فروشگاه دیجیتال

معرفی بازی‌ های پی اس فایو سال 2023

بازی های پی اس فایو

بازی‌ های پی اس فایو جزء بازی‌های پرطرفدار پلی استیشن است. این بازی‌ها برای رده‌های سنی مختلف از کودکان تا بزرگسالان دسته‌بندی و عرضه شده است. موضوعات این بازی‌ها هم متفاوت است، از موضوعات اجتماعی خانوادگی، داستانی گرفته تا موضوعات فوتبال، ماجراجویانه و حتی ترسناک. نصب هر کدام از اینها تجربه یک بازی مهیج را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر طرفدار کنسول‌های بازی هستید پی اس فایو جزء بهترین انتخاب‌ها است. بهتر است پس از خرید این دستگاه بازی و قبل از نصب بازی پی اس فایو به فکر این باشید که سلیقه و علاقه شما سمت چه موضوعاتی است. بعضی‌ها همان بازی‌های قدیمی با موضوعات دلخواه‌شان را دوست دارند. بعضی‌ها دوست دارند بازی‌های جدید را تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بازی های پی اس فایو که در سال 2023 روانه بازار شد بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

Horizon Forbidden West

این بازی که استودیو گوریلا آن را ساخته و مشغول توسعه دادن آن است در 29 بهمن 1400 منتشر شد. این بازی که دنباله بازی Horizon Zero Dawn است جزء بازی های پی اس فایو است که طرفداران زیادی دارد. این بازی همانند نسخه Horizon Zero Dawn یک شخصیت اصلی به نام «اِیلوی» دارد. اِیلوی که همان شخصیت بازیکن است برای اینکه یک سری رازهایی را فاش کند وارد مکان‌های ممنوعه و خطرناک می‌شود.

پس از خرید و مشغول شدن با این بازی متوجه می‌شوید که Horizon Forbidden West نسبت به نسخه Horizon Zero Dawn یک نسخه ارتقا یافته و جدید است که المان‌های جدیدی به آن اضافه شده است. این المان‌ها شامل شنا کردن اِیلوی در زیر آب، استفاده از قلاب برای بالا رفتن از موانع، پایین آمدن از ارتفاعات به کمک چتر، داشتن قدرت‌های ویژه در هنگام مبارزات. همه اینها به کنار، اگر این بازی را با کنسول بازی ps5 تجربه کنید شاهد یک گرافیک شگفت انگیز خواهید بود.

 

Forspoken

بازی اکشن فورسپوکن که ساخت شرکت Square Enix و استودیو Luminous Productions است از بازی‌ های پی اس فایو است. شخصیت اصلی این بازی دختر جوانی به نام «فِری هالند» است. او به وسیله یک جادو، وارد دنیای جدید و مهیجی می‌شود. این دختر پس از وارد شدن به این سرزمین قدرت جادویی پیدا می‌کند، سپس با این قدرت خارق العاده‌اش دشمنان خود را نابود می‌کند و تمام تلاش خود را می‌کند تا در آن دنیای تاریک زنده بماند. تأکید این بازی بر حرکات راحت و سریع «فِری هالند» از موانع و ناهمواری‌ها است. با خرید بازی فورسپوکن ps5 یک بازی جدید و مهیج را تجربه خواهید کرد.

 

forspoken

God of War: Ragnarok

استودیو Santa Monica با ساخت بازی God of War در سال 2018 و موفقیت آن، تصمیم گرفت در سال 2023 داستان جدیدی از ماجراجویی‌های دو شخصیت اصلی این بازی یعنی «کریتوس» و «آتریوس» را خلق کند. بازی God of War: Ragnarok که برای هر دو کنسول بازی ps5 و ps4 عرضه شد در دنیای 9 گانه نورس روایت شده است. در این بازی که دنباله‌رو روایت نسخه اول است دو شخصیت جدید به نام‌های «تیر» و «دورلین» به شخصیت‌های «کریتوس»، «آتریوس» و «ممیر» اضافه می‌شوند.

شخصیت کریتوس به دنبال نجات خود و آتریوس است و می‌خواهد سرنوشت خودشان را به سمتی ببرد که به صورت مستقیم با خدایان مقابله نکنند. دو شخصیت «فریا» و «تور» هم به دنبال انتقام گرفتن از کریتوس هستند. در این بازی نسبت به نسخه قبلی  God of War یک سری المان‌های جدید مثل استفاده از سورتمه در مناطق برفی و بالا رفتن از زنجیر در ارتفاعات و موانع، اضافه شده است. این بازی جزء بازی های پی اس فایو است. اگر آن را با کنسول بازی ps5 تجربه کنید حتماً شاهد گرافیکی در سطح خارق العاده خواهید بود.

 

Final Fantasy 16

بازی Final Fantasy 16 همان نسخه بهبودیافته بازی Final Fantasy 15 است که در سال 2022 توسط شرکت Square Enix  ساخته شد. این بازی مناسب کنسول نسل نهم شرکت سونی یعنی همان ps5 است. البته Final Fantasy 16 از ابتدا جزء بازی های پی اس فایو به حساب می‌آمد. اما بعدها بر روی کنسول بازی Xbox هم عرضه شد. «کلایو راسفیلد»، «جاشوا راسفیلد» و «جیل واریک» جزء شخصیت‌های اصلی این بازی مهیج هستند. قهرمان داستان «کلایو راسفیلد» است که با ترکیبی از ضربات فنی و جادویی به دشمنان خود حمله می‌کند.

 

Gran Turismo 7

سازنده بازی Gran Turismo 7 که با هدف شبیه‌سازی بازی با مسابقات اتومبیل‌رانی این بازی را طراحی کرد توانست مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. نسخه قبلی این بازی یا همان Gran Turismo Sport گرچه ساختار قابل قبولی داشت اما ضعف ساختار، المان‌ها، سیستم پویایی آب و هوایی و تعداد ماشین‌ها در آن نسبت به رقیبش باعث شد رقیبش یعنی بازی Forza Motorsport از آن پیشی بگیرد.

حالا استودیو Polyphony Digital که سازنده بازی Gran Turismo 7 است قصد دارد رقیب بازی Gran Turismo Sport را کنار بزند و در این سبک بازی، از همه پیشی بگیرد. این بازی که جزء بازی های پی اس فایو و همچنین ps4 است دارای قابلیت‌هایی مثل رزولوشن بالا، لودینگ سریع و ری تریسینگ می‌باشد.

بازی gran7

 

Spider-Man 2

بازی اسپایدر من یکی از معروف‌ترین بازی های پی اس فایو و نسل‌ قبلی آن یعنی ps4 است. این بازی که ساخت استودیو Insomniac است از ابرقهرمان پرطرفدار دنیای ماژول یعنی همان مرد عنکبوتی استفاده کرده است. ساخت این نسخه از بازی اسپایدرمن بهترین کاری است که شرکت سونی و استودیو Insomniac می‌توانست انجام دهد. در کنفرانس PS Showcase 2021 اعلام شد که این بازی در سال 2023 جزء بازی های پی اس فایو به بازار عرضه می‌شود.

 

Marvel’s Wolverine

بازی  Marvel’s Wolverine هم ساخت شرکت معروف Insomniac است. این استودیو فعال و پرکار در زمینه ساخت بازی‌ها، پس از موفقیت در ساخت بازی‌هایی مثل Miles Morales، Spider-Man،  Ratchet & Clank: Rift Apart در مراسم PS Showcase 2021 با نشان دادن یک تریلر کوتاه به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد بازی  Marvel’s Wolverine را که یک بازی برای رده سنی بزرگسالان است ارائه دهد. شخصیت اصلی این بازی  Wolverine است.

هنوز تاریخ دقیق عرضه این بازی مهیج اعلام نشده اما گفته شده که این بازی جزء بازی های پی اس فایو به بازار عرضه خواهد شد.

 

Star Wars: Knights of the Old Republic Remake

این بازی جزء بهترین‌های Star Wars است که طرفداران زیادی دارد. در سال 2003 نسخه اورجینال این بازی برای دو کنسول بازی Xbox  و PC منتشر شد. پس از عرضه این بازی خیلی زود جزء بهترین بازی‌های سال معرفی شد. بازی Star Wars: Knights of the Old Republic Remake نسخه بازسازی‌شده Star Wars: Knights of the Old Republic  است که جزء بازی های پی اس فایو عرضه خواهد شد. این بازی توسط شرکت سونی و با استودیو Aspyr و LucasArts ساخته می‌شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *