بلاگ

ویژگی‌های منحصر به فرد دسته بازی پی اس فایو

دسته بازی پی اس فایو

دسته بازی پی اس فایو با امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای که دارد هر بازیکنی را جذب خودش می‌کند. اینگونه دسته‌ها به تریگرهای تطبیق‌پذیر و بازخوردهای لمسی مجهز است. از این رو یک تجربه شگفت‌انگیز را در بازی به شما ارائه خواهد داد. هر فردی پس از نصب بازی پی اس فایو دوست دارد بازی‌های مهیج آن را به صورت تکی، دو نفره و یا چند نفره تجربه کند. اگر با امکانات و ویژگی‌های دسته DualSense PS5 آشنا باشید برای تجربه این بازی‌ها لحظه‌شماری می‌کنید. این ویژگی‌ها باعث شده کنترلر PS5 به یک کنترلر بی‌نظیر و منحصر به فرد تبدیل شود. کنترلر پی اس فایو قابلیت‌های زیادی دارد اما چندان به بیان آنها پرداخته نشده است. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی‌ها و بیان قابلیت‌های دسته پی اس فایو آشنا کنیم. اگر اهل بازی‌های مهیج پلی استیشن 5 هستید و دوست دارید آنها را با یک کنترلر جذاب تجربه کنید این مقاله را از دست ندهید. با پیکسل همراه باشید.

 

امکانات دسته بازی پی اس فایو

بعد از ارائه دسته DualShock 4 که مخصوص پی اس فور بود و تاچ پد و ژیروسکوپی داشت بسیاری از کاربران فکر می‌کردند این یک محصول انقلابی است. اما پس از ارائه دسته بازی پی اس فایو کاربران شگفت‌زده شدند. کنترلر ps5 نسبت به کنترلر نسل‌ قبل تغییرات زیادی کرد. برخلاف رقیبش ایکس باکس سری اس که دسته بازی‌اش شباهت زیادی با دسته نسل‌ قبلش داشت. در ادامه به بیان ویژگی‌های منحصر به فرد دسته پلی استیشن5 می‌پردازیم. دسته‌ای که تجربه بازی را برای کاربران لذت‌بخش‌تر از گذشته کرد. این ویژگی‌ها عبارت است از:

  • طراحی مدرن و شیک
  • بازخورد لمسی بسیار قوی
  • روش‌های به اشتراک‌گذاری بیشتر
  • ماندگاری شارژ باتری
  • تریگرهای تطبیق‌گر
  • قابلیت غیرفعال کردن تریگرهای تطبیقی هنگام بازی‌های رقابتی
  • حسگرهای تشخیص حرکت
  • امکان استفاده از دسته بازی پی اس فایو با سایر دستگاه‌ها
  • واکنش چراغ RGB کنترلر به رویدادها
  • استفاده از دکمه PS برای دیدن راهنمایی‌ها و سرنخ‌های بازی
  • رفتن به منوی تنظیمات به کمک دکمه مثلثی شکل
  • قابلیت غیرفعال کردن میکروفون به صورت پیش‌فرض
  • قابلیت تبدیل گفتار به متن
  • امکان استفاده از دسته بازی Dualsense برای شنیدن صداهای 3 بعدی با هر هدفونی

طراحی مدرن و شیک

ابتدایی‌ترین تفاوت چشمگیر دسته بازی پی اس فایو با دسته ps4 ظاهر چشم‌نواز آن است. طراحی کلاسیک ps4 و شکل کلی آن در چند نسل قبلی کنسول‌های سونی ثابت مانده بود. با نگاهی به کنترلر Dualsense متوجه متفاوت بودن و شیک بودن آن خواهید شد، طراحی کاملاً سفید و شکیل. البته شرکت سونی دسته پلی استیشن 5 را با رنگ‌های بنفش، قرمز، صورتی و مشکی هم ارائه کرده است. علاوه بر رنگ زیبای این دسته بازی، چراغ‌های اطراف تاچ پد، این  کنترلر را بسیار زیباتر کرده است.

دسته بازی صورتی

بازخورد لمسی بسیار قوی

از دیگر تفاوت‌های دسته بازی پی اس فایو نسبت به رقیبانش، بازخورد لمسی بسیار قوی آن است. با این ویژگی، گیمرها تفاوت بازی در محیط‌های مختلف بازی را به خوبی درک می‌کنند. تمام حرکات شبیه به دنیای واقعی است. مثلاً حرکت در یک جاده هموار و حرکت در یک جاده پر از گل و لای کاملاً محسوس است. یا وقتی شخصیت بازی زیر باران ایستاده است برخورد قطره‌های باران را روی دستان‌تان احساس می‌کنید. ناگفته نماند که دسته بازی ایکس بازی سری X  هم این امکان را دارد اما دقت آن به کنترلر پی اس فایو نمی‌رسد.

 

روش‌های به اشتراک‌گذاری بیشتر

دکمه Create در دسته بازی پی اس فایو همان دکمه Share در دسته بازی PS4 است. در هنگام بازی با استفاده از این دکمه منویی در اختیار شما قرار داده می‌شود. از گزینه‌های این منو می‌توانید برای اسکرین شات گرفتن و یا ذخیره فیلم‌ها با رزولوشن 4K استفاده کنید. پلی استیشن 5 آخرین ساعت از بازی را ذخیره می‌کند. می‌توانید آن را به صورت ویدیو درآورده و در گالری خود ذخیره کنید و بعدها بر روی دستگاه بازیابی کنید. همچنین بازیکن به کمک این دکمه می‌تواند از بازی خود live بگیرد و در حین بازی آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب به اشتراک بگذارد.

نصب بازی پی اس فایو

ماندگاری شارژ باتری

شرکت سونی فکر همه جا را کرده است. با این دسته بازی دیگر نیاز نیست مدام باتری کنترلر را عوض کنید. قابلیت شارژ شدن باتری کنترلر از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این دسته است. کافی است قبل از انجام بازی‌های طولانی باتری دسته بازی پلی استیشن  را درآورده و کاملاً شارژ کنید تا وسط بازی باتری آن خالی نشود. ماندگاری شارژ این باتری 3 تا 8 ساعت است.

 

تریگرهای تطبیق‌گر

دکمه‌های L2 و R2 دو تریگر راست و چپ دسته بازی پی اس فایو هستند که بازخورد لمسی دارند. مثلاً هنگام پرتاب کمان وقتی دست خود را روی تریگر می‌گذارید متوجه می‌شوید که مقاومت آن بالا رفته است. یا در بازی با Dualsense کار کردن با هر اسلحه حس و حال متفاوتی با دیگری دارد. بنابراین یکی دیگر از تجربه‌هایی که در دسته‌های قبلی وجود نداشت همین است. شرکت سونی در طراحی این دسته از سخت‌افزار تریگر بزرگ استفاده کرده است؛ بدون اینکه خللی به ظاهر شیک و زیبای آن وارد کند.

 

قابلیت غیرفعال کردن تریگرهای تطبیقی هنگام بازی‌های رقابتی

دسته بازی پی اس فایو قابلیت غیرفعال کردن تریگرهای تطبیقی را هم به شما داده است. در هنگام بازی‌های رقابتی بهتر است تریگرهای لمسی را غیرفعال کنید. چرا که استفاده از تریگرهای تطبیقی باعث می‌شود هنگام استفاده از بعضی سلاح‌های خاص با مقاومت رو به رو شوید. از این رو سرعت کار شما را پایین می‌آورد. بنابراین در بازی‌های رقابتی که لحظه به لحظه آن اهمیت دارد غیرفعال کردن این ویژگی معقولانه است.

دوال سنس

حسگرهای تشخیص حرکت

دسته بازی پی اس فایو حرکت 6 محوره را تشخیص می‌دهد. این حرکت‌ها شامل یک شتاب‌سنج 3 محوره و یک ژیروسکوپ 3 محوره است. در کل بازی‌های کمی از این فناوری استفاده کرده‌اند. مثلاً در بازی Gran Turismo 7 از دسته پلی استیشن 5 به عنوان فرمان خودرو استفاده می‌شود.

 

امکان استفاده از دسته بازی ps5 با سایر دستگاه‌ها

جالب است بدانید که برای استفاده از دسته بازی پی اس فایو لازم نیست حتماً پلی استیشن 5 را داشته باشید. دسته دوال سنس با دستگاه‌های مختلف مثل اندروید و IOS، کامپیوتر و پلتفورم استیم سازگار است.

 

واکنش چراغ RGB کنترلر به رویدادها

دسته بازی PS5 یک چراغ نوارمانند RGB دارد که بازیکن را جذب خودش می‌کند. جالب است بدانید که رنگ‌های این چراغ مطابق با رویدادها و تم رنگی که در آنجا قرار می‌گیرید تغییر می‌کند. مثلاً احساس خطر در بازی با این چراغ‌ها قابل تشخیص است. درست است که در هنگام بازی همه توجه شما به صفحه مانیتور و نمایشگر است اما گاهی نیم‌نگاهی به این نورهای دسته بیندازید تا از تغییر رنگ آن شگفت‌زده شوید.

دسته پلی استیشن5

استفاده از دکمه PS برای دیدن راهنمایی‌ها و سرنخ‌های بازی

از دیگر قابلیت‌های دسته بازی پی اس فایو که کمتر به آن پرداخته شده است قابلیت نمایش راهنمایی و سرنخ هنگام بازی است. اگر در بازی‌های معمایی گیر کردید کافی است دکمه PS دسته بازی را بفشارید تا سرنخ‌ها را مشاهده کنید. این قابلیت فقط در بعضی بازی‌ها فعال است.

 

رفتن به منوی تنظیمات به کمک دکمه مثلثی شکل

در گذشته در حین بازی، مجبور بودید برای انجام یک سری تغییرات منوهای مختلف را بگردید. اما دسته بازی پی اس فایو دارای یک دکمه مثلثی شکل است که رفتن به منوی تنظیمات را سریع و آسان کرده است. با فشار دادن این دکمه قابلیت جستجو فعال می‌شود و شما می‌توانید تنظیمات مورد نظرتان را به آسانی پیدا کنید.

 

قابلیت غیرفعال کردن میکروفون به صورت پیش‌فرض

کنترلر پلی استیشن 5 یک میکروفون اختصاصی دارد که جزء مهم‌ترین امکانات این دسته است. به کمک این قابلیت می‌توانید از فرمان‌های صوتی استفاده کنید، یا حتی بدون داشتن میکروفون هدست، ویس چت کنید. میکروفون اگر دائماً روشن باشد هم باعث تخلیه شارژ می‌شود و هم روی قابلیت‌های دسته بازی پی اس فایو تأثیر می‌گذارد. از این رو دسته دوال سنس این قابلیت را اضافه کرده است که میکروفون در حال پیش‌فرض همیشه فعال نباشد و بتوان آن را غیرفعال کرد.

 

قابلیت تبدیل گفتار به متن

از دیگر امکانات این دسته شگفت‌انگیز قابلیت تبدیل گفتار به متن است. استفاده از کیبورد روی نمایشگر برای تایپ کردن چندان کار ساده‌ای نیست. به همین خاطر این قابلیت می‌تواند قابلیت جالب و مفیدی باشد. گزینه تبدیل گفتار به متن را در تنظیمات accessibility می‌توانید پیدا کنید. با این قابلیت می‌توانید صحبت‌های دوستانتان را هم به متن تبدیل کنید.

سرنخ بازی ps5

امکان استفاده از دسته بازی ps5 برای شنیدن صداهای 3 بعدی با هر هدفونی

ایجاد صدای سه بعدی باعث می‌شود خود را در فضای بازی به صورت واقعی مجسم کنید. مسیر دقیق صداها و نزدیک و دور بودن آنها با این قابلیت به خوبی قابل تشخیص است. در قسمت پایین دسته بازی پی اس فایو یک جک هدفون قرار دارد. با وصل کردن هر نوع هدفونی می‌توانید صداهای 3 بعدی را تجربه کنید. حتی اگر هدفون شما سیستم پیشرفته‌ای نداشته باشد استفاده از این قابلیت امکان‌پذیر است.

 

جمع بندی

دسته بازی پی اس فایو همانند کنسول پی اس فایو شگفت‌انگیز و منحصر به فرد است. اگر با ویژگی‌ها و امکانات خاص کنترلر پی اس فایو آشنا شوید بیشتر شیفته آن خواهید شد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود یک بازی بی‌نظیر و سراسر هیجان را تجربه کنید. در این مقاله به بیان ویژگی‌های جذاب Dualsense ps5 پرداختیم. دانستن این قابلیت‌ها وسوسه‌ گیمرها به خرید دسته بازی پلی استیشن 5 را بیشتر می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *