بلاگ

نصب بازی پی اس 5 [قسمت 2]

خاموش شدن بی دلیل پلی استیشن

نصب بازی پی اس فایو از مراحل مهم برای خریداران کنسول می باشد . د رواقع علاقمندان به بازی های پلی استیشن با دو چالش بزرگ مواجه اند . یکی خرید نوع دستگاه کنسول و دوم نصب بازی پی اس فور یا پی اس فایو روی دستگاهشان است . همان طور که می دانید پلی استیشن 5 یکی از دستگاه های کنسول بسیار پیشرفته و پر طرفدار می باشد .

و بسیاری از مشکلاتی که در کنسول های قبلی مشاهده می شد در کنسول 5 رفع شده است . این دستگاه بازی در واقع تکامل یافته کنسول های نسل قبلی است . و از لحاظ گرافیک و کیفیت در نوع خود بی نظیر است . در این مقاله که در ادامه مقاله قبلی تصب بازی روی پی اس فایو نوشته شده ، بنا داریم به بررسی سایر راه های نصب بازی بپردازیم.

نصب مجدد بازی روی ps5

 

روش‌های وارد شدن به قسمت Q code

بعد از اینکه کنسول خود را روشن کردید و زبان مورد نظر را انتخاب کردید، باید وارد حساب کاربریتان شوید. غیر از روش قبلی برای ورود به اکانت شما می‌توانید از راهQ Code هم وارد اکانت شده و اقدام به نصب بازی پی اس فایو بکنید. برای ورود به این قسمت و نصب بازی پلی استیشن ۵ باید وارد گوگل پلی یا اپ استور شوید .

و سپس با توجه به نوع گوشی موبایل خود اپلیکیشن Ps app را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. بعد از اینکه اپلیکیشن را باز کردید باید عملیات ورود را یک بار در این اپلیکیشن انجام بدهید. با ورود به اپلیکیشن روی قسمت چرخ دنده کلیک کرده و sign in را بزنید . و سپس دوربین موبایل خود را روشن کنید .

حالا می‌توانید با کنترلر دوال سنس و انتخاب Get start با روش کیو کد وارد حساب خود شوید.شما می‌توانید با موبایل خود کدی را که روی صفحه تلویزیون اسکن نموده‌اید و یا یک کد ۵ رقمی مشخص شده را در قسمت مشخص وارد کنید تا به حساب خود وصل شوید.

نصب بازی پی اس

نصب بازی پی اس | ارتقا دادن بازی‌های ps۴ به ps5

همانطور که قبل‌تر گفته شد کنسول ۵ این امکان را به شما می‌دهد که بازی‌های نسل قبلی را اجرا کنید . شما قادرید که به راحتی بازی‌های ps۴ را به ps5 ارتقا بدهید . برای نصب بازی پی اس و ارتقاء آن به ps5 این کار لازم است وارد کتابخانه کنسول شده و روی دانلود کلیک کنید. اگر بازی شما با ps5 مغایرتی نداشته باشد این نسخه به راحتی ارتقا می‌یابد.
البته دقت کنید این امکان وجود دارد که در کتابخانه یا library ، بازی‌های مربوط به نسخه‌های ۳ ،۴ یا ۵ پلی استیشن از همدیگر جدا کنید. و نکته مهم دیگر اینکه اگر در بخش کنارMenu کنار اسم بازی عبارت ps4 نمایش داده شده باشد به این معنی است که بازی شما با استفاده از Backward قابل اجراست و می‌توانید با انتخاب این عبارت در صورت امکان نسخه ps5 آن را اجرا کنید.

جیل بریک کنسول ۵

حتماً سوال شما مانند خیلی از کاربران دیگر در این زمان این است که آیا برای نصب بازی پی اس امکان جیلبریک کردن پلی استیشن ۵ وجود دارد؟ متاسفانه تاکنون موفق به عبور از سد امنیتی ps5 نشده و نتوانسته به روت این کنسول دست یابد. هرچند برخی هکرهای معروف مانند لنس مک دونالد در اکانت‌های خود ویدیو های مبنی بر جلبری کردن اما هرچه باشد فعلاً این امکان بسیار محدود است.

نصب بازی پی اس 5

متصل کردن هارد و نصب بازی پی اس ps5

همانطور که گفته شد کنسول‌های نسل نهم شرکت سونی خصوصیات جذابی را دارند . اما یکی از نقاط ضعف آنها ظرفیت پایین هارد آنها می‌باشد. پلی استیشن ۵ تقریبا ۸۵۰ گیگ فضا برای ذخیره کردن اطلاعات دارد و با توجه به اینکه بازی‌های ویدیویی حجم بسیار بالایی دارند .

لازم است از هاردهای اکسترنال برای دانلود و نصب بازی پی اس استفاده کرد . شما قادر خواهید بود از هاردهای hdd و hdd برای اضافه کردن یک فضای اضافه در کنسول استفاده کنید . البته دقت کنید در صورت استفاده از hdd فقط می‌توانید بازی‌های ps۴ را روی ps5 تجربه کنید . زیرا بازی‌های ps5 فقط روی هارد ssd اجرا می‌شوند.

پس بهتر است از همان اول برای ساپورت همه این‌ها از یک هارد اکسترنالssd استفاده کنید.

مهمترین نکات نصب بازی پی اس فایو از طریق هارد دیسک

شما قادرید بازی‌های قدیمی خود را که در هارد اکسترنال ps4 است به کنسول جدید خود منتقل کنید. توجه کنید که برای ادامه دادن بازی‌های خود با این روش باید حتماً مطمئن باشید که از همان حساب playstation Network قبلی خود استفاده می‌نمایید.

چرا که مجوزهای دسترسی به بازی روی اکانت PSN را دارد و امکان استفاده از این قابلیت از اکانت‌های دیگر وجود ندارد. البته تا زمانی که پی اس فایو جیلبریک شود، دقت کنید که حتماً هارد اکسترنال خود را به usb‌های پشت کنسول وصل کنید. چرا که این پورت‌ها سرعت بیشتری نسبت به پورت های جلویی دارند.

نصب بازی ps5
از طرف دیگر اگر از هارد اکسترنال جدید برای نصب بازی پی اس فایو استفاده کنید ، لازم است آن را برای استفاده در پلی استیشن ۵ تنظیم نمایید. بعد از وصل کردن هارد به کنسول خود به مسیر setting>storage>extended storage>format as extended storage بروید. این فرایند ممکن است چند لحظه طول بکشد.

اما در پایان هارد شما فرمت می‌شود. و قابل وصل کردن به ps5 خواهد بود . به علاوه اگر تمایل دارید تمام نرم‌افزارهای ps۴ را بر هارد اکسترنال خود نصب کنید ، حتماً روی گزینه always install ps4 to extended storage رفته و آن را از قبل فعال کنید.

خرید بازی‌های پلی استیشن ۵

همانطور که پیشتر از این گفتیم ps5 تا به حال جیلبریک نشده و امکان استفاده از بازی‌های غیر اورجینال وجود ندارد. و هم اینکه در حال حاضر تنها راهی که می‌توان بازی‌های جدید را به کنسول ۵ اضافه کرد، خرید با استفاده از کنسول یا فروشگاه معتبر می‌باشد.
خوشبختانه شرکت سونی این قابلیت را در ps5 قرار داده که بدون استفاده از اینترنت بتوان بازی‌ها را اجرا کرد . همانطور که اشاره شد ، به طور کلی دو مدل بازی در این کنسول قابل خریداری است . یک سری بازی‌های دیجیتالی و یک سری بازی‌های دیسکی می‌باشند.

نصب بازی پی اس

اگر با پلی استیشن دیجیتال بازی نصب می‌کنید ، برای نصب بازی پی اس و اجرای بازی ها نیاز به اینترنت دارید . اما در بازی‌های دیسکی امکان بازی آفلاین نیز وجود دارد. و اگر اینترنت شما سرعت پایینی دارد و امکان وصل شدن تمام مدت به اینترنت را ندارید ، کنسول‌های استاندارد گزینه بهتری برای شما می‌باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *