بلاگ

چگونه بازی ها را در پلی استیشن 4 دانلود و نصب کنم؟

نکات خرید کنسول پلی استیشن 4

دانلود و نصب بازی ps4  یکی از موارد مورد تقاضای خریداران کنسول است . در واقع اولین چالش پس از خرید کنسول 4 نصب بازی پی اس فور روی آن است . میزان محبوبیت بازی‌های کامپیوتری و دیجیتال لحظه به لحظه در حال گسترش است، به طوری که در سالیان گذشته انواع مختلفی از این بازی‌ها برای تلفن همراه، کامپیوتر و… ارائه شده‌اند.

در حال حاضر این بازی‌ها در میان گروه‌های سنی مختلف، طرفداران زیادی دارند. سوالی که بسیاری از گیمرها و طرفداران در ذهن دارند این است که روش‌های مختلف دانلود و نصب بازی چیست؛ شما می‌توانید برای نصب بازی راه‌های متنوعی را امتحان کنید.

درباره کنسول پلی استیشن 4

پلی استیشن 4 یا همان ps4 یکی از شناخته شده‌ترین کنسول‌های بازی است که در دهه اخیر میلیون‌ها نفر این کنسول بازی را خریداری و روزمرگی‌های خود را به کمک بازی‌های متنوع و جذاب آن سپری کرده‌اند.  این کنسول جزو کنسول‌های بازی است که سالانه صدها بازی مختلف در ژانرهای متفاوت توسط کمپانی‌‌های صنعت بازی برای آن طراحی می‌شود .

و از این رو دارای بازی‌های بسیار متعدد در ژانر و سناریو متفاوت است. که آموزش دانلود و نصب بازی ps4  برای استفاده کنندگا از آن بسیار مهم است.

دانلود و نصب بازی ps4

دانلود و نصب بازی ps4

زمانی که یک کمپانی تولید بازی‌های مجازی یک بازی جدید را برای کنسول خاصی مانند پلی استیشن 4 تولید و عرضه می‌کند، تعداد دانلود و نصب بازی ps4 در انواع این بازی ها توسط گیمرها روش کسب درآمد و اعتبار کمپانی موردنظر محسوب می‌شود؛ بنابراین در اکثر مواقع نمی‌توان به راحتی و به شکل رایگان یک بازی را دانلود کرد. و ما در ادامه روش‌های اصلی دانلود انواع بازی های پلی استیشن 4 را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد:

دانلود و نصب بازی ps4 | تهیه سی دی بازی

خریدن سی دی بازی یکی از مرسوم‌ترین روش‌های نصب یک بازی مجازی است که در بسیاری از کنسول‌های قدیمی و جدید مورد استفاده قرار گرفته است . و هنوز هم به عنوان یک روش راحت برای تهیه بازی‌های مختلف محسوب می‌شود. اما در مورد این روش نصب ممکن است کنسول، سی دی خریداری شده را پشتیبانی نکند.

یا به دلیل مشکلات نرم‌افزای بازی نصب شده از طریق سی دی یک سری خطاها داشته باشد. از طرفی در مورد بسیاری از بازی‌ها کنسول پلی استیشن 4 و دیگر کنسول‌ها از زمان عرضه بازی تا زمان ارائه بازی بر روی سی دی فاصله زمانی قابل توجهی وجود دارد و بنابراین از این لحاظ نیز باید در اکثر مواقع مدت زمانی را تا دسترسی به سی دی بازی صبر کنید.

اما مزیت این روش نیز راحتی نصب و گاها قیمت مناسب‌تر آن است و فقط کافی است سی دی را تهیه و روی کنسول خود نصب کنید پیچیدگی خاصی برای این روش دسترسی به بازی‌های پلی استیشن 4 وجود ندارد.

دانلود و نصب بازی ps4 | خرید اکانت قانونی بازی

یکی از روش‌های اصلی دانلود و نصب بازی ps4 ، خرید اکانت بازی است که این روش از نظر خطا یا عدم پشتیبانی، ریسک بسیار پایینی دارد و شما پس از انتشار رسمی بازی موردنظر می‌توانید از طریق سایت‌های رسمی گیم یا سایت خود کمپانی ارائه‌دهنده، اکانت بازی را خریداری و آن را نصب کنید و برای این کار کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید.

دانلود و نصب بازی ps4 چگونه است؟

  1. در این روش شما ابتدا باید حساب بین‌المللی داشته و اکانت PNS را خریداری و روی کنسول بازی خود فعالسازی کنید و کنسول را به اینترنت متصل کنید.
  2. اکنون باید بازی مدنظر خود را انتخاب کنید تا بازی به لیست Downloads اضافه شود، سپس باید بازی منتخب را از حالت Downloading به حالت Pause تغییر دهید.
  3. پس از این مرحله برای اتصال اینترنت باید به قسمت Network پلی استیشن خود بروید و روش اتصال (کابل/وای فای) به اینترنت را انتخاب کنید.
  4. در قدم بعدی شما باید مجدد به لیست دانلودها رفته و بازی موردنظر را از حالت متوقف به حالت Resume تغییر دهید تا بازی شروع به دانلود کند.
  5. در مرحله بعد شما باید به تنظیمات کنسول بازی خود رفته و قسمت Remote play connection settings را فعال کرده اکنون بازی موردنظر شما دانلود، نصب و آمده بازی است.
  6. برای نصب بازی بر روی هارد اکسترنال لازم است که در تنظیمات کنسول خود در بخش Storage گزینه هارد اکسترنال را به عنوان حافظه پیش‌فرض ذخیره بازی انتخاب کنید.

دانلود و نصب بازی ps4 | روش بازی های کپی‌ خور و هک شده

اگر به دنبال دانلود و نصب بازی ps4 رایگان بر روی پلی استیشن 4 خود هستید، باید ابتدا به کمک نرم‌افزار مخصوص کنسول بازی خود را کپی‌خور یا اصطلاحا جیلبریک کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. سرچ کردن بازی‌های رایگان ps4 از گوگل و دانلود آن به کمک کامپیوتر یا لپ تاپ و خارج کردن فایل دانلود شده از حالت فشرده

    آموزش دانلود و نصب بازی ps4

  2. انتقال فایل بازی از کامپیوتر یا لپ تاپ به روی کنسول بازی به کمک یک هارد اکسترنال با فرمت exFAT و سپس وصل کردن هارد به کنسول پس از کپی شدن فایل بازی
  3. سپس باید از قسمت Settings کنسول خود به قسمت Debug Settings رفته و گزینه Package Installer را انتخاب کنید تا فایل بازی موجود در هارد اکسترنال را ببینید و آن را نصب کنید
  4. پس از نصب بازی می‌توانید آن را بر روی صفحه کنسول خود ببینید و بازی کنید.

دانلود و نصب بازی ps4 | استفاده از پلی استور

از طریق پلی استور نیز می‌توانید اقدام به دانلود و نصب بازی ps4 کنید . به این صورت که بسیاری از بازی‌های رایگان و پولی را بر روی پلی استیشن 4 خود دانلود و نصب کنید و این روش نیاز به خرید اکانت PNS دارد و طبق مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. رفتن به قسمت Play Store در کنسول بازی
  2. در منوی سمت چپ دو گزینه به نام Free to play و Demo and Betas وجود دارد که دارای لیستی از بازی‌های رایگان هستند و می‌توانید بازی دلخواه خود را از میان این لیست دانلود و نصب کنید.
  3. در پلی استور کنسول بازی تعدادی از بازی‌ها نیز به صورت پولی قابل دانلود هستند و برای دانلود و نصب این بازی‌ها نیاز به حساب بین‌المللی دارید.

نکته: دانلود و نصب بازی ps4 از طریق پلی استور ممکن است زمان‌بر باشد و در مورد برخی از بازی‌های رایگان چند مرحله ابتدایی بازی رایگان و مراحل بعدی پولی هستند.

دانلود و نصب بازی ps4 | استفاده از  Library

یکی دیگر از روش‌هایی که برای دانلود و نصب بازی ps4 می‌توانید از آن استفاده کنید، نصب بازی از طریق Library است و در این روش باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

دانلود و نصب بازی ps4

  1. در مرحله اول باید اکانت بازی را خریداری کنید
  2. در قدم بعدی باید از قسمت Home کنسول خود به بخش Library رفته و گزینه Purchased را انتخاب کنید
  3. سپس می‌توانید از لیست بازی‌های Purchased بازی مورد علاقه خود را دانلود کنید و پس از دانلود، بازی در منوی اصلی کنسول شما قرار می‌گیرد

دانلود و نصب بازی ps4 | استفاده از روش اکانت هکی

در این روش از دانلود و نصب بازی ps4 شما یک اکانت هک شده را خریداری و ایمیل و پسورد آن را بر روی کنسول خود وارد ‌کنید. احتمالا اکانت هک شده به شکل DeActive برای شما نمایش داده می‌شود و اکنون شما می‌توانید از قسمت Library  اکانت هک‌شده، بازی‌هایی که خریداری شده‌اند را به شکل مستقیم یا از PSX Download Helper دانلود و در نهایت نصب کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *