فروشگاه دیجیتال

ساده‌ترین روش وصل کردن Ps5 به لپ تاپ

وصل کردن ps5 به لپ تاپ

وصل کردن ps5 به لپ تاپ قابلیتی است که شرکت سونی برای این پلی استیشن ایجاد کرده است. کنسول بازی ps5 کنسول نسل نهم شرکت سونی وقتی وارد بازار شد خیلی سریع توانست طرفداران زیادی را به خود جلب کند. گیمرها بعد از نصب بازی پی اس فایو می‌توانند یک بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنند. قابلیت دسته‌ بازی پی اس فایو به قدری بالا است که هنگام بازی با آن حس می‌کنید واقعاً جای شخصیت بازی هستید و خود را در دنیای بازی تجسم می‌کنید. تنوع بازی‌های کنسول ps5 بالا است و موضوعات مختلف آن باعث شده هر بازیکن با هر سلیقه‌ و جنسیتی را به خود جذب کند.

با این همه ویژگی‌های خوب ممکن است دوست داشته باشید ساعت‌ها مشغول بازی‌های پلی استیشن 5 با تلویزیون شوید اما سایر اعضای خانواده بخواهند برنامه‌های مورد علاقه خود را از تلویزیون دنبال کنند. در این صورت حتماً حس بدی پیدا خواهید کرد. خوب است بدانید که شرکت سونی فکر آنجا را هم کرده است. این شرکت قابلیتی با عنوان PS Remote Play به جدیدترین کنسول بازی خود یعنی پلی استیشن 5 داده است. این قابلیت امکان وصل کردن ps5 به لپ تاپ  و یا سایر دستگاه‌ها مثل گوشی و تبلت را به شما می‌دهد. سپس شما می توانید بازی خود را با وسیله‌ای به غیر از تلویزیون ادامه دهید.

ps5

قابلیت Remote Play پی اس فایو چیست؟

همان‌طور که گفتیم شرکت سونی قابلیت Remote Play‌ را به پلی استیشن 5 داده است تا بتوانید از این طریق بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را از طریق دستگاه‌های دیگری مانند تبلت، لپ تاپ و تلفن‌های هوشمند اجرا کنید. حتی می‌توانید به کمک این قابلیت و با وصل شدن به دستگاهی غیر از تلویزیون بین بازی‌ها جا‌به‌جا شوید، منوهای کنسول بازی خود را ببینید و به صفحه اصلی پلی استیشن خود بروید.

برای استفاده از این قابلیت کافی است دستگاه پلی استیشن خود را به یک شبکه WiFi وصل کنید. سپس برنامه ریموت پلی Remote Play را به دستگاهی که می‌خواهید به آن وصل شوید نصب کنید. مثلاً برای وصل کردن پی اس فایو به لپ تاپ ابتدا باید برنامه ریموت پلی را بر روی لپ تاپ نصب کنید.

 

چگونگی وصل کردن ps5 به لپ تاپ

بعد از اینکه برنامه Remote Play را به لپ تاپ خود وصل کردید فایل نصب را اجرا کنید. برای وصل کردن ps5 به لپ تاپ لازم است تا انتها مراحل نصب را ادامه دهید. برای نهایی کردن این اتصال باید روی کنسول بازی ps5 و لپ تاپ یک سری تنظیمات را انجام دهید. این تنظیمات شامل موارد زیر است:

انجام تنظیمات روی پلی استیشن 5

  • در ابتدا به قسمت تظیمات در منوی اصلی ps5 بروید. گزینه Remote Play را مشاهده می‌کنید. روی گزینه ریموت پلی کلیک کنید. سپس با انتخاب Enable Remote Play آن را فعال کنید.

 

وصل کردن لپ تاپ به ps5

 

  • ممکن است بخواهید از این قابلیت وقتی که دستگاه در حالت ریست است استفاده کنید. این امکان هم برای شما فراهم است. کافی است در همان بخش روی گزینه Power Saving کلیک کنید. سپس گزینه Features Available in Rest Mode را انتخاب کنید. در آخر تیک گزینه   Stay Connected to the Internet و سپس گزینه Enable  Turning on PS5 from Network را بزنید.

انجام تنظیمات بر روی لپ تاپ

برای وصل کردن ps5 به لپ تاپ بر روی لپ تاپ تنظیمات زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا باید پلی استیشن 5 خود را روشن کنید.
  • سپس دسته بازی را به لپ تاپ وصل کنید.
  • برنامه‌ای Remote Play را که از قبل روی دستگاه ps5 نصب کرده بودید را اجرا و گزینه Sign In to PSN را انتخاب کنید.

sighInPSN

 

  • اکانتی که با آن بر روی کنسول بازی می‌کنید را وارد کنید.
  • سپس در قسمت تنظیمات می‌توانید تازه‌سازی و میزان وضوح بازی‌ها را تنظیم کنید.
  • سپس کنسول بازی PS5 را انتخاب کنید.

 

انتخاب کنسول ps5

 

  • برنامه ریموت پلی کنسولی را که با این اکانت وارد آن شده‌اید را برایتان پیدا می‌کند.. بعد از اتصال برنامه صفحه کنسول پی اس فایو بر روی لپ تاپ نشان داده می‌شود. در این صورت می‌توانید از ریموت پلی استفاده کنید. با این روش وصل کردن ps5‌ به لپ تاپ انجام می‌شود.

 

وصل شدن به لپ تاپ

روش وصل کردن ps5 به لپ تاپ  از طریق اتصال دستی ریموت پلی

روش اتصال دستی در صورتی انجام دهید که برنامه ریموت پلی و کنسول ps5 به هم وصل نشوند. در این صورت وارد قسمت تنظیمات شوید. سپس به بخش سیستم بروید. روی گزینه Remote Play کلیک کنید و گزینه Link Device را انتخاب کنید. در این صورت برای وصل کردن ps5 به لپ تاپ یک شماره به شما داده می‌شود. این شماره را باید به صورت دستی در نرم‌افزار Remote play وارد کنید. بعد از انجام تمام این مراحل و وصل کردن ps5 به لپ تاپ دیگر تلویزیون خانه را به اعضای خانواده بسپارید و از انجام بازی‌های پلی استیشن 5 بر روی لپ تاپ لذت ببرید.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *