بلاگ

آموزش نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5

نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5

نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5 از قابلیت‌های خوب این کنسول بازی است. کنسول بازی پی اس فایو دارای یک هارد دیسک از نوع SSD  است که تنها 825 گیگابایت فضای داخلی دارد. این مقدار برای نصب بازی پی اس فایو چندان زیاد نیست. بنابراین اگر تنها از فضای داخلی ps5 استفاده کنید باید مدام نگران پر شدن حافظه داخلی دستگاه باشید.  از آنجایی که بازی‌های مخصوص PS5 تنها با نصب شدن بر روی حافظه داخلی خود دستگاه قابل اجرا هستند، بسیاری از کاربران قید انجام بازی‌های PS4‌ بر روی PS5 را می‌زنند. اما با یک روش ساده می‌توان بازی های کنسول PS4 را بر روی هارد اکسترنال ذخیره کرد. سپس هارد را به دستگاه پی اس فایو وصل کرد و از انجام بازی های PS4 بر روی PS5 لذت برد. نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5 چندان مشکل نیست. اگر قصد استفاده از هارد اکسترنال برای بازی را دارید در این مقاله با ما همراه باشید.

 

نصب بازی ps5 روی هارد اکسترنال

نحوه نصب بازی PS5 روی هارد اکسترنال به چه صورت است؟ این یکی از سؤالاتی است که ذهن خریداران  و علاقه‌مندان کنسول بازی ps5‌ را به خود مشغول می‌کند. متأسفانه باید گفت فعلاً این امکان وجود ندارد که بازی‌های مخصوص PS5 را بتوان روی هارد اکسترنال نصب کرد و مستقیماً از طریق هارد به انجام بازی پرداخت. شاید شرکت سونی با آپدیتی جدید در آینده، فکری به حال این موضوع بکند. تا آن زمان تنها می‌توان بازی‌های PS5 را بر روی حافظ داخلی SSD نصب کرد. و از فکر نصب بازی PS5 روی هارد اکسترنال بیرون آمد.

اما با یک روش ساده می‌توان بازی های کنسول PS4 را بر روی هارد اکسترنال ذخیره کرد. سپس هارد را به دستگاه پی اس فایو وصل کرد و از انجام بازی های PS4 بر روی PS5 لذت برد. اگر قبلاً ps4 داشتید و برای انجام بازی‌ها از هارد اکسترنال استفاده می‌کردید. حالا می‌توانید آن را به ps5 متصل کرده و از این به بعد بازی‌های PS4 را با پلی استیشن 5 انجام دهید. فقط در نظر داشته باشید که از همان حساب PlayStation Network قبلی خود استفاده می‌کنید. اما اگر از هارد اکسترنال جدید استفاده می‌کنید باید آن را برای استفاده در ps5 تنظیم کنید و به نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5 مشغول شوید.

 

مزایای نصب بازی روی هارد اکسترنال در پی اس فایو

نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5 دو مزیت دارد:

  1. به راحتی می‌توان بازی‌های مختلف را روی هارد اکسترنال ذخیره کرد. حتی بازی‌هایی که فعلا قصد ندارید به سراغ آنها بروید را می‌توانید در هارد ذخیره کنید و هر موقع حس آن بازی را داشتید می‌توانید به سراغ آن بروید. ناگفته نماند که بازی مورد نظر را می‌توانید با سرعتی بالا (سرعتی بالاتر از دانلود بازی از سرورهای سونی) از هارد اکسترنال به حافظه SSD پی اس فایو منتقل کنید.
  2. برای انجام بازی‌های نسل هشتم شرکت سونی می‌توانید مستقیماً از هارد اکسترنال استفاده کنید. بدون اینکه آن را مجدداً به حافظه SSD پی اس فایو منتقل کنید. از این رو می‌توان از حافظه داخلی PS5 فقط برای ذخیره بازی‌های مخصوص PS5 استفاده کرد و به انجام دیگر بازی‌ها را از طریق هارد اکسترنال مشغول شد. به این ترتیب به راحتی می‌توان در استفاده از فضای داخلی PS5 صرفه‌جویی کرد.

 

مراحل نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5

برای نصب بازی روی هارد اکسترنال در ps5 ابتدا باید هارد دیسک را از طریق منوی ps5 فرمت کنید.

مرحله اول: کنسول بازی پی اس فایو را روشن کنید.

مرحله دوم: هارد اکسترنال خود را به پورت USB-A موجود در پشت دستگاه وصل کنید. فرقی نمی‌کند که به کدام پورت، هارد وصل شود. به این نکته توجه کنید که هارد مورد نظر شما با دستگاه PS5 سازگار باشد تا نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5 انجام پذیرد.

مرحله سوم: وارد بخش تنظیمات یا همان Settings شوید.

مرحله چهارم: گزینه Storage را انتخاب کنید.

مرحله اول ps5

 

مرحله پنجم: از میان صفحات باز شده، گزینه USB Extended Storage را انتخاب کنید.

مرحله ششم: سپس گزینه Format as Extended Storage را بزنید.

مرحله دوم ps5

 

مرحله هفتم: با کلیک بر روی گزینه Yes همه اطلاعات موجود در هارد دیسک شما حذف خواهد شد.

مرحله سوم ps5

 

مرحله هشتم: بعد از انجام این عملیات مجدداً به صفحه Settings‌ برگشته و وارد بخش Storage شوید.

مرحله نهم: سپس مجدداً گزینه USB Extended Storage را کلیک کنید.

مرحله دهم: در آخر با کلیک بر روی گزینه Always Install PS4 Games to Extended Storage نصب بازی روی هارد اکسترنال در ps5 انجام خواهد گرفت.

مرحله چهارم ps5

 

نکات پایانی نصب بازی روی هارد اکسترنال در ps5

  • از هاردهایی استفاده کنید که حداقل از رابط USB 3.0 پشتیبانی کند و دارای سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه و یا بیشتر باشند.
  • پیشنهاد می‌شود برای سرعت بالاتر روند نصب بازی روی هارد اکسترنال در ps5 از هاردهای اکسترنال SSD استفاده شود. درست است که هارد HDD قیمت مناسب‌تر و عملکرد خوبی دارد اما از لحظ سرعت هارد SSD پیشنهاد می‌شود.
  • هارد اکسترنال شما باید حداقل 250 گیگا بایت و حداکثر 8 ترا بایت ظرفیت داشته باشد.
  • هنگام جدا کردن هارد اکسترنال از دستگاه PS5 ابتدا با استفاده از گزینه Safely Remove from PS5 اتصال هارد اکسترنال را با کنسول ps5 قطع کنید. سپس کابل را از درگاه بیرون بکشید.
  • اگر از کابل USB-C استفاده می‌کنید آن را به پورت USB-C وصل کنید. این پورت در قسمت جلوی دستگاه پی اس فایو تعبیه شده است. اما اگر از یو اس بی های معمولی استفاده می‌کنید، آن را به پشت دستگاه وصل کنید.

 

حرف آخر

کنسول بازی ps5 دستگاه نسل نهم شرکت سونی است که طرفداران زیادی دارد. این دستگاه تنها 825 گیگابایت فضای داخلی دارد که چندان زیاد نیست. از طرفی در این فضای داخلی فقط می‌توان بازی‌های مخصوص پلی استیشن 5 را نصب کرد.  از این رو ممکن است خیلی سریع حافظه کنسول پر شود. شاید خیلی‌ها فکر کنند که نصب بازی ps5 روی هارد اکسترنال امکان‌پذیر است؛ در صورتی که این‌طور نیست. نصب بازی روی هارد اکسترنال در PS5 روشی است که برای صرفه‌جویی از فضای داخلی کنسول ps5 از آن استفاده می‌شود. با نصب بازی‌های نسل‌های قبلی سونی، مثل ps4 بر روی هارد اکسترنال، می‌توان آن را به ps5 وصل کرد و از بازی پی اس فور به وسیله دستگاه پی اس فایو لذت برد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *