بلاگ

معرفی بهترین بازی های ترسناک ps5

بازی های ترسناک ps5

بازی های ترسناک ps5 همیشه طرفداران خاص خود را دارد. یک فرد پس از خرید کنسول ps5، برای نصب بازی پی اس فایو به دنبال بازی‌های مورد علاقه خود می‌گردد. عده‌ای موضوعات اجتماعی داستانی را دوست دارند، عده‌ای فوتبال، عده‌ای عاشق بازی‌های خشن و عده‌ای عاشق ژانر وحشت هستند. پلی استیشن 5 همچون سایر کنسول‌های بازی دارای بازی های ترسناک ps5 است. این بازی‌ها از آنجایی که هیجان بالایی دارد می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارد. حتی ممکن است بازیکن ساعت‌ها خود را در آن فضای هولناک تصور کند و از محیط واقعی خود دور شود. به هر حال عده‌ای همیشه عاشق رو به رو شدن با هیولاهای ترسناک و شخصیت‌های دور از واقعیت هستند، دوست دارند خون و خونریزی به پا کنند و پا به پای شخصیت‌های ترسناک، دنیای غیر واقعی و هیجان انگیزی که نفس در آن حبس می‌شود را تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی 8 بازی ترسناک پی اس فایو بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

1. بازی Chernobylite

این بازی که ساخت شرکت The Farm 51 است در ابتدا برای پی سی ساخته شده بود. اما از آنجایی که طرفداران زیادی پیدا کرد، با کیفیت بالاتر برای پلی استیشن 5 هم ساخته شد. این بازی که جزء بهترین بازی های ترسناک ps5 است درباره زنده ماندن در فضایی بسیار ترسناک و مخوف است.  بازی چرنوبیلایت برگرفته از فاجعه چرنوبیل است. فاجعه‌ای ترسناک که از آن به عنوان بدترین حادثه هسته‌ای در تمام تاریخ یاد می‌کنند. در بازی chernobylite بازیکن باید تمام تلاش خود را بکند تا تجهیزات جنگی و مورد نیاز خود را پیدا کند تا از پس حمله به دشمن برآید. بازی فوق پر از ایده‌های جالب و خلاقانه است که به خوبی نمایش داده شده است. گرافیک منحصر به فرد چرنوبیلایت یک فضای علمی تخیلی و پر از دلهره را در بازی ایجاد کرده است. مشکل اصلی این بازی این است که آذوقه و مهمات گاهی به سختی پیدا می‌شود و ممکن است بازی را طاقت‌فرسا کند.

چرنوبیلایت

 

2. بازی Resident Evil 7: Biohazard

رزیدنت اویل که جزء بازی های ترسناک ps5 به حساب می‌آید از نسخه 4 به بعد، تا جایی سبک ترس و دلهره را از دست داد و بیشتر حالت بازی‌های تیراندازی را به خود گرفت. تیراندازی به زامبی‌هایی که به آنها حمله کرده بودند در نسخه‌های 5 و 6 دیده می‌شد. اما پس از آن شرکت کپ کام سعی کرد در نسخه هفتم این بازی، دوباره توجه وحشت‌دوستان را جلب کند.

آنها در این بازی خلاقیت زیادی نشان دادند و یک بازی اول شخص ساختند. بازی که در یک خانه مخوف اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی این نسخه هفتم این بازی، برخلاف شخصیت‌ اصلی نسخه‌های قبلی هیچ تجربه‌ای در تیراندازی و مبارزه ندارد. بنابراین مجبور است بیشتر با دست خالی به مبارزه با زامبی‌ها بپردازد.

ایتان که نام شخصیت اول بازی رزیدنت اویل است به دنبال همسر خود می‌گردد. در این حین با خانواده Baker آشنا می‌شود. با اینکه استقبال این خانواده از ایتان در ابتدا گرم است اما کم کم وارد فضای ماوراء الطبیعه می‌شوند. رزینت اویل در ابتدا برای ps4 ساخته شده بود اما بعدها تجربه این بازی در ps5 بسیار لذت‌بخش‌تر شد.

 

3. بازی Resident Evil Village

شرکت کپ کام در نسخه هشتم بازی رزیدنت اویل، دنباله داستان ایتان در رزیدنت اویل 7 را ساخت. اتفاقات بازی نسخه هشتم در روستایی در کشور رومانی رخ می‌دهد. اول شخص بازی یعنی همان ایتان در بازی نسخه هفتم کشته شد اما در نسخه جدید دوباره سرحال و زنده است و برای خودش خانواده تشکیل داده است. ماجرای بازی به گونه‌ای است که ایتان مانند یک پدر فداکار برای نجات دخترش که دزدیده شده، تلاش می‌کند هر هیولایی که سر راهش قرار می‌گیرد را کنار بزند.

در این نسخه که از بازی های ترسناک ps5 است تعداد شخصیت های منفی به مراتب بالاتر رفته است. شرکت کپ کام سعی کرده با پخش موزیک‌های عالی در هنگام مبارزه با غول‌ها و هیولاها، بازی را برای بازیکن جذاب‌تر کند. آنقدر در حین بازی درگیر اتفاقات عجیب و قریب خواهید شد که به سختی دسته بازی را کنار خواهید گذاشت.

بازی ترسناک پی اس فایو

4. بازی The Quarry

کمپانی Supermassive سازنده یکی از بازی های ترسناک ps5 یا همان کوآری است. البته منطق این بازی چندان ماورایی نیست و با عقل جور درمی‌آید. شخصیت‌های بازی کوآری مجبور هستند در شرایط سخت و پیچیده و در کمترین زمان تصمیم‌های مهمی برای خود بگیرند. تصمیماتی که یا مرگ را به دنبال دارد یا زندگی را. همین امر بازی را هیجان‌انگیز کرده است. جذابیت این بازی در این است که از بازیگرهای معروفی مثل برندا سانگ، لنس هنریکسن، تد رامی و… کمک گرفته شده است. همین امر بازی را واقعی‌تر نشان می‌دهد. ایراد اصلی بازی The Quarry کند پیش رفتن اتفاقات و داستان بازی است.

 

5. بازی The Walking Dead: Saints & Sinners – Chapter 2 Retribution

The Walking Dead  (بر خلاف نامش) بازی معرکه‌ای است. این بازی مخصوص واقعیت مجازی وی آ ساخته شده است. از این رو جریان بازی در آن واقعی‌تر نمایش داده می‌شود. بازی فوق جزء بازی های ترسناک ps5 به حساب می‌آید که ژانر ماجراجویانه دارد. بازی‌ای که 12 ساعت طول می‌کشد و می‌تواند 12 ساعت شما را سرگرم دنیای خیال‌انگیز و هیجانی خودش کند. این بازی به خاطر مبارزه‌های خشن، اتمسفر خاص و گیم پلی جذابش خیلی زود طرفداران زیادی برای خود پیدا کرد.

فضای این بازی بسیار جذاب و گیرا است. از طرفی بهره‌گیری از امکانات دسته بازی ps5 (دوال سنس) بر جذابیت این بازی افزوده است. در کل اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های ترسناک ps5 را تجربه کنید این بازی را از دست ندهید.

بهترین بازی ترسناک ps5

6. بازی Dead Space

شرکت EA بازی ترسناک Dead Space را برای پلی استیشن 5 ساخت. البته این بازی در ابتدا برای پلی استیشن 3 بود. اما تغییرات شگفت‌انگیزی در نسخه جدید آن ایجاد شد. داستان این بازی در مورد شخصیتی به نام آیزاک کلارک است که در بقایای ساختمان‌های یواس جی ایشیمورا برای زنده ماندن تلاش می‌کند. مراحل این بازی به هم پیوسته است و مناطق بازی نسبت به قبلاً گسترش پیدا کرده است. نکته مهم نسخه جدید بازی دد اسپیس این است که این بازی همان دد اسپیسی است که قبلاً بازی آن را می‌کردیم. یعنی در شخصیت‌های بد و حتی اسلحه و مهمات آن هیچ تغییری ایجاد نشده است.

 

7. بازی Resident Evil 4 Remake

این بازی که در ابتدا برای پلی استیشن 2 ساخته شده بود طرفداران زیادی پیدا کرد. همین امر باعث شد با استفاده از تکنولوژی‌های روز، نسخه به روزشده آن برای پی اس فایو ساخته شود و جزء بازی های ترسناک ps5 به شمار بیاید. داستان بازی فوق در روستای مرموزی در اسپانیا اتفاق می‌افتد. لئون کندی شخصیت اصلی بازی به دنبال نجات دختر رئیس جمهور از دست گروگان‌گیرهای شیطانی است. در نسخه جدید بازی، لئون بسیار حرفه‌ای‌تر مبارزه می‌کند، چاقوی جنگی پرکاربردی دارد و حتی می‌تواند در برابر اره‌های برقی دوام بیاورد.

اشلی هم همان شخصیت نسخه قبلی را دارد. شخصیتی که باید مرتب مراقب او بود تا به چنگ زامبی‌های روستا گرفتار نشود. در نسخه جدید بازی، نورها و سایه‌ها کیفیت بالایی به خود گرفته و در کل همه چیز جذاب‌تر شده است. هیولاهای ترسناک با شاخ‌هایی دراز، چهره‌هایی شبیه بز، و با چشمان درآمده از کاسه از خلاقیت‌های شرکت ارائه کننده این بازی است. البته هیولای جدیدی به نام هیولای کله‌گاوی که یک چکش به دست دارد به اینها اضافه شده است.

 

8. بازی Martha is Dead

یک شرکت ایتالیایی به نام LKA بازی Martha is Dead را در سال 2022 روانه بازار کرد. این بازی وقایع جنگ بین ارتش آکسیس و متفقین را در سال 1944 به تصویر می‌کشد. داستان بازی در مورد مارتا است. او که دختر یک سرباز آلمانی است جنازه‌اش توسط خواهر دوقلویش جیولیا کنار یک دریاچه پیدا می‌شود. جیولیا پس از پیدا کردن جنازه تکه و پاره خواهرش تصمیم می‌گیرد معمای این قتل مرموز را کشف کند.

دوربین عکاسی جیولیا نقش مهمی در این بازی بسیار وحشتناک دارد. او از ماجراجویی‌های خود عکس می‌گیرد. و فرآیند ظاهر کردن این عکس‌ها در تاریک خانه، یک جذابیت توأم با وحشت به همراه دارد. در این بازی که جزء بهترین بازی های ترسناک ps5 به حساب می‌آید سراسر وحشت و ماجراجویی را تجربه خواهید کرد. در قسمتی از بازی «مارتا مرده است» وارد خواب جیولیا می‌شویم. خوابی که در آن جیولیا قصد دارد پوست خواهرش مارتا را بکند تا گردنبند او را بدزدد.

martha is dead

 

حرف آخر

بازی‌های ترسناک و هیجانی بازی‌هایی هستند که سراسر وحشت، هیجان و ترس و دلهره را به دنبال دارند. ممکن است در حین بازی ساعت‌ها سر جای خود میخکوب شوید و ناگهان از جای خود بپرید، وحشت کنید و جیغ بکشید. جذابیت این نوع بازی‌ها هم در همین است. در این مقاله لیستی از بازی های ترسناک ps5 را برای شما آوردیم. توصیه می‌کنیم تجربه این بازی‌ها را از دست ندهید تا عاشق آنها شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *