بلاگ

دسته‌بندی بازی‌ های ps5 برای رده‌های سنی مختلف

بازی های ps5

بازی‌ های ps5 برای رده‌های سنی مختلف طراحی شده است. از آنجایی که پلی استیشن 5 آخرین نسخه از کنسول‌های بازی شرکت سونی است سعی کرده نیاز تمام رده‌های سنی را برطرف کند. علاقه گیمرها به سبک های مختلف بازی باعث شده طراحان به فکر بیفتند و روی سبک‌های مختلف اکشن، ماجراجویانه، هیجانی، فوتبالی، ترسناک، داستانی و… کار کنند. این سبک‌ها برای رده‌های مختلف سنی از کودکان (رده سنی زیر 10 سال)، نوجوانان (رده سنی 12 تا 15 سال) و بزرگسالان (رده سنی بالای 18 سال) دسته‌بندی شده است. یک گیمر پس از نصب بازی پی اس فایو و یا سایر شهرها به فکر تهیه بهترین بازی‌هایی است که مناسب سن و علاقه خودش باشد. افراد کم سن و سال بیشتر بازی‌های تخیلی، ماجراجویانه و دور از واقعیت با گرافیک جذاب را دوست دارند. در مقابل افراد بزرگسال بیشتر بازی‌های ترسناک، بازی‌های فوتبالی و بازی‌های نزدیک به دنیای واقعی را می‌پسندند. در ادامه این مقاله به معرفی بازی‌ های ps5  برای هر رده سنی پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

 

بازی های ps5 مناسب زیر 10 سال (رده سنی کودکان)

بعضی از پدران و مادران برای سرگرمی کودکانشان به سراغ خرید پلی استیشن می روند. خوب است بدانید در پی اس فایو بازی های زیادی است که مناسب افراد زیر 10 سال است و می‌تواند آنها را ساعت‌ها سرگرم کند. در ادامه به معرفی این بازی های مهیج می‌پردازیم.

بازی sonic Frontiers

سونیک فرانتیرس جزء بازی های محبوب و مناسب بچه‌ها است. محتوای این بازی از نوع اکشن و ماجراجویی است. کسانی که اهل بازی های ps5 هستند با سونیک آشنا هستند. سونیک یک جوجه تیغی آبی رنگ است که از قدیم در نسخه های مختلف وجود داشته است. او در حال کاوش و ماجراجویی در دنیایی است که شخصیت‌ها و دشمنان زیادی در آن است و مکان‌های مختلف و جالبی دارد. تمرکز بازی sonic Frontiers بر کشف کردن کودکان است. سونیک جزء بازی های ps5 است که علاقه‌مندان زیادی در بین کودکان دارد.

بازی Fall Guys

بازی فال گایز که یک بازی سرگرم‌کننده و اعتیادآور است برای اکثر پلتفرم‌ها مثل پی اس فور، پی اس فایو و مایکروسافت ویندوز طراحی شده است. این بازی یک نبرد چند نفره است که در آن حداکثر 60 بازیکن در قسمت‌های مختلف به رقابت می‌پردازند. یکی از این 60 بازیکن می‌تواند کودک شما باشد که در آخر برنده نهایی بازی می‌شود.

اگر حتی اهل بازی‌های کامپیوتری نباشید حداقل یک بار بازی‌های مسیر و مانع را تجربه کرده‌اید. فال گایز بازی شبیه به بازی‌های مسیر و مانع است. موانع مسیر در این بازی کاملاً به صورت اتفاقی بوجود می‌آید. همه چیز غیر قابل پیش‌بینی است و همین امر باعث مهیج شدن بازی می‌شود.

 

fallguys

بازی‌های مناسب 12 تا 15 سال (رده سنی نوجوانان)

نوجوانان با توجه به شرایط سنی که دارند علاقه شدیدی به بازی‌های پلی استیشن دارند. به همین خاطر طراحان بازی به فکر آنها هم بوده‌اند و بازی‌های مهیجی مناسب سن نوجوانان طراحی کرده‌اند. بازی های ps5 که مناسب 12 تا 15 ساله‌ها است می‌تواند رایگان و یا پولی باشد. تجربه هر دو دسته تجربه شیرینی است.

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

از دیگر بازی های مهیج پی اس فایو برای رده نوجوانان می‌توان به بازی Ratchet and Clank: Rift Apart اشاره کرد. دو شخصیت Ratchet  و Clank در این بازی به ماجراجویی می‌پردازند. آنها با سفر به سراسر دنیا بر علیه Nefarious که یک دکتر شرور است برمی‌خیزند. در طول این سفر مخالفان و موافقان مختلفی پیدا می‌کنند. از این طریق ابزارها و سلاح‌های جنگی برای نبرد با دکتر شرور به دست می‌آورند.

از آنجایی که این بازی جزء بازی های ps5 است و به صورت اختصاصی برای ps5 طراحی شده به خوبی با قابلیت‌های سخت‌افزاری این کنسول هماهنگ است. بازی Ratchet and Clank: Rift Apart برای کسانی جذاب است که عاشق سفر به مکان‌های ناشناخته‌ هستند.

بازی spider Man Miles Morales

اسپایدر من شخصیتی معروف و دوست داشتنی در بین نوجوانان و حتی کودکان است. این بازی که یک بازی داستانی و اکشن است در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد. بازیکنان نوجوان در این بازی نقش یک ابرقهرمان نوجوان را بر عهده دارند. این ابرقهرمان که همان مایلز مورالس است همان‌طور که یک فرد معمولی است توانایی‌های عنکبوتی پیدا می‌کند. او سعی می‌کند بین زندگی شخصی و وظایف ابرقهرمانی‌اش یک تعادل ایجاد کند. در این گیر و دار با تهدیدات مختلفی رو به رو می‌شود که همین تهدیدها بازی را هیجان‌انگیز می‌کند.

Spider Man Miles Morales یک بازی جهان باز است. بازیکنان در آن برای رسیدن به هدف اصلی مأموریت‌های مختلفی دارند. در مبارزات این بازی که بسیار هیجان‌انگیز است مایلز مورالس توانایی‌های خاصی مثل نامرئی شدن و انجام حملات بیوالکتریک دارد. همان‌طور که گفته شد بازی اسپایدر من مایلز مورالس برای پی اس فایو طراحی شده است. بنابراین با دسته بازی ps5 (دوال سنس) می‌توان حرکات جالبی در مبارزات این بازی انجام داد. ناگفته نماند که این بازی جزء بازی های ps5 است که بزرگسالان هم طرفدار آن می‌شوند.

 

spiderman

بازی های ps5 مناسب بالای 18 سال ( رده سنی بزرگسالان)

بازی‌های مهیج پی اس فایو  در بین بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. از این رو طراحان بازی‌های پلی استیشن 5 به غیر از کودکان و نوجوانان به فکر بزرگسالان هم افتادند. از بین بازی‌هایی که پیش‌تر به معرفی آنها پرداختیم بازی اسپایدر من مناسب بزرگسالان هم است. در ادامه به معرفی بازی‌هایی می‌پردازیم که مناسب رده سنی بزرگسالان است.

بازی Returnal

این بازی جزء بازی های ps5  است که سبک ترسناک و روان‌شناختی دارد. در واقع returnal یک بازی تیراندازی و شوتر است. رترنال که در سال 2021 به طور ویژه برای پلی استیشن 5 منتشر شد داستان یک خلبان فضایی را دنبال می‌کند که در یک سیاره مرموز و ناشناخته به نام آتروپوس سقوط می‌کند. او پس از کاوش در این سیاره  گرفتار یک چرخه بی‌پایان از مرگ و تولد دوباره می‌شود. تمرکز این بازی روی کشف و مبارزه و ترس است.

این بازی با کنترلر پی اس فایو مطابقت خوبی دارد از این رو بازیکنان فکر می‌کنند واقعاً به جای سلن (خلبان فضایی) هستند.

بازی EA Sports FC 24

باید به گیمرها گفت که از شنیدن نام این بازی تعجب نکنید. این یک بازی جدید و ناشناخته نیست. فقط یک بازی است که تغییر نام پیدا کرده است. EA Sports FC 24 در واقع همان بازی معروف  FIFA 23  است. فیفا را تمام بازیکنان ps5 که عاشق بازی‌های فوتبالی هستند می‌شناسند. به جرأت می‌توان گفت که EA Sports FC 24 بهترین بازی در سبک فوتبال است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و هر ساله نسخه جدید آن منتشر می‌شود.

بازی‌هایی که سبک فوتبالی دارند مناسب سنین مختلف هستند اما بیشتر برای افراد بزرگسال و نوجوانان جذاب و مهیج است. بازیکنان در این بازی می‌توانند فوتبال خیابانی، فوتبال بانوان و فوتبال آقایان را تجربه کنند و از آن لذت ببرند.

fifa24

سخن پایانی

در این مقاله بازی های ps5 در رده‌های سنی مختلف دسته‌بندی و معرفی شد. در کل بازی‌های  ps5 افراد 3 سال به بالا را جذب خود می‌کند. بعضی از این بازی‌ها چنان مهیج است که ساعت‌ها بازیکن را مشغول و سرگرم می‌کند. بازی‌های مورد علاقه بزرگسالان بیشتر بازی‌هایی است که ترسناک و نزدیک به دنیای واقعی است. در مقابل بازی‌های ماجراجویانه و دور از واقعیت مورد علاقه کودکان و نوجوانان گیمر است.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *