش بلا‌های بدی سر دشمنان می‌آورد! در این راه البته آترئوس هم نقشی به مراتب پررنگ‌تر از یک همراه ساده دارد و می‌توانید روی کمکش در نبرد‌ها کاملا حساب باز کنید.

بازی The Last of Us Remastered

این بازی که در اواخر نسل هفتم برای پلی‌استیشن 3 منتشر شد و در همان زمان هم تجربه فنی که ارائه می‌کرد، فراتر از چیزی بود که در نسل هفتم دیده بودیم. و به همین دلیل هم پس از عرضه کنسول جدید، در قالب یک ریمستر برای آن هم منتشر شد و با نمره متای ۹۵ در رتبه چهارم بهترین‌های پلی‌استیشن 4 هم قرار گرفته است.

لست آو آس، داستانی شدیدا احساسی و تاثیرگذار با محوریت جوئل و الی روایت می‌کند. و اصلی‌ترین نقطه قوت روایت آن‌، ارتباط فوق‌العاده‌ای است که ناتی‌داگ در ارتباط بین این دو شخصیت به‌تصویر کشیده است. تماشای شخصیت جوئل با آن خصوصیات اخلاقی خاصش که با تمام وجود برای رسیدن به هدفش تلاش می‌کند، واقعا فراموش‌نشدنی است .

و تجربه بازی، تاثیری روی مخاطب می‌گذارد که تا مدت‌ها نمی‌توان آن را فراموش کرد.

بهترین بازی های PS4 2023| بازی Persona 5 Royal

نسخه اصلی پرسونا ۵ با نمره متای ۹۳ یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 به‌حساب می‌آید، ولی خب با توجه به نکاتی که اول متن گفتیم، نسخه کامل‌تر آن یعنی پرسونا ۵ رویال که متای بالاتر ۹۵ را هم دارد، در لیست قرار گرفته است. پرسونا ۵ به لطف شخصیت‌پردازی عالی و همینطور گیم‌پلی طولانی و شدیدا سرگرم‌کننده خود، مورد استقبال عالی قرار گرفت .

و خب نسخه رویال، ضمن حفظ تمام این ویژگی‌ها یک سری موارد جدید هم به بازی اضافه می‌کند و به بیان دیگر، اثری را که در وضعیت عادی هم عالی است،‌ بهتر می‌کند. در نسخه رویال، شاهد یک آرک داستانی جدید هستیم که چیزی حدود ۲۰ ساعت به گیم‌پلی پرسونا ۵ اضافه می‌کند؛

جدا از این یکسری مکانیک‌های گیم‌پلی جدید، چند شخصیتی که در نسخه اصلی حضور نداشتند و بهبود‌های دیگری هم در بازی اعمال شده تا حتی آن‌هایی که پرسونا ۵ را بازی کردند هم بتوانند ساعت‌های بیش‌تری با نسخه رویال سرگرم شوند.

بهترین بازی های PS4 2023| بازی GTA V

GTA V که در دنیایی مدرن جریان دارد و بازیکنان را به ماجراجویی پر از اوقات دیوانه‌وار و فراموش‌نشدنی می‌برد؛ و یکی از بهترین بازی های PS4 2023 می باشد. ماجراجویی پُر شده از ماموریت‌های مختلف و همینطور فعالیت‌های جانبی سرگرم‌کننده که در سطح شهر در دسترس هستند.

GTA V برای اولین بار در مجموعه، سه شخصیت قابل بازی دارد که هرکدام پس‌زمینه داستانی و اتفاقات خود را دارند ولی در جریان بازی، به‌نوعی به یکدیگر مرتبط می‌شوند. حضور این سه شخصیت، تنوع خیلی خوبی به بخش داستانی بازی بخشیده و مخصوصا این امکان که می‌توان خیلی وقت‌ها بین آن‌ها سوییچ و مطابق میل و علاقه ماموریت‌هایشان را دنبال کرد، این تنوع را بیش‌تر هم می‌کند.

بهترین بازی های PS4 2023| بازی Red Dead Redemption 2

رد دد ۲، از نظر داستانی یک پیش درآمد برای نسخه قبلی بازی است که شخصیت اصلی آن آرتور مورگان، یکی از اعضای گروه داچ است. بازی در منطقه‌ای برفی و در حالی آغاز می‌شود که گروه داچ پس از یک سرقت، تحت تعقیب قرار گرفته و در حال فرار هستند. تعاملات بازیکن با سایر اعضای گروه، کاراکتر‌هایی با شخصیت‌پردازی عالی که تا پایان بازی با آن‌ها آشنا می‌شویم و کیفیت بسیار بالای روایت داستان، باعث شده‌اند تا رد دد ۲ یک تجربه وسترن عمیق و پرجزییات باشد.

این بازی یکی از بهترین بازی های PS4 2023 می باشد . و جدا از کیفیت خوب داستان و مراحل، راک‌استار در این بازی دوباره قدرت خودش در خلق جهانی فوق‌العاده را هم به‌تصویر می‌کشد؛ جهانی که با وجود وسعت بالا، آنقدر پرجزییات است که در جریان سفرتان به قسمت‌های مختلف نقشه اتفاقات غیرقابل‌انتظاری را ببینید و تجربه کنید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *