بلاگ

نصب بازی ps5 [قسمت 1]

نصب مجدد بازی پی اس فایو

نصب مجدد بازی ps5 در منزل یکی از خواسته های خریداران کنسول 5 می باشد . بسیاری از افراد بعد از اینکه دستگاهی را خریداری نمودند ، چالش بعدیشان نصب بازی پی اس فور و یا پی اس فایو می باشد . در این مقاله در رابطه با نصب مجدد بازی ps5 توضیح داده ایم.

تا با توجه به بالا بودن قیمت بازی های پی اس فایو بتوانید بدون مشکل و سریع ، با هزینه ای کمتر ، بازی های قبلی خود را مجددا نصب نمایید . شاید به یاد داشته باشید که شرکت سونی در ۲۰۱۹ کنسول ۵ را وارد بازار کرد این کنسول به نوعی عرضه نسل نهم شرکت سونی بود .

و توانست با تکنولوژی‌های جدیدی که در خود داشت توقع خیلی از کاربران و گیمرها را برآورده سازد. اما برای خرید کنسول ۵ و نصب بازی روی پی اس فایو دو موضوع بسیار مهمی هستند که برای گیمرها همواره چالش است. اما در کنار این موضوع خبرهای جالب و قابل توجهی در رابطه با بازی‌های ps5 انتشار یافت.مثل پشتیبانی قوی از بازی‌های ps۴ و امکان اجرای آنها روی ps5 که موجب شد خیلی از گیمرها به فکر خرید یک پلی استیشن ۵ بیافتند.

نصب مجدد بازی روی ps5

نصب کردن مجدد بازی پی اس فایو

برای اینکه بتوانید اقدام به نصب مجدد بازی ps5 کرده و بازی های از دست رفته و پاک شده خود را دوباره نصب کنید ، می‌توانید از قسمت صفحه اصلی به گزینه لایبرری Library رفته و پس از آن روی گزینه خریداری شده purchased کلیک کنید.
روی بازی‌هایی که در کنار اسمشان علامت فلش هست و در هارد شما نمی‌باشد بزنه تا دوباره آنها را نصب کنید.

شما این امکان را دارید یک بازی پاک شده را دوباره نصب کنید. برای این کار بازی مورد نظرتان را انتخاب و در کنترل روی دکمه X کلیک کرده و بعد از آن روی دکمه دانلود Download کلیک کنید.

نصب مجدد بازی ps5 |  آموزش نصب بازی‌های ps5

برای نصب بازی‌های ps5 و یا نصب مجدد بازی ps5 روش‌های زیادی وجود دارد. البته چگونگی نصب بازی سوال بسیاری از گیمرهایی است که به تازگی وارد دنیای کنسول‌ها شده اند. یک خبر خوب اینکه نصب کردن بازی‌های ‏ps5 و همچنین نصب مجدد بازی ps5 اصلاً کار سختی نیست . و نسبت به قبلی‌ها راحت‌تر است. همانطور که مستحضر هستید، پلی استیشن‌های ۵ به دو شکل دیجیتالی و استاندارد در بازار عرضه شده اند.

که در نوع استاندارد امکان نصب کردن بازی‌های دیجیتالی همراه با استفاده از دیسک برای کاربران مهیا شده است. اما در مدل‌های دیجیتال آن ، از دیسک پشتیبانی نمی‌شود. و کاربر فقط می‌تواند بازی‌ها را دانلود کند. با خرید دیسک بازی مورد علاقه خود شما می‌توانید به راحتی بازی مورد علاقه تان را به کنسول اضافه کنید.
اما مانند قدیم این موضوع برای کاربران ایرانی دو مشکل اساسی دارد. که در وهله اول از زمان رونمایی از یک بازی تا آمدن در بازار زمان زیادی طول می‌کشد تا دیسک در فروشگاه‌ها عرضه شود. از طرفی قیمت بالای دیسک‌های بازی یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند نصب بازی ps5 را در حالت دیجیتال تبدیل به انتخاب بهترین نماید.

تنظیمات پلی استیشن 5

نصب مجدد بازی ps5|نصب بازی ps۵

همانطور که قبل‌تر گفتیم پی اس فایو در دو نسخه دیجیتال و استاندارد در بازار عرضه شده است. نسخه دیجیتال بدون Reader بوده و فقط بازی‌های دیجیتالی دانلودی را می‌توان در آن نصب کرد . اما مدل استاندارد ps5 علاوه بر بازی‌های دیجیتال این امکان را می‌دهد که فرد از روی دیسک هم بازی را نصب کند.

 

اگر مانند روش اول انتخاب شما دیسک بازی می‌باشد دیگر نیازی نیست نکته خاصی را در نظر بگیرید . و فقط لازم است دیسک بازی را تهیه کرده و در کنسول خود بگذارید. و منتظر باشید که بازی نصب و اجرا شود. از طرف دیگر اگر نسخه دیجیتال ps5 را خریده‌اید ، دیگر امکان استفاده از دیسک را ندارید. و برای نصب بازی جدید در پلی استیشن ۵ باید وارد حساب کاربری شوید.

اگر بنا دارید اقدام به نصب مجدد بازی ps5 کنید و بازی را که قبلا داشته اید دوباره نصب نمایید ، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نصب مجدد بازی ps5 | دانلود بازی روی پلی استیشن

در ادامه بررسی راه های نصب مجدد بازی ps5 به بررسی روش های دانلود بازی روی پلی استیشن می پردازیم .اگر شما حساب کاربری ندارید. ابتدا لازم است یک حساب کاربری بسازید که ساخت آن هم کار راحتی است. با ساخت یک حساب کاربری وارد کردن یوزر و پسورد خود و سپس وارد کتابخانه پلی استیشن می‌شوید. و هر بازی که می‌خواهید انتخاب و خرید کرده سپس روی دانلود می‌زنید.

با توجه به سرعت اینترنت پایین در کشورمان و البته حجم بالای بازی‌ها ممکن است این زمان دانلود از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. از طرف دیگر بازی‌هایی که در library پلی استیشن وجود دارند قیمت بالایی دارند. کاربران ایرانی به راحتی قادر به خرید آن ها نیستند. بنابراین تعداد زیادی از کاربران ایرانی برای استفاده از کنسول اکانت می‌خرند. اکانت‌های قانونی در سه دسته مختلف یا سه ظرفیت مختلف قابل ارائه می‌باشند.

نصب مجدد بازی ps5
اکانت‌های ظرفیت ۱ که فقط در حالت آفلاین، اکانت‌های ظرفیت ۲ در حالت هم آفلاین و هم آنلاین و اکانت‌های ظرفیت ۳ فقط به صورت آنلاین به کاربران ارائه می‌شوند. پس از آنکه اکانت مورد نظر خود را خریدید، اطلاعات لازم برای ورود به آن برای شما ارسال می‌شود.

وارد شدن به اکانت و نصب نمودن بازی ps5

در اولین گام برای نصب مجدد بازی ps5 یا بطور کلی نصب بازی اگر قبلاً روی کنسول خود اکانتی ساخته‌اید، باید از آن خارج شوید. برای این کار در قسمت بالا و سمت راست روی آیکون مربوطه کلیک کرده و سپس روی switch use بزنید و بعد از آن بر روی Add user کلیک کنید. در قسمت بعدی بر روی Get started در بخش سمت چپ صفحه کلیک نمایید.

با زدن روی start استارت وارد صفحه جدیدی می‌شوید که ابتدا باید با خواندن قوانین آنها را بپذیرید. یعنی روی Agree بزنید. و پس از آن روی confirm کلیک کنید. مرحله جدیدی باز می‌شود که در اولین مرحله در قسمت چپ ایمیل و پسورد اکانت جدید را وارد نمایید. بعد از آن روی گزینهsign in زده که در این مرحله صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود.

در این مرحله تیک I Agree رو بزنید و روی گزینهconfirm کلیک کنید . بعد از این مرحله دو صفحه به شما نمایش داده می‌شود که در آن باید گزینهDo this Later را بزنید. در این مرحله شما به اکانت خریداری کرده خود وارد شده‌اید حالا می‌توانید به کتابخانه ps5 بروید و بازی‌های آن را دانلود و اجرا کنید.

نصب بازی پی اس فایو

برای نمایش همه بازی‌هایی که در این اکانت وجود دارند، وارد کتابخانه شده و به بخش Your collection بروید. با طی کردن این مراحل شما قادر به نصب مجدد بازی ps5 و یا نصب بازی برای اولین بار خواهید بود.

این مقاله ادامه دارد…

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *