بلاگ

آشنایی با تنظیمات پلی استیشن 5

تنظیمات پلی استیشن 5

شرکت سونی از سال 2019 از نسخه جدید پلی‌استیشن‌های خود با عنوان پلی استیشن 5 رونمایی کرد. قابلیت‌های چشمگیر این کنسول بازی در مقابل کنسول‌ بازی نسل‌های قبل به وضوح مشخص بود. افراد زیادی اقدام به خرید و نصب بازی پی اس فایو کردند تا از بازی‌های مهیج آن لذت ببرند. در این میان کاربران این کنسول بازی نیاز دارند بعد از خرید ps5  با تنظیمات پلی استیشن 5 آشنا شوند. حتی لوازم جانبی کنسول بازی ps5 دارای تنظیمات مخصوص به خود است. کاربران نیاز دارند تا با تنظیمات مختلف پی اس فایو آشنا شوند تا بتوانند به درستی آن را راه‌اندازی کنند.

اگر افراد فقط به دنبال خرید پلی استیشن باشند و از تنظیمات آن سر درنیاورند خیلی زود به مشکل خواهند خورد. ممکن است از بسیاری از قسمت‌ها سر درنیاورند. در این صورت استفاده از این دستگاه برایشان خسته‌کننده خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را با تنظیمات پلی استیشن 5 آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

نصب پایه پلی استیشن 5 به صورت افقی و عمودی

پایه پی اس فایو قسمتی است که پلی استیشن روی آن سوار می‌شود. اگر این پایه به درستی نصب نشود احتمال لرزش و افتادن دستگاه وجود دارد. از این رو یکی از اولین و مهم‌ترین تنظیمات پلی استیشن 5 نصب پایه آن است. بعد از خرید کنسول بازی ps5 وقتی جعبه آن را باز می‌کنید یک پایه گرد داخل آن می‌بینید. این پایه به دو روش افقی و عمودی نصب می‌شود. در زیر روش نصب هر کدام توضیح داده شده است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان یک روش نصب را انتخاب کنید.

نصب پایه به صورت افقی

وقتی فضای مناسب برای قرار دادن دستگاه به صورت عمودی وجود ندارد آن را به صورت افقی قرار می‌دهیم. در سمت راست پایه پی اس فایو گیره‌هایی وجود دارد. در قسمت پشت کنسول بازی ps5 هم علامت‌هایی مانند مربع و مثلث مشاهده می‌شود. گیره‌‌های پایه را درون بخش‌های مربعی و مثلثی شکل پشت کنسول قرار دهید.

نصب پایه به صورت عمودی

نصب پایه پی اس فایو به صورت عمودی یکی از تنظیمات پلی استیشن 5 است. افراد بیشتر این روش را برای نصب انتخاب می‌کنند. وسط پایه دایره‌ای شکل ps5 یک سوراخ وجود دارد. برای نصب پایه ps5 به صورت عمودی کافی است کنسول بازی را در وسط پایه روی قسمت سوراخ قرار دهید. گیره‌هایی که در دو طرف پایه وجود دارد از پلی استیشن محافظت می‌کند. دقت کنید در این حال دستگاه کاملاً به پایه‌ها چسبیده شود و امکان سقوط پیدا نکند.

نصب پایه عمودی

آموزش وصل کردن ps5 به تلویزیون

از دیگر تنظیمات پلی استیشن 5 نحوه اتصال آن به تلویزیون است. بعد از اینکه کنسول بازی را به بر روی پایه نصب کردید، HDMI را از جعبه خارج کنید. HDMI باید به تلویزیون و یا مانیتور وصل شود. نحوه وصل کردن ps5 به تلویزیون در تنظیمات پلی استیشن 5 شامل مراحل زیر است:

  1. دو سر کابل HDMI شبیه یکدیگر هستند. از این یکی از دو سر کابل را به درگاه HDMI OUT کنسول بازی وصل کنید.
  2. طرف دیگر کابل اچ دی ام آی را به پورت تلویزیون متصل کنید.
  3. کابل برق دستگاه پی اس فایو را اول به دستگاه و سپس به پریز برق بزنید.
  4. در آخر به قسمت ورودی تلویزیون بروید و روی گزینه HDMI که به دستگاه ps5 وصل است کلیک کنید.

پلی استیشن5

نحوه راه‌اندازی کنسول بازی ps5

بعد از اینکه پایه دستگاه به درستی تنظیم شد و دستگاه به تلویزیون و یا مانیتور وصل شد نوبت به تنظیمات پلی استیشن 5 و راه‌اندازی آن است. وقتی تنظیمات پلی استیشن 5 به درستی انجام شد همه چیز فراهم است تا یک بازی هیجان‌انگیز را به صورت تکی یا به صورت گروهی تجربه کنید.

برای راه‌اندازی دستگاه پی اس فایو کافی است مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  1. کنسول بازی ps5 را روشن کنید.
  2. دسته Dualsense یا همان کنترلگر ps5 را به کمک کابل USB (از نوع C) به پلی استیشن وصل کنید.
  3. دکمه وسط دسته بازی پی اس فایو را بزنید.
  4. حالا دستگاه از شما می‌خواهد که زبان خود را انتخاب کنید.
  5. زبان انگلیسی را از بین سایر زبان‌ها انتخاب کنید.
  6. نوبت وصل کردن دستگاه به اینترنت است.
  7. از مهم‌ترین تنظیمات پلی استیشن 5 در هنگام راه‌اندازی، تنظیم فضای نمایشگر است.صفحه را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که تمام صفحه نمایشگر دیده شود. این کار به کمک دکمه های کناری دسته انجام می‌شود. با زدن دکمه‌ها به سمت بالا، پایین، چپ و راست تمام قسمت‌های تصویر را خواهید دید.
  8. اگر دستگاه پلی استیشن شما از نوع دیسک‌خور است دیسک را درون دستگاه قرار دهید. اگر از دیسک استفاده نمی‌کنید و از بازی‌های نصبی استفاده می‌کنید کافی است روی گزینه Continue without disk کلیک کنید.
  9. در این قسمت از تنظیمات پلی استیشن 5 از شما پرسیده می‌شود که در حالت استندبای دستگاه از چه مقدار برق استفاده کند.
  10. در این مرحله یک سری قوانین روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. آنها را تأیید کنید و از این مرحله عبور کنید.
  11. بعد از اینکه قوانین تأیید شد نیاز به به‌روزرسانی کنسول دارید. گزینه به روزرسانی برای شما نشان داده می‌شود. اگر می‌خواهید همین ابتدای تنظیمات پلی استیشن 5 به‌روزرسانی را انجام دهید روی گزینه Countinue کلیک کنید. اگر نمی‌خواهید در این هنگام به روزرسانی انجام شود روی گزینه Do this later کلیک کنید.
  12. دوباره دکمه وسط کنترلگر (دسته بازی) را بزنید.
  13. در این قسمت از تنظیمات پلی استیشن 5 اگر دسته بازی نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد پیغامی به شما نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید همان لحظه به‌روزرسانی انجام شود روی گزینه update now کلیک کنید ولی اگر می‌خواهید این کار را به زمان دیگری واگذار کنید گزینه Reminde me later را کلیک کنید.
  14. در صورت تمایل وارد اکانت پلی استیشن خود شوید. و اگر الان مایل به این کار نیستید روی گزینه Do this later کلیک کنید. البته اگر هنوز اکانتی برای دستگاه ps5 خود نساخته‌اید روی گزینه Create an account کلیک کنید.
  15. در این بخش از تنظیمات پلی استیشن 5، کنسول بازییک سری برنامه را برای دانلود به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید با کلیک بر روی Do this later این مرحله را سریع رد کنید.
  16. به آخر تنظیمات رسیدید. حالا می‌توانید یک بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

دستگاه پی اس فایو

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی مجموعه تنظیمات پلی استیشن 5 پرداختیم. نحوه اتصال کنسول بازی به پایه دستگاه را به صورت افقی و عمودی آموزش دادیم و مراحل راه‌اندازی اولیه دستگاه را مرحله به مرحله توضیح دادیم. هر کسی پلی استیشن 5 می‌خرد باید با تنظیمات کلی آن آشنا باشد تا دچار مشکل نشود. پس از انجام مراحل راه‌اندازی به صورت مرحله به مرحله، از انجام بازی‌های مهیج ps5 لذت ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *